Zapach biżuterii

pj_2011_11-14.jpgNa polskim rynku pojawiło się ostatnio wiele firm oferujących swoje usługi w zakresie aromamarkietingu. Ten mało znany w Polsce sposób sprzedaży produktów zyskał na świecie wielu swoich zwolenników. Dzięki jego zastosowaniu właściciele sklepów poszerzyli grono swoich stałych klientów.


Wygląda na to, że w naszym kraju także coraz więcej podmiotów gospodarczych decyduje się na zastosowanie w swoich sklepach aromamarketigu. Może właściciele salonów jubilerskich, butików z biżuterią i galerii z biżuterią autorską powinni rozważyć nowoczesną metodę pozyskiwania klientów, szczególnie w czasie przedświątecznych zakupów.


Korzyści z aromamarketingu

W marketingu wykorzystywane są niemal wszystkie zmysły klientów. Powszechnie uważa się, że najlepszym sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta jest zwrócenie jego uwagi na produkt. W tym celu wykorzystuje się wzrok klienta – pozycjonowanie produktów, sprawia, że potencjalni kupujący widząc dany produkt zaczynają go chcieć. Jednocześnie wiele firm, w tym salonów jubilerskich, zdecydowało się na wykorzystanie muzyki, której zadaniem jest sprawienie, aby klient pozostał dłużej w sklepie i miał możliwość kompleksowego zapoznania się z ofertą. Mało jednak firm jubilerskich w naszym kraju zdecydowało się na użycie w swoich salonach zapachu, jako bodźca, dzięki któremu klienci przeznaczyliby swoje pieniądze na biżuterię. – Aromamarkieting jest takim samym sposobem dotarcia do klienta, jak każdy inny produkt marketingowy. Jego podstawowym celem jest skłonienie klienta do dokonania zakupu w danym sklepie poprzez oddziaływanie na jego zmysł węchu – uważa dr Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu. – Zapach buduje pozytywne skojarzenia z marką danego sklepu, sprzyja przywoływaniu pozytywnych wspomnień – dodaje. Warto zauważyć, że zapach odwołuje się bezpośrednio [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Wiktoria Wilk