Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Rynek dóbr luksusowych: business as usual | Polski Jubiler





Rynek dóbr luksusowych: business as usual

Luksus broni się przed kryzysem. Tempo wzrostu rynku alkoholi premium wyniosło w 2008 roku kilkadziesiąt procent. O przyszłość nie boi się także branża jubilerska – kryzys to dla jej klientek jedynie doskonały pretekst do zainwestowania w diamenty i ekskluzywną biżuterię.
Business as usual rynku dóbr luksusowych wynika z tego, że zaspokajają one indywidualne potrzeby. Gdy kryzys dotyka przedsiębiorstw, redukcja kosztów obejmuje przedsiębiorstwa, nie zaś osobiste majątki ludzi biznesu. Te głębokie rezerwy popytu wewnętrznego, to również jedna z dźwigni ułatwiających gospodarce walkę ze spowolnieniem. Na pewno nie najważniejsza, lecz bez wątpienia wnosząca na zaniepokojone rynki dawkę bezcennej stabilności.