POLSKI JUBILER » NUMERY » 2008 (Strona 5)

Przedświąteczne porządki w sklepie jubilerskim

Ludzie kupują biżuterię przede wszystkim oczami, dlatego warto przed szczytem świątecznym szczególnie starannie przemyśleć ekspozycję, tak aby była formą wizualnego motywowania klientów do dokonania zakupu Podstawowym celem merchandisingu w sklepie jest wzrost jego sprzedaży i zysków. Przed świętami właściciel i obsługa sklepu powinni sprawdzić, czy z tego punktu widzenia placówka…

10/2008, SKLEP

Traktujmy klientów poważnie

Przypominamy podstawowe informacje probiercze dla osób zainteresowanych zakupem biżuterii. Właścicielom sklepów proponujemy wyłożyć je w widocznym miejscu oraz informować klientów o próbie wyrobu, wyjaśniać znaczenie poszczególnych znaków i wydawać zawsze rachunek. To z pewnością umocni wiarygodność i pozytywny wizerunek sklepu. W Polsce obowiązuje obligatoryjny system probierczy. Nakłada to na osoby…

10/2008, SKLEP

“Złoto Srebro Czas” po raz dziewiąty

Tegoroczna edycja tarów dla branży jubilerskiej “Złoto Srebro Czas” obfitowała w wiele jubileuszowych uroczystości. Podczas otwarcia obecni byli: Pani Prezydentowa Maria Kaczyńska oraz Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, Ambasador Bursztynu Lidia Popiel, jak również przedstawiciele organizacji i instytucji branżowych: prof. Barbara Kosmowska-Ceranowicz z Muzeum Ziemi PAN, przewodniczący Ogólnopolskiej Komisji Złotniczo-Jubilerskiej…

10/2008, TYLKO ONLINE

Szlachetność jak złoto popłaca

Święta to znakomita okazja, żeby pomyśleć o innych. W kampanii promocyjnej w tym okresie warto pokazać, że sklep lub firmy, których biżuterię i zegarki można w nim kupić, nie stronią od marketingu zaangażowanego społecznie Specjaliści są zgodni: gdy na półce leżą dwa podobne wyroby, a jeden z nich wyprodukowała firma…

10/2008, SKLEP

Juvelir 2008 w Moskwie

Organizator moskiewskich targów swoją imprezę zwykł porównywać do takich wydarzeń jak Oro di Vicenza we Włoszech czy szwajcarski Basel Word, i choć to jeszcze nie ten sam poziom organizacji, jakości a w szczególności prestiżu, Juvelir to największa impreza tego typu w Rosji Wrzesień to początek kolejnej tury jubilerskich imprez targowych.…

10/2008, TARGI

Nie jesteś sam przed świętami

W okresie szczytu sprzedaży z okazji Bożego Narodzenia właściciele sklepów jubilerskich działających na zasadzie franczyzy otrzymują silne wsparcie promocyjne od franczyzodawcy O tym, w jaki sposób firma YES Biżuteria wspiera swoich franczyzobiorców, z Karmeną Roztocką, marketing menedżerem w poznańskiej firmie, rozmawia Bogusława Baczewska Jak firma YES wspiera swoich franczyzobiorców w…

10/2008, SKLEP

09/2008

09/2008

Materiał i kolor – rozmowa z Ewą Wołk-Lewanowicz, współwłaścicielką firmy Lewanowicz

Firma Lewanowicz pojawiła się na polskim rynku stosunkowo niedawno i od razu dość mocno zaznaczyła swą obecność, głównie dzięki odmienności oferty. Lewanowicz to firma rodzinna, ja zajmuję się projektowaniem, mąż kontaktami handlowymi na świecie, a siostra jest odpowiedzialna za rynek polski. Jej początki sięgają końca lat 80. i branży bursztynniczej,…

09/2008, WZORNICTWO

Róże i fiolety

Magdalena Dąbrowska autorka jest główną stylistką w firmie YES Biżuteria W biżuterii obowiązuje zasada jednego, wyrazistego wyrobu Wiosną będzie modny róż, a jesienią fiolet – tak najczęściej rozpoczynają się meldunki z najbardziej prestiżowych wybiegów i pokazów mody. Dla większości z nas powody, dla których zmieniają się panujące trendy i tendencje,…

09/2008, PANORAMA

Prezentacje

Oferta wystawców Targów Biżuterii i Zegarków Złoto Srebro Czas wpisuje się w panujące trendy: widzimy wiele intensywnych barw, nierzadko kontrastujących ze sobą w jednym wyrobie, które poprzez spokojne, pastelowe odcienie przechodzą do szarości i czerni gwarantujących modną elegancję. Kolekcja tytanowa Tworząc kolekcję tytanową, skupiliśmy się na osiągnięciu niespotykanej faktury, i…

09/2008, WZORNICTWO

Jakość w biżuterii

Punktem naszego zainteresowania jest jakość biżuterii i chyba niewielu czytelników nie zgodzi się tu z Platonem, że nadal pozostajemy w sferze filozofii. Czym bowiem może być jakość w naszej branży? Uważa się, że jako pierwszy pojęcie jakości (gr. poiotes) zdefiniował Platon, oczywiście nie w kontekście biżuterii. W tamtych czasach było…

09/2008, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Kasa fiskalna w salonie jubilerskim

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowyPodatnik prowadzący działalność w zakresie sprzedaży detalicznej wyrobów jubilerskich z metali szlachetnych obowiązany jest do jej ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej Obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej ustalono w ustawie z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz U 2004 nr…

09/2008, PRAWO