Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Sprzedaż – sztuka na więcej niż raz | Polski Jubiler





Sprzedaż – sztuka na więcej niż raz

pj_2008_12-39.jpgMieć dobrej jakości towar w dzisiejszych czasach to niestety nie wszystko. Trzeba także umieć go dobrze zaprezentować potencjalnemu kupującemu. Nie zawsze można przewidzieć reakcje konsumenta na oferowany produkt, jednak można przygotować się na najgorsze i nauczyć, jak należy sprzedawać biżuterię


Biżuteria jest dobrem luksusowym. Dlatego też klientami naszego sklepu nie będzie ogół populacji. Osoby, które zamierzają kupić biżuterię, są zazwyczaj dobrze sytuowane. Dla nich posiadanie błyszczącego dodatku to oznaka prestiżu społecznego. Można także założyć, że wizyta w naszym sklepie nie będzie jednorazowa, ponieważ osoba, która zamierza czuć się dobrze z odpowiednio dobranymi dodatkami, będzie odwiedzała nasz punkt wielokrotnie.


Opleść sieć wokół klienta

Kupno pięknego pierścionka czy wyrafinowanego naszyjnika to spory wydatek. Mogą pozwolić sobie na niego osoby, które mają odpowiednie środki finansowe i zamierzają ich użyć w celu poprawienia sobie samopoczucia. Jako sprzedawcy musimy nauczyć się odpowiednio rozpoznawać potrzeby klienta naszego sklepu. Zależy nam na takich z nich, którzy będą korzystali z naszych usług znacznie częściej niż okazjonalnie.

Dlatego też musimy wzbudzić zaufanie w kupującym, nawiązując z nim więź. Krótka rozmowa na tematy niezobowiązujące i niezmuszająca klienta do kupna czegokolwiek, sprawi, że będzie z większą ochotą i zainteresowaniem rozmawiał z nami na temat naszej oferty. Nie można jednak wykazywać się nadmierną nachalnością i pytać go, czy zmierza coś kupić, ponieważ w ten sposób jedyny efekt, jaki możemy osiągnąć, to jego wrogość w stosunku do nas.

Można natomiast pokazać mu różne przedmioty, które wydają się nam najbardziej odpowiednie dla niego i spróbować wzbudzić w nim pożądanie danej rzeczy. Biżuteria jest bowiem przedmiotem, który należy sprzedawać poprzez wzbudzanie emocji. Nikomu przecież z nas nie jest ona do niczego potrzebna. Jest to przedmiot, na który możemy sobie pozwolić tylko wówczas, gdy pozosta [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Wiktoria Wilk