Dobrze ulokowane nadwyżki finansowe

pj_2010_04-13.jpgKażda działalność gospodarcza charakteryzuje się pewną sezonowością. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w przepływach finansowych firmy. Zdarza się, że przedsiębiorcy dysponują nadmiarem gotówki, który dobrze byłoby odpowiednio zainwestować.


Nadwyżka finansowa m o ż e z o s t a ć wykorzystana do finansowania rozwoju firmy czy spłaty zadłużenia. Część jej może być ulokowana na rynkach finansowych. Zarządzający finansami muszą rozstrzygnąć niełatwy dylemat – w jaki sposób najkorzystniej ulokować wolne środki finansowe firmy, nie ryzykując posiadanych pieniędzy?


Dylematy przedsiębiorcy

W zdecydowanej większości przypadków potrzeby firmy dotyczą kilku zasadniczych obszarów. Do najważniejszych, zwłaszcza w obecnej sytuacji rynkowej, można zaliczyć: poszukiwanie źródeł zewnętrznego finansowania działalności firmy, możliwość atrakcyjnego – z punktu widzenia firmy – ulokowania nadwyżki wolnych środków oraz „wartość dodaną”, jaką jest szeroko rozumiana jakość i dostępność usług świadczonych przez bank. Coraz większe znaczenie dla firm ma również wsparcie doradcy bankowego i prezentowany przez niego poziom merytoryczny.


Walka o potencjalnego klienta

Mimo spowolnienia gospodarczego oraz trudności występujących w sektorze finansowym, banki nadal agresywnie walczą o rynek. Po wyścigu o depozyty klientów indywidualnych przyszła pora na rywalizację o środki firm. Banki konkurują ze sobą coraz ostrzej, windując oprocentowanie oraz kusząc dodatkowymi zachętami. Jest to sytuacja korzystna dla przedsiębiorcy. Na co zatem powinien zwrócić uwagę właściciel przedsiębiorstwa, decydując się na wybór konkretnej oferty bankowej? Świadomy wybór to coś więcej niż prosta podatność na reklamy i skuszenie się na coraz mocniej podkreślane w materiałach reklamowych banków wysokie oprocentowanie depozytów. Punktem wyjścia do dokonania właściwego wyboru powinna być zawsze diagnoza [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Marta Andrzejczak