Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Sonda PJ :Jak oceniamy pierwsze półrocze na rynku jubilerskim w Polsce? | Polski Jubiler





Sonda PJ :Jak oceniamy pierwsze półrocze na rynku jubilerskim w Polsce?

Pierwszych sześć miesięcy na rynku jubilerskim nasi respondenci oceniają ogólnie jako dobre i korzystne. Ten optymizm wpływa na "odwagę w zakupach i zamówieniach". Popyt na biżuterię wzrasta, zwiększają się obroty i liczba zamówień, niestety spada rentowność. Przyczynia się do tego niewątpliwie wzrost cen surowców i umacniająca się od trzech lat złotówka oraz nadal wysokie koszty pracy. Pogłębiły się problemy z pracownikami - dziś już nie tylko brakuje wykwalifikowanej siły roboczej, ale w ogóle jakichkolwiek chętnych do pracy. Wszyscy jednak liczą w tym roku na udany okres przedświąteczny. Niemal zgodnie twierdzą, że w grudniu sklepy i firmy jubilerskie zanotują rekordowo duże obroty.




Marcin Tymiński,

projektant,

Galeria Małych Form z Warszawy




W pierwszym półroczu nastąpił wzrost obrotu, ale nie przełożyło się to na wielkość dochodu, co spowodowały przede wszystkim niski kurs dolara i wzrost cen srebra. Na dobrą ocenę wpłynęły pierwsze trzy miesiące po targach Amberif. Był to czas realizacji zamówień pozyskanych na tej imprezie. Jako projektanta martwi mnie nieuregulowany wciąż problem ochrony praw autorskich i bezkarne kopiowanie cudzych wzorów. Prognozuję, że druga część roku będzie wyglądała następująco: spadek sprzedaży do września, a następnie wzrost od października. Sytuacja jest związana z przygotowaniami kupców do świąt. Gospodarka umacnia się, ale nie jest to zjawisko korzystne dla eksportu, ponieważ mocna złotówka powoduje, że stajemy się mniej atrakcyjni dla zagranicznych partnerów biznesowych.




Krzysztof Madelski,

współwłaściciel firmy YES Biżuteria

z Poznania




Rynek jest dojrzały i stabilny, wykazuje tendencję zwyżkową. Wzrosła sprzedaż biżuterii złotej. Bardzo dobrze sprzedaje się biżuteria z kamieniami szlachetnymi. Do połowy lat 90. wyroby duże cieszyły się dużym popytem. Potem ten rynek zamarł i nadal się nie odbudował. Obecnie najlepiej sprzedają się wyroby drobne. Najistotniejsze jest, że firmy pracują, mają zamówienia i rozwijają się.


Zaobserwowaliśmy rozwarstwienie wśród klientów - stali klienci kupują droższą biżuterię, a nowi zainteresowani są wyrobami o mniejszej wadze. W związku z tym firma wprowadziła zróżnicowaną ofertę tak, aby sprostać wymaganiom klienta, także tego z mniej zasobnym portfelem. Następuje kolejny etap dojrzewania rynku - zaczyna się liczyć marka. Przy sprzedaży detalicznej należy zwracać uwagę na sezonowość i pod takim kątem przygotować swoją ofertę. Wierzę, że w grudniu będą rekordowe obroty, wpłyną na to także podwyżki płac.

Według badań rynkowych
biżuteria jest na trzecim miejscu wśród prezentów, jakich oczekujemy pod choinką. Jestem optymistą, ale mam obawy, że w ciągu kilku najbliższych lat może nastąpić nasycenie, a potem stagnacja rynku. Jedynie Euro 2012 może przyczynić się do wydłużenia cyklu wzrostowego.


Andrzej Bielak,

prezes Stowarzyszenia Twórców Form
Złotniczych,

projektant i właściciel galerii
Bielak w Krakowie




Pierwsze półrocze oceniam pozytywnie. Nastąpił wzrost sprzedaży. Targi w Gdańsku dały dobry impuls, a w powszechnej opinii rekordowe obroty i zamówienia. Podobnie twierdzą wystawcy wiosennych targów w Europie. Moim zdaniem to właśnie pozytywne opinie i ogólny optymizm wpływają korzystnie na "odwagę w zakupach i zamówieniach", tak przez detalistów, jak i hurtowników. Moja opinia jest wsparta doświadczeni [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl