Artykuły z działu

Przeglądasz dział PRODUKT (id:118)
w numerze 01/2015 (id:137)

Ilość artykułów w dziale: 1

pws-2015-01c-15

Personalizacja opakowań

Moda na personalizację wkroczyła nawet na rynek opakowań. Klienci mogą zamawiać zaprojektowane przez siebie opakowania na biżuterię. Z oferty korzystają głównie narzeczeni, którzy ofiarowują swojej wybrance pierścionek w oryginalnym opakowaniu.

pws-2015-01c-45

Naprzeciw oczekiwaniom klientów wychodzą już nie tylko producenci opakowań, ale także projektanci i twórcy, którzy tworzą pudełka na biżuterię pod konkretne zamówienie klientów. Swoista moda staje się szansą na zdobycie nowych klientów przez właścicieli salonów jubilerskich i galerii z biżuterią autorską.

Zamówienia indywidualne

Polacy coraz częściej korzystają z możliwości tworzenia biżuterii pod okiem specjalistów. Teraz przyszła pora na projektowanie opakowań na wyjątkową biżuterię przez jej użytkowników. Jak podkreślają specjaliści, klienci chcą czuć się wyjątkowo i otaczać rzeczami stworzonymi specjalnie dla nich. Dlatego decydują się na samodzielne stworzenie pudełka na pierścionek zaręczynowy czy obrączki, które wzornictwem będzie nawiązywało do upodobań narzeczonych, opowiadało ich historię. Klienci poszukują spersonalizowanych opakowań głównie za pośrednictwem internetu. Firmy zajmujące się produkcją opakowań pod zamówienie klientów najczęściej dysponują aplikacją, która umożliwia, dzięki wykorzystaniu gotowych wzorów, stworzenie własnego pudełka na biżuterię. Klienci wybierają rodzaj materiału, z którego wykonane ma być opakowanie, jego rozmiar, kształt, kolor, a także wzornictwo. Warto zauważyć, że klienci najczęściej wybierają pudełka kartonowe, na których z łatwością można wydrukować zdjęcia czy stworzyć komiks opowiadający historię związku. Zainteresowaniem cieszą się także pudełka wykonane z drewna, które rzeźbione są pod konkretne zamówienie klientów. Na spersonalizowane opakowania Polacy wydają od 50 do 200 złotych. Cena pudełka uzależniona jest od materiału użytego do jego produkcji oraz złożoności wzoru.

Salon otwarty na klienta

Warto zauważyć, że popyt na spersonalizowane opakowania otwiera szansę na zwiększenie obrotów także w salonach i galeriach z biżuterią. Klienci skłonni są kupować produkty stworzone dla nich. Jak podkreślają specjaliści, moda na „zindywidualizowane” produkty będzie rosła. Dlatego też warto zastanowić nad wprowadzeniem do swoich sklepów możliwości zaprojektowania własnego pudełka, które będzie nie tylko opakowaniem, ale oryginalną pamiątką. – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów zdecydowałam się na nawiązanie współpracy z pracownią plastyczną, gdzie pod okiem projektantów klienci tworzą własne opakowanie – mówi Edyta Hrubielik, właścicielka galerii z biżuterią autorską. – Usługa cieszy się coraz większą popularnością, a klienci potrafią zaskoczyć nas przygotowanymi samodzielnie projektami, które w symboliczny sposób przedstawiają historię ich miłości – dodaje. Spersonalizowane opakowania sprawiają, że biżuteria staje się bardziej osobista. – Coraz częściej zdarza się, że zamiast małego pudełka klienci decydują się na szkatułkę, która po przekazaniu pierścionka czy założeniu obrączek staje się kasetką na biżuterię – mówi Edyta Hrubielik. – Klienci nie oszczędzają i chętnie wybierają opakowania wykonane z drogich materiałów, takich jak drewno, szkło, a nawet srebro – dodaje.

Spełnienie ocz ekiwań

Działające na rynku jubilerskim firmy produkujące opakowania, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów salonów jubilerskich, również wprowadzają do swojej oferty możliwość samodzielnego projektowania opakowań. Właściciele salonów jubilerskich czy galerii z biżuterią autorską, poza tradycyjnymi pudełkami na biżuterię, mają zatem możliwość zaproponować klientom możliwość stworzenia własnego opakowania, które zostanie stworzone zgodnie z ich oczekiwaniami. Producenci po otrzymaniu projektu, za dodatkową opłatą, tworzą spersonalizowane opakowania na pierścionek zaręczynowy, obrączki czy biżuterię ofiarowywaną z różnych okazji. – Zamawianie opakowań u stałych dostawców umożliwia właścicielom sklepów z biżuterią podwójną korzyść – zauważa Edyta Hrubielik. – Z jednej strony umożliwiają klientom stworzenie własnego pudełka na biżuterię, z drugiej promują swoją markę – dodaje. Klienci, zamawiając opakowania stworzone na ich potrzeby, otrzymują produkt z logo właściciela salonu jubilerskiego, dzięki czemu marka jubilerska staje się rozpoznawalna – dodaje. Koszt usługi nie powinien przekroczyć 50 złotych, w przypadku opakowań wykonanych z tradycyjnych materiałów i 100 złotych przy wykorzystaniu droższych materiałów. Nie można zapominać, że spersonalizowane opakowanie jubilerskie z całą pewnością będzie pokazywane i podziwiane, co może przełożyć się na promocję danej marki biżuteryjnej. Podkreślenia wymaga również fakt, że umieszczenie logo firmy na „zindywidualizowanym” pudełku pozwoli na kreację wizerunku, a w czasach, gdy na rynku istnieje ogromna konkurencja, potrzeba wyróżnienia się staje się koniecznością. Właściciele sklepów z biżuterią powinni zatem zastanowić się nad wprowadzeniem do swojej oferty możliwości projektowania przez klientów opakowań, gdyż nie tylko staną się one dodatkowym atutem przemawiającym za daną marką, ale także skuteczną identyfikacją wizualną firmy.