Inhorgenta Munich 2015

42. edycja targów biżuterii, zegarków i lifestyle’u INHORGENTA MUNICH już za nami. Odbywające się w dniach 20-23 lutego targi przyciągnęły do stolicy Bawarii Monachium 26 tysięcy odwiedzających z 75 krajów.

pws-2015-04a-11

Ponad 30 proc. wszystkich gości stanowili kupcy spoza Niemiec. Najliczniej reprezentowane były: Austria, Szwajcaria, Włochy, Holandia, Hiszpania, Wielka Brytania i Irlandia Północna, Czechy oraz Węgry.

Wystawcy z Polski

Na targach swoją najnowszą ofertę zaprezentowało 1055 wystawców z 40 krajów. Wśród nich aż 233 stanowiły nowe firmy, z których zdecydowana większość deklaruje chęć ponownego udziału w kolejnych targach. Grono nowych wystawców zasiliło aż 8 firm z Polski – wśród nich dwie firmy z biżuterią z bursztynem: FPH Baco oraz Image Silver, z biżuterią złotą i srebrną – Pracownia Piotr Szymański z Poznania, z biżuterią srebrną z kryształami Swarovskiego – Firma Jubilerska Kłosok ze stoiskiem marki Brilas, z biżuterią designerską – grupa 4 projektantów Grey Melo, w skład której wchodzą projektanci Małgorzata Mieleszko-Myszka, Kacper Schiffers, Rafał Kozubowicz oraz Piotr Dalewski. W ramach Forum Innovation prace swoje pokazało troje nowych projektantów: Katarzyna Kaznowska-Knopf, Mariusz Fatyga i Unikke Design Olga Guzik. Najliczniej reprezentowane były polskie firmy w segmentach: opakowania, oferta techniczna (PAT, Rodent), półfabrykaty i biżuteria z bursztynem (Gielo, Image Silver, Bodex Klepaccy, B&G Bursztynowa Galeria, Arti-Ambra, Dr Amber / Athra, Jubilex), biżuteria srebrna i złota (Novvak Jewellery, Galeria Venus, Pracownia Złotnicza Piotr Szymański), biżuteria lifestyle’owa z kryształami Swarovskiego (Corundum / Spark, Firma Jubilerska Klosok / Brilas) oraz biżuteria ze szkła Murano (Kogata), biżuteria designerska (Marcin Zaremski, Arek Wolski, Eva Stone, Amberwood Marta Włodarska, Karolina Bik, By Bytomski / Bytomska, Grey Melo, Markus Mueller, Studio Rox, Deco Echo). Po raz pierwszy Polska miała swojego reprezentanta w hali z biżuterią premium B1 – opolska firma PZ Stelmach zaprezentowała w tej prestiżowej hali swoje najnowsze kolekcje obrączkowe. Wykład y i pre zen tacje Po zeszłorocznym sukcesie projektu Inspiration Lab ponownie zachęcało odwiedzających i wystawców do odkrywania najnowszych technologii druku 3D. W tym roku, oprócz form jubilerskich, prezentowano również możliwości druku 3D całych sylwetek ze zdjęcia. Swoją wiedzę można było poszerzyć dzięki bogatej ofercie wykładów, które odbywały się w trakcie całych targów w ramach powierzchni seminaryjnej. Tematy to miedzy innymi: jubiler jako marka; interaktywny design – metody prezentacji przyszłości; smart watches & smart jewellery – tradycja contra przyszłość; sklep jubilerski przyszłości; zegarki przyszłości – smart watches – szansa czy zagrożenie dla branży zegarkowej; różnice w metodach zakupu z uwagi na płeć, czyli o tym, że kobiety kupują inaczej a mężczyźni inaczej. Po raz drugi odbyło się Forum Międzynarodowych Producentów Pereł i Biżuterii z Perłami International Pearl Forum, w tym roku pod hasłem „Perły – design i moda”.

