Polacy wybierają Roleksa
Na polskim rynku zegarmistrzowskim najlepiej sprzedają się zegarki najtańsze, choć nie można nie zauważyć, że dość dobre wyniki sprzedaży osiągają też zegarki ze średniej półki cenowej.![pj-2013-05-32](http://www.polskijubiler.pl/wp-content/uploads/2013/10/pj-2013-05-32.jpg)
Zegarki najdroższe kupują w naszym kraju przede wszystkim mężczyźni, którzy traktują je jako uzupełnienie swojego wizerunku. A ich sprzedaż utrzymuje się od lat na stałym poziomie. Z badań konsumenckich wynika, że na zakup zegarka statystyczny Polak przeznacza od 500 do 2 tys. złotych.
Rozpoznawalność marek
Z raportu „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” opublikowanego przez KPMG wynika, że wśród Polaków o ponadprzeciętnych dochodach, czyli zarabiających ponad siedem tysięcy brutto miesięcznie, najbardziej rozpoznawalną marką zegarmistrzowską jest Rolex. Za markę luksusową i godną pożądania jest on uważany przez 91 proc. respondentów. Blisko trzy czwarte przebadanych osób zna markę Omega, zaś ponad połowa – markę Zenith. – Wiedza na temat najlepszych i najbardziej luksusowych marek zegarmistrzowskich w Polsce nie jest duża – mówi Wojciech Prączyk, zegarmistrz, właściciel salonu Zegar. – Polacy nie znają się na zegarkach, kluczowym kryterium wyboru cz [...]
![](https://www.polskijubiler.pl/pws/images/dostep-platny.png)
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej