POLSKI JUBILER » DZIAŁY » LUDZIE BRANŻY (Strona 7)

Przepisy nie zahamują rozwoju złotnictwa

Polski Jubiler: Na początku tego roku do uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji społecznych skierowany został projekt dokumentu “Ocena skutków regulacji dla problemów w branży jubilerskiej. Założenia do działań legislacyjnych i pozalegislacyjnych”. Termin zgłaszania uwag natomiast upłynął 15 kwietnia. Czy po analizie zgłoszonych uwag zostaną wprowadzone jakieś zmiany uwzględnione w projekcie ustawy…

10/2009, LUDZIE BRANŻY

Trwa walka z wiatrakami

Janusz Kowalski jest przewodniczącym Ogólnopolskiej Komisji Złotniczo-Jubilerskiej Związku Rzemiosła Polskiego, cechmistrzem Cechu Złotników, Jubilerów i Pokrewnych Zawodów Małopolskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Krakowie Polski Jubiler: Do podstawowej działalności Związku Rzemiosła Polskiego należy reprezentowanie interesów rzemiosła wobec organów władzy i administracji, sądów oraz organizacji społecznych i gospodarczych w kraju i…

09/2009, LUDZIE BRANŻY

Bursztyn dla wszystkich

Rozmowa z prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników Mariuszem Drapikowskim Polski Jubiler: W zeszłym miesiącu został pan wybrany na nowego prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników. Wobec tego chciałabym zapytać, jakie będą pana pierwsze decyzje? Czy zamierza pan wprowadzić zmiany w sposobie pracy i zarządzaniu MSB? Mariusz Drapikowski, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników: Pełniąc stanowisko…

07-08/2009, LUDZIE BRANŻY

Tajemna wiedza rzeczoznawców

Rozmowa z Tomaszem Kłoczewiakiem, prezesem Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich Polski Jubiler: Stowarzyszenie Rzeczoznawców Jubilerskich powstało ponad dwadzieścia lat temu, aby ujednolicić zasady, jakimi powinni kierować się rzeczoznawcy jubilerscy w swojej pracy. Czy po tylu latach istnienia można powiedzieć, że cele statutowe zostały spełnione? Tomasz Kłoczewiak, prezes Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich: Dążenie do…

06/2009, LUDZIE BRANŻY

Biżuteria wizytówką człowieka

Rozmowa z Grzegorzem Węcem, jednym z właścicieli sklepu Węc-Twój Jubiler Grzegorz Węc i Artur Węc SC. Czym dla pana osobiście jest biżuteria? Grzegorz Węc, jeden z właścicieli sklepu Węc-Twój Jubiler Grzegorz Węc i Artur Węc SC: Biżuterię widzę jako formę kreacji własnego ja. Pozwala pokazać innym ludziom w pośredni sposób…

06/2009, LUDZIE BRANŻY

Stowarzyszenie pasjonatów złotnictwa artystycznego

Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych powstało przed prawie 20 laty. Jakie cele przyświecały jego założycielom? Andrzej Bielak, prezes Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych: Rok 1991 był czasem przemian, grupa znających się ze wspólnych wystaw osób postanowiła zorganizować się, aby lepiej działać, wymieniać się informacjami i doświadczeniami, mieć swoją formalną reprezentację na zewnątrz,…

05/2009, LUDZIE BRANŻY

Polki o wyrafinowanym guście

Rozmowa z Magdaleną Kwiatkiewicz,prezes firmy YES, o kondycji polskiej branży jubilerskiej Właśnie zakończyły się największe polskie targi jubilerskie Amberif. Jak pani, jako prezes zarządu jednej z trzech największych firm jubilerskich na rynku, ocenia polską branżę jubilerską? Jak pani ocenia polskie targi na tle międzynarodowych spotkań branżowych, które odbywają się w…

04/2009, LUDZIE BRANŻY

Fascynacja biżuterią źródłem sukcesów

Rozmowa z Krzysztofem Madelskim, prezesem firmy YES, o sukcesie na polskim rynku Państwa firma powstała z miłości do biżuterii. W czasie prawie 30 lat stała się jedną z trzech największych firm jubilerskich na polskim rynku. Czy może powiedzieć pan, w jaki sposób można odnieść sukces na rodzimym rynku jubilerskim? Oczywiście,…

04/2009, LUDZIE BRANŻY

Przede wszystkim marka

Rozmowa z Adamem i Piotrem Rączyńskimi, prezesami firmy Apart Wielkie sukcesy i nagrody, które otrzymuje firma Apart w ostatnim czasie, świadczą o zaufaniu klientów oraz o umocnieniu pozycji na rynku produktów jubilerskich. Czy zdradzą panowie tajemnicę tego sukcesu oraz sposób, jak umiejętnie i z korzyścią dla firmy odczytać potrzeby konsumentów?…

03/2009, LUDZIE BRANŻY

Nie taki kryzys straszny, jak go malują

Marta Andrzejczak: W ostatnim czasie z czołówek gazet nie znika temat kryzysu finansowego, który wielkimi krokami zbliża się do naszego kraju. Jak, pana zdaniem, kryzys finansowy wpłynie na polski rynek jubilerski? Czy sądzi pan, że Polacy przestaną kupować biżuterię, czy może wprost przeciwnie, znaczna część obywateli naszego kraju nie będzie…

01-02/2009, LUDZIE BRANŻY