Wejście luksusowego giganta

Francuski koncern LVMH szykuje się do wejścia do Polski. Według nieoficjalnych informacji \"Rz\" podpisał już umowę na pierwsze sklepy. LVMH jest liderem branży towarów luksusowych na świecie. Należy do niego ponad 50 marek, w tym odzieżowe Givenchy, Kenzo, Fendi, Christian Dior, kosmetyczny Guerlain czy alkoholowe – Moet & Chandon, Hennessy, Belvedere. Jego przychody w 2007 r. sięgnęły 16,5 mld euro, a zysk netto 2,33 mld euro.Jednym z czołowych brandów koncernu jest Louis Vuitton, najbardziej znany z charakterystycznych skórzanych toreb, choć firmowane tak są też kolekcje odzieży i kosmetyki. I to właśnie ta marka szczególnie rozgrzewa wyobraźnię – jedna z najbardziej znanych, ale i najchętniej podrabianych na świecie, może się też poszczycić rentownością netto w okolicach 50 proc. Według informacji \"Rz\" pierwszy sklep LVMH pojawić się ma w warszawskim domu towarowym Bracka, którego budowę już przygotowuje spółka Wolf Immobillien. Poza Louis Vuitton LVMH ma wprowadzić do Polski jeszcze inne marki – według naszych rozmówców w grę wchodzi oddzielny butik LV i duży sklep z kilkoma innymi brandami grupy.Za inwestycją stoi znana rodzina Likusów prowadząca m.in. kilka krakowskich hoteli, sprowadzająca także do Polski odzież marki Diesel. Jej przedstawiciele nie chcą wypowiadać się na temat projektu Bracka.