POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 5)
Od 22 do 25 marca w Gdańsku odbędą się już po raz 30. Międzynarodowe Targi Bursztynu i Biżuterii Amberif Spring. Amberif Spring są największym w Polsce i jednym z największych w Europie wydarzeń targowych branży jubilerskiej oraz najważniejszym na świecie wydarzeniem poświęconym promocji bursztynu. W tegorocznej edycji weźmie udział ponad…
/
Czytaj artykuł...
Od 29 września do 1 pażdziernika 2022 r. odbywały się w Warszawie jedne z największych targów branży złotniczej GoldExpo. Swoje wyroby prezentowało na nich ponad 200 wystawców. Targi odwiedziło niemal 10 tys. gości z kraju i zagranicy. Polskie targi GoldExpo każdego roku cieszą się sporym zainteresowaniem zarówno wśród profesjonalnych znawców…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z profesorem Sławomirem Fijałkowskim o przyszłości polskiej biżuterii. Panie profesorze, ostatni raz rozmawialiśmy na łamach „Polskiego Jubilera” przed wybuchem pandemii COVID-19. Dlatego też nie mogę nie zadać pytania, jakie straty i jakie korzyści, według pana, odniosła sztuka złotnicza w czasie i po pandemii. Szczerze mówiąc, nie przepadam za określeniem…
/
Czytaj artykuł...
Z danych opublikowanych przez amerykańską firmę badawczą McKinsey wynika, że przyszłość zegarków leży w rynku wtórnym. Uważa się, że do 2025 r. rynek używanych zegarków będzie wart nawet 32 mld dolarów. Jest to szansa dla sprzedawców czasomierzy w Polsce na zwiększenie sprzedaży i wejście na rynek z nowym produktem, którego…
/
Czytaj artykuł...
Światowa Rada Złota (WGC) opublikowała raport, z którego wynika, że w 2025 r. sprzedaż biżuterii przez internet zwiększy się na świecie z dzisiejszych 25 proc. do niemal 60 proc. Oznacza to, że większość europejskich marek jubilerskich będzie funkcjonowała w środowisku cyfrowym. Aby czerpać korzyści z internetowego rynku biżuterii, sprzedawcy muszą…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Iwoną Tamborską, projektantką biżuterii Skąd wzięło się u pani zainteresowanie biżuterią jako medium ukazującym uczucia i emocje? Potrzeba tworzenia jest czymś, co popycha do przodu każdego artystę, co nadaje sens jego życiu i istnieniu. To sposób na przepisanie swoich emocji na medium i uspokojenie ich. Jednocześnie jest to…
/
Czytaj artykuł...
Analitycy ze Światowej Rady Złota przewidują, że sprzedawcy złotej biżuterii będą w połowie 2022 r. borykali się z licznymi problemami. Rosnące stopy procentowe, wysoka inflacja, zagrożenia geopolityczne sprawią, że sprzedaż złotej biżuterii znacznie spadnie. Zazwyczaj sprzedaż złotej biżuterii szybowała w górę w grudniu, gdy do salonów jubilerskich na całym świecie…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Jerzym Stefankiem, właścicielem firmy produkującej biżuterię religijną Stefanek, o sytuacji na rynku dewocjonaliów Jak z perspektywy właściciela firmy produkującej biżuterię religijną wygląda sytuacja na rynku dewocjonaliów? Sytuacja jest stabilna. Produkujemy biżuterię, mamy klientów, realizujemy zamówienia. Nie zauważam recesji na rynku dewocjonaliów. Popyt na ten rodzaj biżuterii cały czas…
/
Czytaj artykuł...
Rosnąca inflacja sprawia, że klienci salonów jubilerskich ograniczają wydatki na biżuterię – zarówno tę luksusową, jak i religijną. Polacy wstrzymują się z zakupami ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację gospodarczą. Należy pamiętać, że biżuteria religijna kupowana jest w Polsce przede wszystkim z okazji różnych uroczystości religijnych, jak chrzty czy…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Sebastianem Sitkowskim z firmy Sovrani o polskim rynku dewocjonaliów Czy w ostatnim czasie rośnie czy maleje sprzedaż dewocjonaliów w Polsce? Niestety ostatnie miesiące pokazują ogólny spadek sprzedaży dewocjonaliów z naszej oferty. Ratują nas nowe kolekcje obrazków z możliwością grawerunku z przodu, które cieszą się popularnością u klientów. Jednak…
/
Czytaj artykuł...
Polski rynek wyrobów sakralnych i dewocjonaliów ma ugruntowaną pozycję. Jednak także na nim widoczne są olbrzymie zmiany. W czerwcu w Kielcach odbywały się największe w naszym kraju targi Sacroexpo, które ukazały kierunek, w jakim zmierza rynek wyrobów sakralnych w Polsce. Obraz nie jest optymistyczny. Sytuacja twórców wyrobów sakralnych jest trudna…
/
Czytaj artykuł...
80 proc. udziałów w światowej sprzedaży biżuterii należy do firm jubilerskich, które nie mają ugruntowanej marki jubilerskiej. Badania pokazują, że po kryzysie pandemicznym klienci zwrócili się w kierunku biżuterii sygnowanej logiem znanych i rozpoznawalnych marek. Co oznacza, że największe firmy jubilerskie mają szansę na zwielokrotnienie zysków, a te nieznane szerokiemu…
/
Czytaj artykuł...