Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Rynek biżuterii ze złota za 30 lat | Polski Jubiler



Rynek biżuterii ze złota za 30 lat

Światowa Rada Złota opublikowała opracowaną pod redakcją Arama Shishmaniana prognozę „Gold 2048: The Next 30 Years For Gold”, dotyczącą zmian, jakie dokonają się na światowym rynku złota w ciągu następnych 30 lat. Z diagnozy wynika, że największe znaczenie dla branży jubilerskiej będą miały rozwijające się gospodarki Chin i Indii.

pj-2018-06a-13

Analitycy podkreślają także znaczenie zwiększenia się roli aplikacji mobilnych i ich wpływu na zmiany cen i zwiększenie sprzedaży najdroższego kruszcu na świecie oraz biżuterii z niego wykonywanej.

Demografia motorem zmian na rynku złota

Biżuteria wykonana ze złota przez stulecia kojarzona była nie tylko z pięknem, ale także statusem materialnym jej posiadacza. Inwestycja w złote kosztowności traktowana była jako pewnego rodzaju zabezpieczenie swojej przyszłości. Złoto i wyroby z niego wykonane odgrywały podwójną rolę – instrumentu finansowego oraz przedmiotu symbolicznego. W ostatnim czasie rola przypisywana biżuterii zmieniła się diametralnie. Dziś coraz rzadziej biżuteria traktowana jest jako lokata kapitału czy oznaka statusu społecznego. Można powiedzieć, że stała się ona luksusowym przedmiotem symbolicznym oraz ozdobą uzupełniającą całość kreacji. Z danych opublikowanych przez Światową Radę Złota wynika, że w nadchodzącym dziesięcioleciu rola biżuterii będzie marginalizowana.

Analitycy zauważają bowiem tendencję wskazującą, że [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl