Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Nie będzie tak źle jak na giełdach | Polski Jubiler





Nie będzie tak źle jak na giełdach

Bessa na światowych rynkach kapitałowych
nie powinna mieć przełożenia na wyniki branży
jubilerskiej podczas szczytu świątecznych
zakupów - wynika z sondy, jaką przeprowadziliśmy wśród polskich jubilerów.





Wojciech Kruk,
przewodniczący rady nadzorczej firmy W.Kruk




W związku ze zbliżającym się okresem świąt Bożego Narodzenia oraz karnawałem spodziewamy się wzrostu zainteresowania naszymi produktami. Szczyt cyklu koniunkturalnego mamy już co prawda za sobą, ale zamożność polskiego społeczeństwa znacząco wzrosła. Coraz większy procent dochodów przeznaczany jest - szczególnie w okresie przedświątecznym - na zakup dóbr luksusowych, w tym biżuterii i zegarków. Polacy coraz częściej poszukują markowych produktów wysokiej jakości. Z optymizmem oczekujemy więc na grudniowe zakupy. Wydarzenia ostatnich miesięcy - szczególnie w zakresie postępującej bessy na rynkach kapitałowych, czy też amerykańskiego kryzysu finansowego - nie powinny mieć przełożenia na działalność branży jubilerskiej.





Janusz Kowalski, przewodniczący Ogólnopolskiej
Komisji Złotniczo-Jubilerskiej Związku Rzemiosła Polskiego




Moim zdaniem prognozy przedświąteczne są letnie, czyli będzie sprzedawać się galanteria, a nie biżuteria. Zauważalny jest lekki spadek zainteresowania wysokiej klasy biżuterią z brylantami, platyną. Natomiast wzrosło zainteresowanie dobrymi kamieniami 1-3 karatowymi, np. oprawionymi w platynę. Wyroby te nie są na pokaz, wręcz są skromne, i tylko fachowiec rozpozna w nich markę. W okresie przedświątecznym wzięcie będzie miał plastik i srebro. Zamiast bursztynu bałtyckiego, który jest drogi, będzie kupowany bursztyn prasowany a nawet wszelkiego rodzaju plastiki zastępujące naturalny. Będzie to trudny sezon dla starych, solidnych, ale małych firm - wysokie czynsze, opłacenie specjalistów. Gorszej koniunktury nie odczują duże firmy jubilerskie - najwyżej zamiast 100 mln zł dochodu będą miały 1 [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl