POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 192)
Topniejące sople kryształu Kryształ górski potocznie nazywany kamiennym lodem jest znakiem rozpoznawczym najnowszej kolekcji W. KRUK. Pomysłodawczynią kolekcji jest projektantka firmy – Ania Orska Całkowity brak barwy, silny połysk i krystaliczna struktura sprawiły, że dawniej kryształ górski często utożsamiano z diamentem. Stąd określenia, z geologicznego punktu widzenia nieprawidłowe, jak diament…
/
Czytaj artykuł...
Wystawa w poznańskim Muzeum Narodowym prezentuje obiekty jubilerskie, które stylistycznie przynależą do biedemeieru, historyzmu, secesji i art déco. Zgromadzone precjoza, oprócz znaczenia typowo ozdobnego, mają także symbolikę paradną, patriotyczną, sentymentalną i żałobną Wystawa powstała z zamysłu Iwony Korgul-Wyszatyckiej z Muzeum Mazowieckiego w Płocku. Włączyła ona do niej biżuterię ze zbiorów…
/
Czytaj artykuł...
Firma W. KRUK od kwietnia współpracuje z Gosią Baczyńską, znaną polską projektantką. Pierwszym wspólnym wydarzeniem był pokaz kolekcji jesień/zima 2008 Gosi Baczyńskiej. Modelki oprócz kreacji przygotowanych przez projektantkę prezentowały biżuterię W. KRUK. Jedna z kreacji została w całości przygotowana z biżuterii z kolekcji “Żywioły” W. KRUK autorstwa Ani Orskiej i…
/
Czytaj artykuł...
Pomyślna dla francuskiej branży dynamika wzrostu sprzedaży spowodowana jest nie tylko jakością i atrakcyjnością produktów, lecz także aktywnością i pomysłowością sklepów jubilerskich i sieci sprzedaży stosujących skutecznie rozplanowane akcje marketingowe kierowane do klientów Francuski rynek wyrobów jubilerskich i zegarków, po dodatnim okresie w latach 1998-2000 oraz niekorzystnym między 2002 a…
/
Czytaj artykuł...
Podczas targów Amberif Rada Krajowej Izby Gospodarczej Bursztynu uhonorowała prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza za decyzje o udostępnieniu gruntów gminy pod poszukiwania nowych złóż. Z kolei Komisja Złotniczo-Jubilerska Związku Rzemiosła Polskiego przyznała honorowe medale prezydentowi Gdańska za promocję bursztynu, wiceprezydent Gdyni Ewie Łowkiel za rozwój szkolnictwa zawodowego oraz prezesowi Międzynarodowych Targów…
/
Czytaj artykuł...
Przemysław Szymański Autor jest prawnikiem, specjalistą z zakresu prawa cywilnego i gospodrczego Przez umowę franczyzy przedsiębiorca będący franczyzobiorcą może korzystać z wiedzy oraz usług lub towarów fanczyzodawcy w zamian za umówione wynagrodzenie. W ramach umowy franczyzy może on również korzystać z firmy franczyzodawcy, co ma niebagatelne znaczenie, gdyż jest to…
/
Czytaj artykuł...
W 2007 grupa W. KRUK otworzyła sześć nowych salonów jubilerskich (oraz siedem pozostałych swoich marek Deni Cler i jedna Cacharel). Na rok 2008 zaplanowano dalszy rozwój sieci detalicznej (m.in. otwarcie dziewięciu salonów KRUK, z czego większość powstanie pod koniec roku. Przewidywane nakłady inwestycyjne to 12 mln zł, z czego 9,7…
/
Czytaj artykuł...
Polska jako kraj ludzi przywiązanych do religijnych obrzędów jest potencjalnie świetnym rynkiem dla dewocjonaliów. Z drugiej jednak strony tradycja ogranicza popyt do konkretnych pór roku i zachowawczych form. Co ciekawe, osoby reprezentujące firmy działające na rynku biżuterii religijnej różnie oceniają sytuację i kierunek zmian Wśród osób z branży panuje zgoda…
/
Czytaj artykuł...
W wykorzystaniu wszystkich możliwości stojących przed złotnikami przeszkadza im często natłok codziennych obowiązków i kłopotów – taki wniosek można wysnuć po ostatnim walnym zjeździe artystów – złotników. Dużą część spotkania zajęło omawianie problemów z uzyskiwaniem znaków probierczych. Przyczyny problemów w liście do uczestników starały się tłumaczyć panie Aleksandra Górkiewicz-Malina i…
/
Czytaj artykuł...
W jakim stopniu biżuteria religijna jest produktem sezonowym? Czy sprzedawca biżuterii powinien angażować środki w ofertę tego typu przez cały rok? Jerzy Macur, J-M Metaloplastyka Każdy właściciel sklepu jubilerskiego z ofertą ogólną, który nie specjalizuje się w dewocjonaliach, powinien mieć podstawowe wzory medalików, przede wszystkim z Matką Boską, klasyczne krzyżyki,…
/
Czytaj artykuł...
Muszą tu być nie tylko osoby poważnie zainteresowane eksportem do Niemiec i innych krajów europejskich. W Monachium cenne informacje znajdzie nawet lokalnie działający jubiler, złotnik czy sprzedawca biżuterii Zakończone 18 lutego monachijskie targi inhorgenta 2008 dowiodły, że mimo niepewnej koniunktury na rynkach światowych oraz silnego złotego, eksport polskiej biżuterii może…
/
Czytaj artykuł...