Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Wierzę w sens pracy organicznej, a nie spekulacyjne gry | Polski Jubiler





Wierzę w sens pracy organicznej, a nie spekulacyjne gry

pj_2009_04-13.jpgRozmowa z Ewą Rachoń,
komisarz Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif


Polski Jubiler: Przed targami dało się słyszeć opinie, że kryzys finansowy spowoduje, że targi Amberif nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Czy zauważyła pani, że kryzys finansowy wpłynął na targi?


Ewa Rachoń, komisarz targów: Niewielka część wystawców zrezygnowała z uczestnictwa w targach, kilka firm poważnie ograniczyło wielkość swoich stoisk, ale też przybyła nam spora grupa zupełnie nowych uczestników badających polski rynek. A więc grupa firm brytyjskich, tureckich oraz włoskich, dealerzy diamentów z Antwerpii oraz dealerzy kamieni kolorowych ze Sri Lanki czy Indii. Wszystko to sprawiło, że oferta targowa była wyjątkowo interesująca i urozmaicona.

Wszyscy obawialiśmy się tej edycji targów, tym bardziej, że sygnały z innych tegorocznych światowych imprez jubilerskich były niepokojące. Również analizy rynku sygnalizowały spadki zakupów o 20-30 proc., poważne ograniczenia w wydobyciu diamentów i wzrost cen metali szlachetnych. Bursztyn jednak funkcjonuje w pewnej niszy, a głównym miejscem spotkań jest od lat Amberif.

Może sprawił to czas, który upłynął od wybuchu kryzysu, a może walka o zainteresowanie odbiorców, którą w równym stopniu prowadzą producenci biżuterii, jak i handlowcy - w każdym razie odnotowaliśmy poziom odwiedzin na zbliżonym do ubiegłorocznego poziomie, chociaż zmienili się nieco jego uczestnicy. Największa liczba osób przyjechała z Niemiec, Anglii, Rosjii, Włoch, Francji, Kanady. Zauważyć dał się spadek liczby kupujących z USA, za to zwiększyła się liczba osób z Japonii i Tajwanu, tradycyjnie dobrych rynków dla bursztynu. W sumie odwiedziło nas 6045 osób, w tym handlowcy z 44 krajów.


Wielu wystawców obecnych na targach narzekało, że podczas tegorocznej edycji nie zdecydowaliście się państwo na otworzenie targów dla publiczności w ostatnim [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl