Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Coraz mniej chętnych na dobra lususowe | Polski Jubiler





Coraz mniej chętnych na dobra lususowe

Spada sprzedaż luksusowych marek na świecie. Burberry to kolejna z luksusowych marek, która odczuła gwałtowne spowolnienie wydatków w segmencie dóbr luksusowych. Firma oficjalnie przyznała, że kryzys gospodarczy mocno uderzył w wyniki sprzedaży. Obroty grupy Burberry, znanej ze swojego wzoru w kratkę, spadają do końca września, przede wszystkim w sklepach działających w Stanach Zjednoczonych. Bulgari, Richemont i Hermes informowały o spadku sprzedaży już na przełomie października i listopada, a inni producenci dóbr luksusowych ostrzegają inwestorów, by nie liczyli na rekordowe zyski w okresie przedświątecznym. Te komunikaty pojawiły się szybko i zdecydowanie po miesiącach nieskrępowanej ekspansji, której do niedawna nie ograniczał nawet kryzys kredytowy. Burberry podał, że wydatki w jego sklepach. W Polsce mimo kryzysu sprzedaż większości marek luksusowych nadal rośnie. Burberry ma w Polsce dwa sklepy, w Warszawie i w Poznaniu, działające na zasadzie franczyzy. - W ciągu roku oba butiki podwoiły swoje obroty - mówi Jerzy Mazgaj, twórca firmy Paradise Group sprzedającej w Polsce oprócz Burberry produkty takich marek jak Ermenegildo Zegna czy Emporio Armani.