Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Obowiązkowe zwroty | Polski Jubiler





Obowiązkowe zwroty

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wznawia
kontrole wszystkich sklepów i punktów usługowych w celu wychwycenia wszelkich nieprawidłowości w sprawie
przyjmowania przez właścicieli reklamacji. Obecnie znowu rozgorzała sprawa bezprawnych praktyk sprzedawców,
którzy niezgodnie z umową ograniczają prawa konsumentów do reklamacji towaru





Sklepy jubilerskie także muszą być przygotowane na wizytację UOKiK i znać wszystkie swoje powinności względem klientów. Problem reklamacji jest uregulowany w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która weszła w życie 1 stycznia 2003 roku. Zgodnie z nią to sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową, a konsument ma dwa lata na dochodzenie roszczeń.





Obowiązki sprzedawcy




Ustawa ściśle określa obowiązki sprzedawcy, które musi spełnić, sprzedając swoje produkty. Przede wszystkim musi podać on cenę biżuterii oraz cenę grama kruszcu użytego do jej produkcji. Sprzedawca nie może także przekazać produktu bez uprzedniego wystawienia rachunku, czyli potwierdzenia zawarcia umowy. Na paragonie musi znajdować się adres sklepu, data sprzedaży oraz określenie towaru konsumpcyjnego, jego liczba i cena. Obowiązkiem sprzedającego jest także udzielenie kupującemu zrozumiałyc [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Karol Kulej