POLSKI JUBILER » NUMERY » 2013 » 02/2013 (Strona 2)

„BURSZTYNOWE RZEMIOSŁO” 2013

Znamy już wyniki Ogólnopolskiego Konkursu Złotników i Jubilerów „BURSZTYNOWE RZEMIOSŁO” 2013. W kategorii juniorzy „Szczęśliwa 13-stka” Komisja postanowiła przyznać: I miejsce za pracę „Tort” pierścionek – Martynie Nierzwickiej, II miejsce za pracę „Szczęśliwa godzina” – Alicji Falkowskiej, a III miejsce za pracę „Dżokej” – Alicji Ziental. W kategorii seniorzy „150-ta…

02/2013, AKTUALNOŚCI

02/2013

02/2013

Amberif Design Award 2013

Bożena Czarnecka została laureatką głównej nagrody w Międzynarodowym Konkursie na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award 2013 „Po prostu pierścionek”. Jury doceniło jej pracę za płynny charakter. Na konkurs nadesłano 152 projekty z 17 krajów. Bożena Czarnecka stworzyła pracę, w której utrzymała spontaniczność procesu tworzenia do tego stopnia, że…

02/2013, AKTUALNOŚCI

Sesja naukowa o wzornictwie

Toruński Oddział Stowarzyszenia Historyków Sztuki zaprasza do udziału w XIV Sesji Naukowej z cyklu „Rzemiosło artystyczne i wzornictwo w Polsce” poświęconej zegarom mechanicznym, która odbędzie się w kwietniu 2013 roku. To kolejne spotkanie specjalistów różnych dziedzin zajmujących się zegarami rozmaitych typów w różnych kontekstach: historycznym, artystycznym, technicznym, kultury i obyczaju,…

02/2013, AKTUALNOŚCI

INHORGENTA MUNICH – 40 lat mineło…

Jubileuszowa 40. edycja targów INHORGENTA MUNICH już za nami. Tegoroczne targi pod wieloma względami można ocenić jako udane. Jak na dojrzałą i pewną siebie 40-latkę przystało targi zaprezentowały się w tym roku z wyjątkowym rozmachem. W obliczu historii targów nie sposób nie sięgnąć do początków tej ważnej dla europejskiej branży…

02/2013, TARGI

Popyt na diamenty wzrasta

Polscy jubilerzy i złotnicy najczęściej kupują kamienie do 0,50 Ct, w czystościach VS-SI oraz barwach G-H. Kamieniami o wyższych masach zainteresowani są złotnicy. Polacy zmieniają także swoje upodobania dużo częściej niż jeszcze kilka lat temu. Decydują się na zakup diamentów o barwach i szlifach fantazyjnych. Klienci salonów jubilerskich stają się…

02/2013, RAPORT

Kamień z metryką

Rozmowa z Adélą Brabcovą – prezesem Diamonds International Corporation Polska Sp. z o.o. oraz Jiřím Švestkiem – D.I.C. na temat rynku diamentów.   Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą diamentów. A jak podkreślają właściciele firm jubilerskich funkcjonujących na polskim rynku, to właśnie diamenty są najlepiej sprzedającymi się…

02/2013, RAPORT

Blask bizuterii

Zainteresowanie sprzedażą biżuterii za pośrednictwem sieci jest coraz powszechniejsze. Wykorzystanie nowoczesnych sposobów komunikowania się z klientami wiąże się z problemem ukazania oferowanej biżuterii możliwie jak najdokładniej. Sprzedawcy muszą zadbać o wizualizację biżuterii, dzięki wykonywaniu zdjęć biżuterii oraz animacji. Sprzedając biżuterię w sieci zarówno właściciele salonów jubilerskich, jak i galerii z…

02/2013, PROBLEM BRANŻY

Budowanie wizerunku w sieci

Sprzedaż biżuterii przez internet stała się niezbędnym elementem oferty. Projektanci, właściciele salonów jubilerskich coraz chętniej zamieszczają swoje produkty na stronach sieci. A znawcy rynku podkreślają, że klienci częściej kupują kosztowności wykorzystując komputer czy telefon komórkowy.   Internet stał się miejscem nie tylko dokonywania zakupów biżuterii, ale także wymiany poglądów na…

02/2013, TEMAT MIESIĄCA

Umiejętność zapominania jest konieczną podstawą uczenia się wciąż od nowa

Rozmowa z profesorem Sławomirem Fijałkowskim, dziekanem Wydziału Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Polski Jubiler: Biżuteria od wieków utożsamiana jest z bogactwem i władzą. Czasy kryzysu spowodowały, że przed twórcami biżuterii postawiono nowe zadania. Projektanci, szczególnie młodzi, tworzą kolekcje biżuterii „alternatywnej” i zrywają z tradycją złotniczą przekazując odbiorcom…

02/2013, LUDZIE BRANŻY

Złote krzyżyki i medaliki

W niemal każdym salonie jubilerskim w asortymencie znajdują się złote i srebrne dewocjonalia. Klienci są zainteresowani ich kupnem, co powoduje, że producenci biżuterii sakralnej dość dobrze, pomimo odczuwalnego kryzysu, funkcjonują na polskim rynku jubilerskim. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że ozdoby w postaci krzyżyków i medalików są jednym z lepiej sprzedających…

02/2013, TEMAT MIESIĄCA

Pierścień w Otwartej

W Galerii Otwartej Mariusza Pajączkowskiego odbędzie się wystawa będącą efektem 12. Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej „2012” pt. PIERŚCIEŃ. Prace będzie można oglądać od 29 marca do 25 kwietnia w Sandomierzu, Rynek 5. Wystawie towarzyszy starannie wydany katalog.  …

02/2013, AKTUALNOŚCI
Strona 2 z 3123