Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Labirynt pełen klejnotów Tucson Gem Show | Polski Jubiler





Labirynt pełen klejnotów Tucson Gem Show

pj_2008_03-53.jpgKilka dni temu zakończyły się największe targi minerałów i biżuterii na świecie - the Tucson Gem Show. Jak co roku w lutym, to rozległe (226 mil kw.) miasto, staje się na czas dwóch tygodni gigantyczną powierzchnią handlową, z ponad 50 oficjalnymi halami targowymi i wieloma mniejszymi imprezami o lokalnym znaczeniu. Targi w Arizonie są największym tego typu wydarzeniem na świecie - mówi się, że do Tucson przyjeżdża ok. 15 000 wystawców. Wystaw, targów, seminariów i innych atrakcji branżowych jest tu tak dużo, że nawet dwa tygodnie to stanowczo za mało, aby zapoznać się z całą ofertą

Trudno mówić o jakimkolwiek podsumowaniu targów, ponieważ tematyka poszczególnych hal jest bardzo zróżnicowana (od African Art Village do American Gem Trade Association Fair). Tucson to głównie targi minerałów i kamieni, choć kupić tu można także biżuterię i sztukę użytkową z całego świata.

Historia targów w Tucson sięga 1955 roku, kiedy grupa "rockhounds", czyli poszukiwaczy minerałów i kolekcjonerów z Tucson Gem & Mineral Society zorganizowała pierwszą otwartą wystawę w lokalnej szkole podstawowej. Zainteresowanie w kolejnych latach rosło i w 1972 imprezę przeniesiono do kompleksu targowego Tucson Convention Center. Dziś Convention Center to jedno z najbardziej prestiżowych miejsc wystawienniczych, które gości w lutym dwie wystawy - American Gem Trade Association (AGTA) oraz Tucson Gem & Mineral Show (TGMS). Pierwsze z nich to najbardziej ekskluzywne targi w Tucson - zarezerwowane wyłącznie dla amerykańskich firm stowarzyszonych w AGTA, prezentujących na stoiskach głównie wysokiej klasy biżuterię z brylantami i innymi kamieniami szlachetnymi oraz perłami. W tym roku mocno promowane były kolorowe kamienie amerykańskie - np. pochodzące z kopalni Ponderosa w Oregonie labradoryty zwane "sunstone".

Jak co roku, przemyślaną i spektakularną kampanię reklamową miał tanzanit, również pokazywany na AGTA. Ten rzadki minerał o pięknej granatowej barwie, odkryty został dopiero w 1967 roku przez firmę Tiffany. Wydobywa się go w stosunkowo niewielkich ilościach u stóp Kilimanjaro w Tanzanii. Specjalnie na potrzeby targów, stowarzyszenie Tanzanite Foudation, zajmujące się koordynacją i promocją sprzedaży tego kamienia, wydało przewodnik z podstawowymi informacjami technicznymi mającymi m.in. ułatwić kupcom ocenę tanzanitu.

Na AGTA warto było również odwiedzić stoisko amerykańskich laboratoriów gemmologicznych - ostatnio AGL pracuje intensywnie nad klasyfikacją rubinów uzupełnianych szkłem oraz szmaragdów z polimerowymi wypełn [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Małgorzata Gliwińska