Konferencja prasowa z okazji 50. jubileuszu targów Inhorgenta

„Polski Jubiler” został zaproszony do udziału w konferencji prasowej zorganizowanej 27 czerwca w Monachium z okazji 50. jubileuszu targów Inhorgenta. W imieniu redakcji w konferencji uczestniczyła Wioletta Wiater. Nasz magazyn znalazł się w zaszczytnym gronie międzynarodowych mediów branżowych zaproszonych na to wydarzenie.

pj-2023-02-808965-260776

Event odbywał się w niezwykłej scenerii monachijskiej wioski olimpijskiej, która w 1972 r. gościła sportowców z całego świata uczestniczących w XX Igrzyskach Olimpijskich. Podsumowania i plany Podczas konferencji Stefanie Maendlein, dyrektor targów Inhorgenta, opowiedziała o początkach targów i o tym, jak rozwijały się one w ostatnim półwieczu, zdradzając przy okazji trochę planów związanych z obchodami tego wyjątkowego jubileuszu podczas kolejnej edycji imprezy w lutym 2024 r. Uczestnicy konferencji mieli okazję także zobaczyć preview nowej kampanii wizerunkowej targów, przygotowanej przez projektanta Mirko Borsche, która miała ujrzeć światło dzienne dopiero pod koniec września br. Mirko Borsche znany jest ze współpracy z wieloma markami z sektora premium, jak Adidas, Balenciaga, Birkenstock, Givenchy, Louis Vuitton, On Running, Moncler, jak również BMW, a także z jednym z najlepszych klubów piłkarskich w Europie Interem Mediolan. Prezentację Stefanie Maendlein uzupełniło wystąpienie Joachima Duenkelmanna, dyrektora zarządzającego ze stowarzyszenia branżowego BVJ Bundesverband der Juweliere, Schmuck und Uhrengeschaefte e.V., który przedstawił sytuację niemieckiej branży jubilersko-zegarkowej, a także prognozy sprzedażowe na rok 2023. Według tych danych w roku 2022 w porównaniu z rokiem 2021 odnotowano aż 21,2 proc. wzrostu sprzedaży biżuterii i zegarków w Niemczech. Prognozy na rok 2023 były już bardziej stonowane, zakładały stabilny poziom sprzedaży lub niewielki jej spadek, ale nadal na ogólnie wysokim poziomie znacznie powyżej 5 mld euro (sprzedaż w cenach detalicznych).

pj-2023-02-56443-795937

Wydarzenia towarzyszące

Ostatnim prelegentem wydarzenia był Niels Holger Wien, analityk trendów w Niemieckim Instytucie Mody (DMI – Deutsches Mode-Institut). Tematem jego prezentacji było m.in. użycie sztucznej inteligencji w analizie danych na potrzeby przemysłu odzieżowego. Według tych analiz przyszłość branży odzieżowej, a także dodatków odzieżowych jest srebrna. Taki był również tytuł jego prezentacji „The Future is Silver”. W analizach kolorów prowadzonych w różnych grupach produktowych kolor srebrny wysuwał się bowiem na plan pierwszy. W przerwach między wystąpieniami poszczególnych mówców w sali konferencyjnej odbywały się pokazy mody w połączeniu z prezentacją biżuterii i zegarków marek, które partnerowały temu wydarzeniu. Partnerami były marki: Autore, Casio, Capalavoro, Ceylons, Dahlinger, Gellner, Liujo, Joerg Heinz, Nanis, Niessing, Patrick Muff, Porsche Design, Akris, Bachmann i Ludwig Reiter. 50. jubileuszowe targi Inhorgenta odbędą się 16-19 lutego 2024 r. Więcej na: www.inhorgenta.com