POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 162)

Słoneczna barwa

Najmodniejszą biżuterią w nadchodzącym sezonie jest biżuteria, do wykonania której wykorzystano cytryn i topaz. Na światowych tygodniach mody można było zaobserwować, że największą popularnością cieszy się kolor żółty i niebieski Specjaliści z Instytutu Pantone Color, który jest światowym autorytetem w dziedzinie barw, ogłosili żółty kolorem roku 2009. Projektanci biżuterii powinni…

04/2009, TRENDY

Pamiątka z komunii

Najpopularniejszymi prezentami komunijnymi są odtwarzacze mp3, laptopy oraz aparaty cyfrowe. Często komunijni goście decydują się na zakup kursu językowego, polisy finansowej czy sztabki złota. Dodatkiem do prezentu stał się ostatnio medalik oraz łańcuszek. Coraz rzadziej wybierane są rowery i zegarki, które jeszcze parę lat temu były hitem sprzedażowym. Tak pokrótce…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA

Sukces branży jubilerskiej

Za nami kolejna, 16. już edycja Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif. Podczas czterodniowej imprezy odbywającej się w Gdańsku swoje wyroby zaprezentowało 469 wystawców z 15 krajów, w tym między innymi z Polski, Litwy, Włoch, Turcji. Targi odwiedziło 6045 osób, w tym handlowcy z 44 krajów Na Amberifie…

04/2009, TARGI

Złoty interes

Na całym świecie trwa nieprzerwany boom na złoto. W Polsce również. Popyt jest tak duży, że w Mennicy i Narodowym Banku Polskim brakuje złotych monet i inwestycyjnych sztabek złota. Na realizację zamówienia trzeba czekać kilka tygodni Jak wynika z informacji Światowej Rady Złota, rok ubiegły był siódmym z rzędu, w…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA

Wierzę w sens pracy organicznej, a nie spekulacyjne gry

Rozmowa z Ewą Rachoń, komisarz Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif Polski Jubiler: Przed targami dało się słyszeć opinie, że kryzys finansowy spowoduje, że targi Amberif nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Czy zauważyła pani, że kryzys finansowy wpłynął na targi? Ewa Rachoń, komisarz targów: Niewielka część wystawców zrezygnowała z…

04/2009, TARGI

Czeski granat

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Spadkobierczynią tradycji szlifowania czeskiego granatu i produkcji z niego klejnotów jest Kooperatywa Granat ulokowana w Turnovie. Skupia kilkuset szlifierzy kamieni jubilerskich, złotników i srebrników. Jest właścicielką kopalni, w których wydobywa się czeski granat. Jednocześnie jest to aktualnie najważniejsze przedsiębiorstwo zajmujące się obróbką, oprawą…

04/2009, GEMMOLOGIA

Piękne, stylowe i oryginalne

W okresie I komunii wielu klientów naszego sklepu będzie chciało znaleźć w nim coś niecodziennego, coś, co będzie nie tylko niezwykłą pamiątką dla obdarowanego, ale także wartościowym prezentem. Warto zastanowić się nad zamówieniem srebrnych obrazków Srebrne obrazki nie są tanie, a ich wykonanie zajmuje jubilerowi bardzo wiele czasu, dlatego też…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA

Uniwersalny prezent

Jeszcze parę lat temu prezentami, które dominowały wśród komunijnych podarków, były rower i zegarek. Moda się zmienia, jednak, jak powszechnie wiadomo, klasyczne prezenty zawsze są najlepsze Sklepy prześcigają się w wymyślaniu propozycji prezentów komunijnych, jednak wciąż jednym z najlepszych pozostaje zegarek, który nie tylko może sprawić dziecku radość, ale także…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA

Punkt widzenia… Philip Sajet

Philip Sajet jest holenderskim artystą jubilerem. Krótko mówiąc, jest jednym z najbardziej znanych i najzdolniejszych artystów złotników Europy. Zdobywca nagród oraz uczestnik wielu międzynarodowych wystaw zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Obecnie mieszka i tworzy, dzieląc swój warsztat z żoną Beate Klockmann, w mieście Perpignan we Francji. Projekty Philipa mają charakter…

03/2009, WZORNICTWO

Komisowe ABC

Na polskim rynku jubilerskim niedocenionymi i prawie niezauważanymi graczami stali się w ostatnich latach właściciele komisów i lombardów z biżuterią. To oni wiedzą najwięcej o preferencjach zakupowych Polaków, ich guście oraz kondycji finansowej Na mapie sklepów jubilerskich komisy nie są uwzględniane. Traktowane były jako punkty ostatniej pomocy w czasie domowego…

03/2009, RYNEK

Idealny sprzedawca biżuterii

Pracownik sklepu, którego zatrudniamy, musi cieszyć się naszym zaufaniem i mieć odpowiednie kwalifikacje do wykonywania tego zawodu. Jeśli nie prowadzimy firmy rodzinnej i nie możemy liczyć na najbliższych, jesteśmy zmuszeni szukać odpowiedniego kandydata na rynku pracy. A to może przysporzyć nam wielu problemów Decyzja o zatrudnieniu odpowiedniej osoby będzie miała…

03/2009, SKLEP

Fundusze unijne szansą promowania firmy za granicą

Od tygodni serwisy ekonomiczne rozpoczynają się informacjami o stale pogłębiającym się kryzysie gospodarczym. Niemal codziennie docierają do nas wiadomości o kolejnych firmach ograniczających działalność, zagrożonych upadłością czy borykających się z problemami finansowymi. Czy w tej sytuacji warto starać się o unijne środki? Jak można je mądrze wykorzystać dla promowania własnej…

03/2009, RYNEK