POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 158)

Uciekający budzik

Dla większości z nas budzik jest jednym z najbardziej irytujących przedmiotów, które znajdują się w naszym codziennym życiu. Jednak jest to jeden z niewielu zegarów, z którego bardzo trudno nam zrezygnować. Projektanci coraz częściej wymyślają nowe rozwiązania, aby unowocześnić współczesne budziki. Ich innowacyjność polega przede wszystkim na lepszym ukryciu przed…

07-08/2009, ZEGARKI

Polskie srebro żyłą złota

Polski rynek jubilerski zdominowany jest przez hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów. Srebrna biżuteria od dawna święci w Polsce triumfy popularności i nie jest to tylko zasługą jej stosunkowo niskiej ceny, ale przede wszystkim całej rzeszy Polaków, którzy chcą w sklepach jubilerskich kupować srebrne produkty. W zjawisku fascynacji Polaków srebrem nie…

07-08/2009, TEMAT MIESIĄCA

Heidi Sand

Heidi Sand jest norweską artystką tworzącą zarówno biżuterię, jak i obiekty złotnicze. Pracuje głównie w srebrze. Wykształcenie artystyczne w ramach obróbki metalu i jubilerstwa rozpoczęła na norweskiej The National College of Art and Design w Oslo oraz w Stanach Zjednoczonych, najpierw na State University of New York, a nastepnie w…

07-08/2009, WZORNICTWO

Konkurs “Szkoła na Bursztynowym Szlaku” rozstrzygnięty

Spośród 24 nadesłanych prac wyłonieni zostali laureaci konkursu zorganizowanego przez Muzeum Bursztynu w Gdańsku. Uroczyste ogłoszenie wyników, wręczenie nagród i dyplomów odbędzie się w pierwszej dekadzie września. Kapituła konkursu była pod ogromnym wrażeniem skali podejmowanych przez uczniów inicjatyw, niezwykłą pomysłowością oraz wysokim poziomem merytorycznym oraz determinacją w ich realizacji. Ich…

07-08/2009, PANORAMA

Wystawa łącząca malarstwo Aleksandra Myjaka z pracami z 18. Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej

Podczas wernisażu, jak zwykle w Galerii f150 odbędzie się akcja aktywizująca Gości do wspólnego działania (relacje z poprzedniej akcji obejrzeć można tutaj  http://www.f150.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=106&Itemid=113 ). Będzie także degustacja win.   Termin wystawy: 03.09.2009 – wernisaż o godz.18.00 wystawa potrwa do 08.10.2009 www.f150.pl     Jury Konkursu: Gijs Bakker Ur. w 1942…

07-08/2009, ZEGARKI

Nowa aranżacja sklepu

Sezon urlopowy to jedyna okazja na przeprowadzenie wszelkich koniecznych zmian w sklepie jubilerskim przed zmasowanym szturmem klientów. Nie można bowiem pozwolić sobie, aby remont sklepu wypadł w momencie, gdy klienci będą chcieli dokonywać w naszym sklepie dużych zakupów. Zmiana wystroju sklepu jubilerskiego jest bardzo ważna, szczególnie w momencie, gdy remont…

06/2009, SKLEP

Tajemna wiedza rzeczoznawców

Rozmowa z Tomaszem Kłoczewiakiem, prezesem Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich Polski Jubiler: Stowarzyszenie Rzeczoznawców Jubilerskich powstało ponad dwadzieścia lat temu, aby ujednolicić zasady, jakimi powinni kierować się rzeczoznawcy jubilerscy w swojej pracy. Czy po tylu latach istnienia można powiedzieć, że cele statutowe zostały spełnione? Tomasz Kłoczewiak, prezes Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich: Dążenie do…

06/2009, LUDZIE BRANŻY

Salon jubilerski kontra galeria

Ostatnio na polskim rynku pojawiło się wiele galerii artystycznych, które oferują swoim klientom biżuterię. A także coraz aktywniej walczą o potencjalnego klienta z tradycyjnymi sklepami jubilerskimi. Pojawiają się na ulicach polskich miast i stają się miejscami, gdzie można napić się kawy, porozmawiać o sztuce i jednocześnie kupić sobie oryginalne, zazwyczaj…

06/2009, SKLEP

Biżuteria wizytówką człowieka

Rozmowa z Grzegorzem Węcem, jednym z właścicieli sklepu Węc-Twój Jubiler Grzegorz Węc i Artur Węc SC. Czym dla pana osobiście jest biżuteria? Grzegorz Węc, jeden z właścicieli sklepu Węc-Twój Jubiler Grzegorz Węc i Artur Węc SC: Biżuterię widzę jako formę kreacji własnego ja. Pozwala pokazać innym ludziom w pośredni sposób…

06/2009, LUDZIE BRANŻY

Stoisko marzeń

Od dawna wiadomo, że bezpośredni kontakt z klientem jest istotą nowoczesnego biznesu. Najłatwiej relacje biznesowe nawiązać na targach, które stały się miejscem osobistego spotkania z kontrahentami. Zanim jednak podejmiemy decyzję o uczestnictwie w targach, należy przygotować strategię marketingową i dokładnie określić cele, jakie zamierzamy na nich osiągnąć. Sama bowiem obecność…

06/2009, SKLEP

Chińskie perły słodkowodne

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Światowy rynek jubilerski jest dziś nieomal w całości opanowany przez perły hodowane. Zaledwie w ciągu kilkudziesięciu lat skutecznie wyparły one perły naturalne. Początkowo były to głównie hodowane perły słonowodne. Ostatnimi laty coraz większy udział w rynku mają hodowane perły słodkowodne. Perły słodkowodne znane były…

06/2009, GEMMOLOGIA

Diamentowa firma

Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa firma Michelson Diamonds zajmująca się handlem hurtowym, jak i detalicznym kamieniami szlachetnymi. Kamienie szlachetne, oferowane przez Michelson Diamonds, są certyfikowane przez najbardziej uznane, najlepsze laboratoria gemmologiczne świata: GIA, IGI oraz HRD, co stanowi potwierdzenie najwyższej jakości oferowanych przez firmę minerałów. Firma posiada również…

06/2009, PANORAMA