POLSKI JUBILER » NUMERY » 2012 (Strona 8)

Wymagający klient wybiera platynę

Platynowa biżuteria sprzedaje się w Polsce w bardzo niewielkich ilościach. Jednak wartość jednorazowych zakupów platynowej biżuterii znacznie przewyższa wartość zakupów złotej biżuterii. Nie wynika to tylko z faktu, że platynowa biżuteria jest droższa od biżuterii złotej. Analitycy podkreślają, że na platynę decydują się najbardziej wymagający i najbogatsi klienci.   Nie…

03/2012, TEMAT MIESIĄCA

Pamiątkowy pierścionek zaręczynowy

Klienci salonów jubilerskich starając się znacznie obniżyć koszt pierścionka zaręczynowego albo stworzyć niepowtarzalny okaz biżuteryjny przynoszą ze sobą starą biżuterię, bądź – co zdarza się równie często – kamień szlachetny i proszą o oprawienie go w złoto.   Polacy starają się łączyć zarówno swoje przywiązanie do tradycji rodzinnych, jak również…

03/2012, TEMAT MIESIĄCA

E-fotografia, czyli sposób na biżuterię w sieci

Stale rosnące zainteresowanie kupnem produktów za pośrednictwem internetu nikogo już nie dziwi. Klienci mimo początkowych obaw związanych z kupnem biżuterii przez internet teraz zaczęli dokonywać ich coraz częściej.   Chęć aktywnego uczestnictwa w sprzedaży biżuterii za pośrednictwem sieci rodzi potrzebę posiadania innowacyjnych narzędzi marketingowych, skutecznych managerów sprzedaży i ciągłego podglądania…

03/2012, TEMAT MIESIĄCA

03/2012

03/2012

Dawna biżuteria pod młotkiem

Miłośników zabytkowej biżuterii nie trzeba przekonywać, że drogocenne klejnoty z poprzednich wieków to małe dzieła sztuki. Rosnące zainteresowanie biżuterią antykwaryczną na świecie spowodowało, że organizowanych jest coraz więcej aukcji, na których pod młotek idą dawne precjoza. Pierścionek art déco 20-30. XX w. platyna, 1 diament ~ 1,45 ct, 20 diamentów,…

03/2012, RYNEK

Polacy lubią nosić biżuterię

Rozmowa z Ewą Sereczyńską, dyrektor zarządzającą Swarovski Poland   Polski Jubiler: Firma Swarovski dysponuje w Polsce już 19 sklepami z biżuterią. Czy w najbliższym czasie planujecie Państwo otwarcie nowych salonów? Ewa Sereczyńska, Managing Director Swarovski Poland: Rzeczywiście, obecnie firma posiada 19 butików w Polsce, z czego 4 (Warszawa Arkadia, Warszawa…

03/2012, LUDZIE BRANŻY

Koralowina jubilerska

Dla celów zdobniczych stosowano koralowinę od najdawniejszych czasów. Była popularnym materiałem służącym do produkcji ozdób i intarsji już w czasach faraonów czy imperium rzymskiego. Używano najbardziej atrakcyjnych zdobniczo gatunków koralowiny, a największym uznaniem cieszyła się masywna koralowina gatunku Corallium rubrum, zachowująca intensywnie czerwoną barwę również po wysuszeniu. Współcześnie koralowina jubilerska…

03/2012, GEMMOLOGIA

Pieniądze z Unii Europejskiej w 2012 r.

Wprawdzie polska gospodarka zwalania, ale nie załamuje to właścicieli niewielkich przedsiębiorstw. Choć nie planują wielkich inwestycji to wciąż poszukują nowych rynków zbytu i nowych źródeł finansowania. Niezmiennie od kilku już lat takim źródłem finansowania są środki unijne. W iedza o tym, o jakie środki unijne można się ubiegać, to dopiero…

01/2012, EKONOMIA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Biżuteria dla każdego

By dziubeka wprowadza na rynek biżuterię w stylu unisex – biżuterię dla niej i dla niego. Kolekcję EGO stanowią bransoletki wykonane z naturalnej skóry z metalowymi elementami. Minimalistyczna kolekcja EGO, wykonana z naturalnej skóry i metalu, stworzona została myślą o niezależnych osobach podążających za trendami, dla których liczy się zarówno…

02/2012, PANORAMA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Rynek złota

Wydaje się, że cena złota ukształtowała się na stałym poziomie i wynosi nieco ponad 1700 dolarów za uncję. Od paru miesięcy złoto jest droższe od platyny, której cena wynosi 1680 dolarów za uncję. Dla wielu uczestników rynku wydawało się niemożliwe, aby cena złota przekroczyła cenę jeszcze do niedawna najdroższego metalu…

02/2012, RAPORT

Warsztat złotnika

Właściciele salonów jubilerskich, producenci biżuterii, a także artyści osoby tworzące biżuterię nie są w stanie obyć się bez odpowiednich maszyn i narzędzi, które ułatwiają pracę. Dążąc do stworzenia najpiękniejszej biżuterii, muszą dysponować możliwie najnowocześniejszym sprzętem jubilerskim. Zakup specjalistycznych narzędzi oraz maszyn jubilerskich zazwyczaj wiąże się z przeznaczeniem na ten cel…

02/2012, PROBLEM BRANŻY

Ślubne zakupy w salonie jubilerskim

W salonach jubilerskich sprzedaje się głównie złota biżuteria, podczas gdy w galeriach z biżuterią autorską większym zainteresowaniem klientów cieszą się ozdoby wykonane ze srebra. Można zauważyć, że polski rynek jubilerski ulega stopniowej specjalizacji – po wyroby ze złota klienci udają się do markowych salonów jubilerskich, a po srebrną biżuterię autorską…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA