Targi Złoto Srebro Czas 2013

Już po raz 14. w stolicy spotkają się przedstawiciele szeroko pojętej branży: producenci, dystrybutorzy, poddostawcy, projektanci i artyści oraz kupcy. Wystawcy będą kusić bogatą i dopasowaną do aktualnych tendencji w modzie ofertą, a organizatorzy – atrakcyjnym programem ramowym.

Tradycyjnie już przekrój ekspozycji obejmował będzie biżuterię srebrną, złotą, modową i designerską, poprzez kamienie szlachetne i jubilerskie oraz półprodukty, aż po narzędzia, maszyny, opakowania i elementy wyposażenia sklepów oraz zegarki. W ostatnich latach coraz większy nacisk jest kładziony na zagadnienia modowe – stąd też rosnący udział tego sektora oraz kolekcje zgodne z trendami mody, dopasowane do potrzeb odbiorców. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się rokrocznie Galeria Projektantów, gdzie kilkudziesięciu twórców współczesnej biżuterii artystycznej i designerskiej kusi nowatorskimi pomysłami, niekonwencjonalnymi materiałami, ale także nowoczesną interpretacją klasyki w sztuce złotniczej.

targi

Złoto Srebro Czas to więcej niż profesjonalne targi biżuterii i zegarków – ta impreza od lat buduje swój wizerunek jako ważnego wydarzenia kulturalno-towarzyskiego z ambicjami edukacyjnymi. Jej misja realizowana jest głównie poprzez wystawy i konkursy, których nie zabraknie również i podczas najbliższej edycji. W czasie targów zostaną ogłoszone wyniki konkursów Złoto i Srebro w Rzemiośle oraz Prezentacje, poznamy Złotnika Roku oraz laureata honorowego wyróżnienia Bursztynowej Róży i Nagrody Ministra Gospodarki za Najlepszy Wyrób Targów. Organizatorzy zapraszają na zapowiadające się interesująco wystawy: Granice srebrnych przestrzeni (prezentacja kolekcji biżuterii prof. Ireny Huml datowanej na 2. poł. XX w.) oraz Bursztyn w medycynie przygotowaną przez PAN Muzeum Ziemi w Warszawie.

Targi biżuterii i zegarków Złoto Srebro Czas to wiodąca impreza dla branży jubilersko-zegarmistrzowskiej w Polsce. Celem organizatorów jest promowanie nie tylko wyrobów, ale również producentów i projektantów, co przyczynia się do budowania i umacniania rozpoznawalnej już marki polskiej biżuterii w kraju i na świecie. W ubiegłorocznej, 13. edycji imprezy wzięło udział 300 wystawców, w tym 15 zagranicznych z Włoch, Turcji, Czech, Danii, Niemiec, Grecji, Belgii i Litwy.

Organizator spodziewa się, że liczby te pozostaną na co najmniej niezmienionym poziomie. Pewną nadzieją napawają przewidywania analityków i ich zapowiedzi ożywienia na rynku jubilerskim i zegarkowym w 2. połowie bieżącego roku. Pewne symptomy poprawy widoczne były już w 2012 roku, kiedy to – jak deklarowali przedstawiciele wiodących marek – znacznie wzrosła sprzedaż wyrobów ze złota i diamentów oraz luksusowych zegarków, takich jak Jaeger LeCoultre, Rolex czy Omega, nawet jeśli Polacy wybierali raczej tańsze modele. Wzrosło także zainteresowanie osób zamożnych diamentami o najlepszej charakterystyce i dużej masie. Z obserwacji rynku wynika, że spadła wartość sprzedaży w niskim i średnim segmencie cenowym, a obroty zostały wypracowane w sektorze luksusowych zegarków i biżuterii. Dzięki temu sklepy sieciowe odnotowały kilkuprocentowy plus na koniec ubiegłego roku. Pozostaje mieć nadzieję, że tendencja ta będzie się umacniać również i w tym roku.