POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 (Strona 2)

Krzemień pasiasty w polskiej biżuterii

Trzydzieści osiem lat sandomierskiej promocji krzemienia pasiastego doprowadziło do tego, że kamień ten stał się składnikiem polskiej biżuterii. Początkowe lata były bardzo trudne, bez internetu, organizacji złotniczych, inne też było wyobrażenie biżuterii. Dominowały kamienie powszechnie uznane jako biżuteryjne. Forma ozdób w większości tradycyjna. Udało się przez to przejść… Promocja krzemienia…

12/2010, DOBRE BO POLSKIE

Wyposażenie sklepu a sprzedaż

Wpływ na zwiększenie sprzedaży w salonie jubilerskim ma nie tylko dostosowanie asortymentu do potrzeb klientów, ale także stworzenie atmosfery, w której dokonywanie zakupów to przyjemność. Zwielokrotnienie sprzedaży zależy, według specjalistów od marketingu, od wielu elementów – jednak do najistotniejszych należy wystrój sklepu. Magia u jubilera – W salonie jubilerskim klient…

12/2010, RAPORT

Ginąca biżuteria

Czas świątecznych zakupów to dla jubilerów nie tylko możliwość zwielokrotnienia swoich zysków z utargów, ale także znacznie większe niebezpieczeństwo stania się ofiarą kradzieży. W czasie wzmożonego zainteresowania kupnem biżuterii przez klientów zdarzają się także znacznie częściej niż zazwyczaj kradzieże biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich powinni wobec powyższego stosować się do podstawowych…

12/2010, PROBLEM BRANŻY

Tytan na rynku jubilerskim

Tytanowa biżuteria staje się w Polsce coraz popularniejsza wśród klientów salonówjubilerskich. Jednak cały czas znacznie częściej Polacy kupują biżuterię ze srebra i złota. Można jednak spodziewać się, że w czasie, kiedy coraz więcej klientów decyduje się na zakup biżuterii artystycznej, tytan znajdzie liczną rzeszę swoich zwolenników i entuzjastów. Tytan dla…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Tytan – egzotycznym materiałem

„Polski Jubiler”: Jak postrzegany jest tytan przez klientów poszukujących biżuterii? Czy cieszy się on wśród nich dużym zainteresowaniem? Urszula i Zbigniew Michałowscy, MHS Michałowscy: Tytan nadal jest materiałem, który pod względem popularności nie może konkurować ze srebrem lub złotem. Na polskim rynku biżuteria ta jest niszą, co wiąże się z…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Tytanowe starcie ze srebrem

Pozycji srebra na polskim rynku jubilerskim trudno zagrozić. Srebro jest bowiem metalem powszechnie znanym i spełniającym wszystkie oczekiwania klientów. Jednak nie można zapominać, że nie jest jedynym, z którego może powstawać ciekawa biżuteria – na rynku coraz częściej można znaleźć biżuterię wykonaną z tytanu. Tytan coraz częściej bywa wykorzystywany do…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Platyna – luksusowe dobro

W Polsce najrzadziej kupowaną biżuterią jest biżuteria platynowa. Z pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma jej cena oraz fakt, że biżuteria ze złota w opinii większości jest biżuterią najszlachetniejszą. Mentalność klientów zmienić jest niezwykle ciężko, jednak producenci platynowej biżuterii starają się przebić ze swoim towarem i sprawić, aby coraz…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Rzadko kupowane metale

Tytan i platyna to dwa metale, których nie sposób porównywać. Różni je niemal wszystko – od właściwości po wygląd. Mają one jednak dwie cechy wspólne – nie cieszą w Polsce dużą popularnością oraz nie wywołują alergii u osób, które zdecydują się na ich założenie. Platynowa biżuteria nie jest kupowana z…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Należy uporządkować przestrzeń edukacyjną

Rozmowa z profesorem Andrzejem Szadkowskim,prorektorem ds. nauki w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. „Polski Jubiler”: Panie profesorze, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi jest placówką edukacyjną, która najdłużej w Polsce kształci studentów w zakresie sztuki biżuteryjnej. Pracownia powołana została do istnienia przez Lenę Kowalewicz-Wegner ponad 50 lat temu i od tego…

12/2010, LUDZIE BRANŻY

Zakupy za granicami kraju – przelewy transgraniczne

Właściciele salonów jubilerskich, jubilerzy i producenci biżuterii coraz częściej dokonują swoich płatności poza granicami naszego kraju. Handel biżuterią stał się handlem międzynarodowym, co powoduje, że płatności za towary i usługi muszą dokonywać się poza tradycyjnym sposobem płatniczym. Pomocą w takich sytuacjach są narzędzia, które wprowadzają na polski rynek banki. Dzięki…

12/2010, EKONOMIA

Jedne z największych targów w Europie

Od 25 do 28 lutego w Monachium odbędą się 38. Międzynarodowe Targi Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł i Wyrobów ze Srebra oraz Technologii Inhorgenta 2011 Messe München GmbH, organizator targów, podkreśla, że przyszłoroczna edycja targów będzie niezwykle udaną imprezą targową dla przedstawicieli branży z całego świata. – Perspektywy na…

12/2010, PANORAMA

Biżuteria męska

Współcześnie biżuteria kojarzy się przede wszystkim z kobiecością. Rzadko w salonach jubilerskich można znaleźć kosztowności zaprojektowane specjalnie dla mężczyzn. Przyjęło się uważać, że elegancki mężczyzna to mężczyzna, który nie nosi biżuterii, a jedyną jej akceptowalną formą jest zegarek. Ostatnio jednak trend ten powoli się zmienia i coraz większa rzesza młodych…

12/2010, TRENDY