Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Design i rzemiosło w najnowszych technologiach 3D | Polski Jubiler







Design i rzemiosło w najnowszych technologiach 3D

Na początku roku szkolnego 2014/2015 grupa młodzieży z Zespołu Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie tradycyjnie już wzięła udział w stażach zawodowych organizowanych w ramach programu unijnego Leonardo da Vinci.

pws-2015-04a-07

Młodzi jubilerzy mieli okazję pracować w Pforzheim w Niemczech, w Goldschmiedeschule, jednej z najbardziej wyspecjalizowanych szkół w zakresie jubilerstwa w Europie (wyposażonej w lasery, pracownie projektowania 3D, pracownie eksperymentalne, laboratoria) oraz w Monachium, w Meisterschule fur das Gold und Silbersch-miedehandwerk, równie profesjonalnej placówce dla jubilerów. Warto wspomnieć, że uczący się w z Zespole Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego ceramicy odbyli też staż w ramach tego samego projektu w portugalskiej szkole w Caldas.

Nowoczesne technologie

Tematem trzytygodniowych warsztatów był design i rzemiosło w najnowszych technologiach 3D. Celem projektu było poznanie nowoczesnych interaktywnych technologii cyfrowych używanych w projektowaniu sztuki użytkowej i najnowszych wersji oprogramowania wykorzystywanego w zakresie tych technologii, np. 3 Design, Rhino. Realizacja tego projektu to doskonały pomysł na poszerzenie rozwoju zawodowego i kompetencji uczniów. W związku z ewolucją technologii cyfrowych w Europie wzrasta zapotrzebowanie branży designerskiej na fachowców swobodnie poruszających się w najnowszych cyfrowych technologiach. Celem projektu było zatem absolutnie nowe i awangardowe doświadczenie w sztukach stosowanych, umożliwiające uzyskanie wartości dodanej do edukacji zawodowej uczestników. Umiejętności i wiedza nabyte podczas stażu mają ogromne znaczenie w kontekście regionalnym, krajowym i europejskim.