Luksusowa marka jubilerska

Mediolan latem jednych zachwyca, innych skłania do szukania orzeźwienia pod cyprysami w klimatycznych willach nad brzegiem jeziora Como. Albo Gardy. Mnie zaciekawiły jednak działania marek luksusowych i ich historie pisane w jednej ze stolic mody – obok Paryża, Nowego Jorku i Londynu. Kto i dlaczego kupuje? Jakie w roku 2025 można lekcje otrzymać?

pj-2025-02-10-1

Każdy, kogo interesuje tworzenie marki luksusowej, na pewno w pierwszym momencie pomyśli o lepszej jakości materiałach do tworzenia produktu. Już nie pozłacane komplety, ale co najmniej 18-karatowe złoto, diamenty powyżej 2 ct, unikaty kamieni, ciekawy projekt. Gdyby to było aż tak proste, wszystkie firmy i wszyscy rzemieślnicy mogliby nazywać swoje produkty luksusowymi.

pj-2025-02-10-2

E PIÙ LA SPESA CHE L’IMPRESA – ZBYT KOSZTOWNE PRZEDSIĘWZIĘCIE

Sam Mediolan to ojczyzna kilku światowych brandów, „made in Italy” w modzie czytamy jako kod kilku światowych marek jak Prada, Giorgio Armani, Ermenegildo Zegna, Versace, Valentino. Od wielu lat pozostają na zasłużonym topie wśród marek, prowadząc swoje „palazza” lub „casy” w wielu kluczowych lokalizacjach miasta. Każda posiada kilka atelier tylko w tym jednym mieście! Są i specjalne miejsca dedykowane markom jak Armani/Silos, które zaprasza na wystawę sukien wieczorowych z akcesoriami i filmami z kulis pokazów mody. Marka otula nas swoimi opowieściami, stajemy się uczestnikami wydarzeń i celebracji, o której mowa na wystawie. W sklepiku muzealnym kupimy książki o Armanim, kilka obrandowanych gadżetów, plakat z projektem sukni, który wzorem projektantów może ozdobić i naszą pracownię lub biuro.

W miejskich przewodnikach oprócz wskazania unikatowej architektury jak Duomo, La Scali znajdziemy wyraźnie zaznaczone główne siedziby marek modowych. Na przykład

Możemy chcieć zapoznać się w „casach” z liniami wzorniczymi użytymi do projektów wyposażenia wnętrz. Znane z metek sukienek i torebek loga, a także wzory mogą ozdobić prywatne apartamenty klientów marki równie dobrze, co koncepty hotelowe. Ba! Armani czy Bvlgari w Mediolanie oferują noclegi w swoich markowych hotelach. Jakby apetyt na obcowanie z legendami marek był jeszcze niezaspokojony, ostatnie propozycje brandów modowych to kawiarnie i restauracje (na profilach influencerów znajdziemy ich wizyty opatrzone zdjęciami kawy czy nawet risotto z logo). Ale czy tylko o logo chodzi?



pj-2025-02-11-1 [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

ALEKSANDRA HARASIUK. Prowadzi działalność konsultingową – przygotowuje kompleksowe rozwiązania z zakresu obsługi klienta i eksportu, sprzedaży, komunikacji, technologii. Fanka neurobiologii i socjologii w dziedzinie finansowej i handlowej. Współzałożycielka stowarzyszenia „Hevelius” oraz projektu „Jewellery GDN”.