Sami wystawcy tak postrzegają targi :

Bartłomiej Hamerlak, sales manager w firmie Rodent

pws-2015-04a-08

Przez wzgląd na profil naszej produkcji (narzędzia i maszyny dla jubilerskich zakładów małej i średniej produkcji), targi Inhorgenta już od wielu lat są dla nas doskonałym miejscem prezentacji naszych wyrobów. Każdego roku mamy możliwość spotkać tu klientów z Niemiec, Czech, Słowacji i Węgier. W ostatnich latach, co nas bardzo cieszy, pojawia się coraz więcej kupców z Bałkanów. Taki przekrój odwiedzających jest dokładnie tym, czego w tej chwili szukamy. Cieszymy się, że targi w Monachium umożliwiają nam kontakt właśnie z tymi klientami, od lat na niezmiennie wysokim poziomie.

Rafał Szyszko, właściciel marki EvaStone

pws-2015-04a-10

Udział w targach INHORGENTA MUNICH to czas i miejsce na coroczną inauguracyjną prezentację naszej nowej kolekcji. W Europie są to dla nas najważniejsze targi. Tutaj umacniamy zagraniczne kontakty handlowe, pozyskujemy nowych klientów i nabieramy doświadczenia, świeżości spojrzenia na biżuterię i nowe narzędzia marketingowe.

Grzegorz i Renata Wydro, właściciele Galerii Venus z Kłodzka:

pws-2015-04a-09

To już nasz czwarty udział na targach Inhorgenta. Z roku na rok jesteśmy coraz bardziej zadowoleni i rozpoznawalni wśród potencjalnych kontrahentów, co skutkuje większym zaufaniem i większą ilością spływających zamówień. Targi niewątpliwie przyczyniły się do rozszerzenia naszej sprzedaży na ten rynek. Będziemy tu z pewnością powracać. Spotkanie networkingowe – gościnnie na stoisku PZ Stelmach W niedzielę, trzeciego dnia targów, na imponującym stoisku polskiej marki PZ Stelmach w hali B1 odbyło się spotkanie networkingowe mające na celu promocję polskiej biżuterii wśród polskich i zagranicznych przedstawicieli branży jubilerskiej oraz międzynarodowej prasy branżowej. Spotkanie swoją obecnością uświetniły Konsul Generalna RP w Monachium Justyna Lewańska oraz nowa dyrektor targów INHORGENTA MUNICH Stefanie Maendlein. W spotkaniu wzięli udział również przedstawiciele międzynarodowej prasy branżowej, Petra Baeuerle z redakcji Schmuck Magazin czy Christel Trimborn z Goldschmiede Zeitung. W niezobowiązującej atmosferze koktajlu zorganizowanego przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie zaproszeni goście mogli wymienić się doświadczeniami, nawiązać kontakty oraz zapoznać się z działaniami prowadzonymi przez Ambasadę RP na rzecz wsparcia polskich przedsiębiorców. O działaniach tych opowiadała Katarzyna Rzeźniczek, radca WPHI Ambasady RP w Berlinie. Podczas spotkania głos zabrała również Stefanie Maendlein, nowa dyrektor targów Inhorgenta Munich, która powitała polskich wystawców, życzyła im udanych targów i wyraziła nadzieję na spotkanie w tej samej grupie na kolejnych targach INHORGENTA MUNICH 2016. Inh orgen ta Munich po godzinach Na zakończenie każdego dnia targowego wystawcy oraz kupcy spotykali się w holu wejściowym West na INHORGENTA MUNICH Afer Party, gdzie mogli zrelaksować się po wyczerpującym dniu pracy, wymienić się wrażeniami oraz w swobodnej atmosferze nawiązywać kontakty z partnerami biznesowymi. Niezwykłą atmosferę tworzyła jazzowa muzyka w tle, która pomimo spokojnych rytmów porywała do tańca nie tylko polskich wystawców. W piątek po targach grupa ponad 50 polskich wystawców i odwiedzających wybrała się na wspólną kolację do tradycyjnej monachijskiej restauracji Augustiner, gdzie można było wczuć się w klimat gwarnej, bawarskiej Bierhalle oraz posmakować regionalnych specjałów. Całe wyjście, jak co roku, było koordynowane przez Polskie Przedstawicielstwo Targów Inhorgenta Munich. KolejnA edycja targów INHORGENTA MUNICH odbędzie się w terminie 12–15. lutego 2016 roku na Nowych Terenach Targowych w Monachium.

pws-2015-04a-12

pws-2015-04a-13

pws-2015-04a-14

pws-2015-04a-15