POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 12)

Trendy Book 2022

22 marca w Muzeum Bursztynu w Gdańsku odbędzie się wernisaż wystawy „Trend Book 2022” jako jedno z wydarzeń programowych Międzynarodowych Targów Bursztynu i Biżuterii Amberif Spring 2022. Ekspozycja, na którą składać się będzie ponad 70 premierowych prototypów unikatowej biżuterii autorstwa studentów gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, a także zaproszonych twórców z…

02/2022, AKTUALNOŚCI

30. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej Dotyk – ostatni dzwonek na zgłoszenie

Zbliża się ostateczny termin nadsyłania prac na 30. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej Dotyk, organizowany przez Galerię Sztuki w Legnicy w ramach Legnickiego Festiwalu Srebro. Zgłoszenia będą przyjmowane do 27 marca, a prace oceni międzynarodowe jury, które obradować będzie 30-31 marca 2022 r. Wgronie jurorów w tym roku zasiada wieloletni juror…

02/2022, AKTUALNOŚCI

Gdańsk – Światowa Stolica Bursztynu

Już po raz 29. odbędzie się wiosenna edycja targów jubilerskich Amberif w Gdańsku i jak co roku fokus skierowany będzie na bałtycki bursztyn oraz złotnictwo. Tym razem spotykamy się 22-24 marca w gościnnych progach hali widowiskowo-sportowej Ergo Arena. Pierwsze dwa dni targowe zarezerwowane są dla profesjonalistów, którzy zawierają kontrakty handlowe…

02/2022, AKTUALNOŚCI

„Wciąż człowiek?” w Galerii YES

Od 11 lutego do 18 marca w Galerii YES w Poznaniu można obejrzeć prace nagrodzone w Międzynarodowym Konkursie Sztuki Złotniczej. Na 29. Międzynarodowy Konkurs Sztuki Złotniczej „Wciąż człowiek?” wpłynęło 357 prac 186 artystów z 35 krajów, m.in. Niemiec, Włoch, Tajwanu, Meksyku, Nowej Zelandii. Zostały one ocenione przez jury w składzie:…

01/2022, WYSTAWA

Inteligentny zegarek w modzie

Branża zegarmistrzowska ma problemy podobne do branży jubilerskiej. Klienci salonów zegarmistrzowskich stali się znacznie bardziej wymagający i rzadziej decydują się na zakup zegarka. Jednak na rynku zegarmistrzowskim jeden segment nie tylko nie odnotował strat w sprzedaży, ale jego wartość wzrosła – to segment zegarków smart. Wczasie kwarantanny klienci na całym…

01/2022, ZEGARKI

Nowy Polski Ład dla branży jubilerskiej

Branża jubilerka musi mieć się na baczności wobec nowego Polskiego Ładu, czyli programu społeczno-gospodarczego, który został zaproponowany przez obecną partię rządzącą. Polska branża jubilerska niestety na wprowadzonych zmianach straci, gdyż wszystkie podmioty gospodarcze w niej działające muszą liczyć się ze znacznie większymi kosztami pracy. Zmiana w podatkach Zmiana, którą już…

01/2022, PRAWO

Materializacja zainteresowań spoza sztuki

Rozmowa z Agnieszką Nowicką, projektantką, absolwentką ASP w Łodzi Pani biżuteria wyróżnia się na tle polskiej biżuterii artystycznej. Jak udało się pani stworzyć własny styl? Mój styl to głównie materializacja moich zainteresowań spoza obszaru sztuki. Około pięciu lat temu zaczęłam zgłębiać tajniki psychologii oraz nieco później psychoanalizy. Prowadzę dzienniki snów,…

01/2022, DOBRE BO POLSKIE

Promocja polskich specjalności eksportowych

Biżuteria może stać się polskim towarem eksportowym numer jeden. Aby się jednak tak stało, zarówno producenci, jak i jubilerzy muszą zrobić wszystko, co w nich mocy, by wypromować polskie drogocenności na zagranicznych rynkach. Nie można bowiem pozwolić, aby nasze klejnoty były noszone i podziwiane tylko przez naszych rodaków. Dzięki subwencjom…

01/2022, PRODUKT

Sztuka w cieniu zarazy

Twórcy biżuterii autorskiej w czasie globalnego kryzysu pandemicznego utracili najwięcej. Nie mieli możliwości prezentowania swojej sztuki podczas wystaw czy międzynarodowych targów. Nie mogli sprzedawać swojej biżuterii w galeriach. Musieli całkowicie przenieść się do świata wirtualnego, gdzie swoją sztukę prezentowali artyści z całego świata. Zaistnienie więc w świadomości klientów było niezwykle…

01/2022, PRODUKT

Nowe zasady na rynku jubilerskim

Pandemia zmieniła zasady gry na rynku jubilerskim. Wiele sklepów z biżuterią zostało zamkniętych, wiele podmiotów gospodarczych zawiesiło bądź zamknęło działalność. Utrzymanie się na powierzchni było zadaniem niezwykle trudnym, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydaje się jednak, że najgorsze już za nami. I właściciele salonów jubilerskich oraz producenci biżuterii muszą…

01/2022, PRODUKT

Smart biżuteria

Definicja i przeznaczenie dzisiejszej biżuterii na naszych oczach ulega transformacji. Biżuteria ma już nie tylko zdobić użytkownika, podkreślać styl, ale przede wszystkim musi być funkcjonalna. Biżuteria smart to wyzwanie dla branży jubilerskiej, gdyż konkurencja w tym segmencie rynku jest olbrzymia. Swoje kolekcje biżuterii inteligentnej wprowadziły już największe na świecie marki…

01/2022, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria poza-światem

Wydaje się, że przyszłością biżuterii jest stworzenie takich obiektów, które otworzą przed ich posiadaczami świat wirtualny. Warto więc przyjrzeć się pracom nad stworzeniem wirtualnej przestrzeni, w której nie wychodząc z domu, będzie można spotkać się ze znajomymi, uczestniczyć w wystawie, kupić towary i usługi czy wziąć kredyt, a mianowicie projektem…

01/2022, TEMAT MIESIĄCA