Świąteczny wystrój

Niezależnie od asortymentu sklepy przed świętami Bożego Narodzenia upodabniają się do siebie. Niemal w każdy z nich daje się usłyszeć świąteczne piosenki i zobaczyć ubrane choinki. Właściciele salonów jubilerskich powinni jednak uważać z ozdabianiem swojego salonu w okresie przedświątecznym.


W marketingu sprzedażowym sprawdza się bowiem czasami zasada, że mniej znaczy więcej. I według niej właściciele salonów jubilerskich powinni postępować dekorując swój sklep przed świętami.


Świecące lampki i kolorowe łańcuchy

 – Nie wszystkie branże powinny stosować takie same rozwiązania marketingowe dotyczące sprzedaży – zauważa dr Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu. – Właściciele salonów jubilerskich powinni zachować umiar przygotowując swój sklep na przyjęcie klientów, pragnących kupić prezent gwiazdowy – dodaje. Na ulicach i w galeriach handlowych już w listopadzie można zauważyć dekoracje świąteczne. W sklepach pojawiają się akcesoria, które kojarzą się z nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia. Sklepy udekorowane są kolorowymi lampkami a ich wnętrza zdobią różnobarwne drzewka świąteczne. – Salony i butiki z biżuterią są jednak miejscami, w których dekoracje świąteczne mogą przynieść więcej szkody niż pożytku – mówi dr Katarzyna Miśkowska. – Przepych i różnorodna kolorystyka może odciągnąć potencjalnych klientów od „blasku” biżuterii a wystrój salonu, w którym dominować będą akcenty świąteczne, może zostać potraktowany jako tandetny – dodaje. Badania konsumenckie ukazały, że towary luksusowe w opinii klientów nie powinny być sprzedawane w podobny sposób jak inne dobra. Są one bowiem obiektem pożądania a butiki i salony, gdzie się je oferuje, powinny świadczyć o jakości i marce danego produktu a nie ulegać sezonowej modzie. – Biżuteria powinna sprzedawać się „sama” – podkreśla Mariola Kowalewska, Wyższa Szkoła Administracji, Businessu i Prawa. – Do jej oprawy niepotrzebny jest świątec [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Wiktoria Wilk