Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Tradycyjna obrączka i niestandardowy pierścionek | Polski Jubiler



Tradycyjna obrączka i niestandardowy pierścionek

W polskich salonach jubilerskich dominuje biżuteria ślubna wykonana z żółtego i białego złota. Klienci rzadko wybierają zarówno biżuterię srebrną, jak i platynową. Ta ostatnia mimo rosnącej sprzedaży nie może jednak konkurować z wyrobami ze złota.

pj-2018-01a-12

Podobnie wygląda sytuacja na rynku pierścionków kupowanych z okazji zaręczyn. Jednak tu widzimy pewien ruch, klienci bowiem coraz częściej decydują się na pierścionki z innym niż brylant kamieniem szlachetnym.

Białe złoto – sprzedażowym hitem

Najpopularniejsze niezmiennie od kilku już lat są pierścionki i obrączki wykonane z białego złota. Pierwszy raz na rynek białe złoto trafiło w 1920 r. Wytwarzane jest poprzez dodanie do stopu czystego złota białych metali, takich jak platyna, srebro, pallad. – Dodawanie do złota platyny czy palladu znacznie zwielokrotnia cenę biżuterii, metal ten jest bowiem znacznie droższy niż czyste złoto. Nie można zapominać, że dzięki nowym technologiom, na rynku pojawiły się nowe kolory złota. Na rynku dostępne jest czarne złoto, złoto zielone, różowe, fioletowopurpurowe i niebieskie. Kolorowe złoto jest tworzone przez związki metali złota (związki międzymetaliczne) lub przez nałożenie na powłokę powierzchniową złota innego metalu. Jednak Polacy rzadko kiedy eksperymentują z kolorowym złotem. W ofercie niemal wszystkich polskich salonów jubilerskich można znaleźć obrączki ze srebra i platyny.

Obrączki ze srebra kupowane są najrzadziej. Należy podkreślić, że coraz więcej klientów zainteresowanych jest kupnem biżuterii platynowej. Biżuteria ta przeznaczona jest dla najbogatszych klientów. Wybierają ją także osoby świadome, które wiedzą, czego chcą. Szacuje się, że udział platynowej biżuterii w rynku nie jest duży, ale stabilny. Utrzymuje się na poziomie 3-4 proc. ogólnego rynku sprzedaży biżuterii. Platyna to jeden z najbardziej wartościowych metali szlachetnych, najczęściej łączona jest z diamentami, dlatego też biżuteria z niej wyko- nana jest jedną z najdroższych dostępnych na naszym rynku. Właściciele salonów jubilerskich, w związku z ustabilizowaniem się rynku platynowej biżuterii, coraz odważniej zamawiają najdroższy rodzaj precjozów dla swoich klientów. Dlatego też można spodziewać się, że dzięki większej dostępności oraz popularyzacji wiedzy na temat platynowej biżuterii rynek ten będzie się rozszerzał.

Brylanty to już tradycja

Niewiele zmienia się na rynku pierścionków zaręczynowych. Klienci w polskich salonach wybierają przede wszystkim biżuterię z diamentami bądź cyrkoniami. Coraz częściej młodzi ludzie odchodzą od tradycyjnego wzoru pierścionka zaręczynowego z jednym kamieniem. Należy zau [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl