Wirtualny spacer po Muzeum Bursztynu w Gdańsku

Muzeum Gdańska zakończyło prace nad udostępnieniem wirtualnych wycieczek po 9 oddziałach, atrakcjach turystycznych Gdańska. W udostępnionych cyfrowo wnętrzach oddziałów Muzeum znajdują się punkty zawierające opisy w formie audiodeskrypcji, nagrania lektorskie oraz materiały wideo z tłumaczeniami na system języka migowego.

pj-2010-06v-04

Pod adresem wirtualne.muzeumgdansk. pl można zobaczyć wnętrza muzeów takich jak Dwór Artusa, Muzeum Bursztynu, Ratusz Głównego Miasta, Dom Uphagena, Muzeum Poczty Polskiej w Gdańsku, Wartownia nr 1 na Westerplatte, Twierdza Wisłoujście, Kuźnia Wodna w Oliwie, czy Muzeum Nauki Gdańskiej. Komplet wycieczek składa się z 70 panoram 360⁰ oraz kilkuset opisów eksponatów dostępnych w formie tekstowej, a także nagrań audio, nagrań audiodeskrypcji, bądź tłumaczeń na system języka migowego. Całość uzupełniają archiwalne i współczesne zdjęcia. Dostępna jest również wersja kontrastowa oraz możliwość powiększania tekstu.

Spacer nie ruszając się z fotela

Dzięki projektowi pokazywane są również pomieszczenia do tej pory zamknięte dla ruchu turystycznego np. kabina bojowa Wartowni nr 1 na Westerplatte, piwnice pod Muzeum Poczty Polskiej, prochownie Twierdzy Wisłoujście oraz widok na carillon na szczycie wieży Ratusza Głównego Miasta. Każdy z oddziałów prezentuje inną tematykę – od historii zaklętych w bursztynie przed milionami lat, po okres złotej prosperity Gdańska i Rzeczpospolitej w okresie XVI-XVII w., aż po wybuch II wojny światowej. Z umieszczonych tam informacji można korzystać codziennie, niezależnie od pory dnia. Wystarczy dostęp do smartfona, komputera, bądź tabletu połączonym z Internetem. W pomieszczeniach oddziałów Muzeum znajdziemy prezentowane w gdańskim Ratuszu Głównego Miasta dwie kopie cyfrowe eksponatów w technologii hi- -res złożonych z kilkudziesięciu zdjęć w wysokiej jakości. Obrazy Apoteoza Gdańska Izaaka van den Blocke z 1608 r. oraz Sąd Ostateczny Hansa Vredemana de Vriesa z 1595 r. są jednymi z najcenniejszych w Polsce i świadectwem zamożności elit mieszczańskich nowożytnego Gdańska, do którego ściągano uznanych artystów z całej Europy.