POLSKI JUBILER » NUMERY » 2008 » 10/2008 (Strona 2)

Przedświąteczne porządki w sklepie jubilerskim

Ludzie kupują biżuterię przede wszystkim oczami, dlatego warto przed szczytem świątecznym szczególnie starannie przemyśleć ekspozycję, tak aby była formą wizualnego motywowania klientów do dokonania zakupu Podstawowym celem merchandisingu w sklepie jest wzrost jego sprzedaży i zysków. Przed świętami właściciel i obsługa sklepu powinni sprawdzić, czy z tego punktu widzenia placówka…

10/2008, SKLEP

Traktujmy klientów poważnie

Przypominamy podstawowe informacje probiercze dla osób zainteresowanych zakupem biżuterii. Właścicielom sklepów proponujemy wyłożyć je w widocznym miejscu oraz informować klientów o próbie wyrobu, wyjaśniać znaczenie poszczególnych znaków i wydawać zawsze rachunek. To z pewnością umocni wiarygodność i pozytywny wizerunek sklepu. W Polsce obowiązuje obligatoryjny system probierczy. Nakłada to na osoby…

10/2008, SKLEP

“Złoto Srebro Czas” po raz dziewiąty

Tegoroczna edycja tarów dla branży jubilerskiej “Złoto Srebro Czas” obfitowała w wiele jubileuszowych uroczystości. Podczas otwarcia obecni byli: Pani Prezydentowa Maria Kaczyńska oraz Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, Ambasador Bursztynu Lidia Popiel, jak również przedstawiciele organizacji i instytucji branżowych: prof. Barbara Kosmowska-Ceranowicz z Muzeum Ziemi PAN, przewodniczący Ogólnopolskiej Komisji Złotniczo-Jubilerskiej…

10/2008, TYLKO ONLINE

Szlachetność jak złoto popłaca

Święta to znakomita okazja, żeby pomyśleć o innych. W kampanii promocyjnej w tym okresie warto pokazać, że sklep lub firmy, których biżuterię i zegarki można w nim kupić, nie stronią od marketingu zaangażowanego społecznie Specjaliści są zgodni: gdy na półce leżą dwa podobne wyroby, a jeden z nich wyprodukowała firma…

10/2008, SKLEP

Juvelir 2008 w Moskwie

Organizator moskiewskich targów swoją imprezę zwykł porównywać do takich wydarzeń jak Oro di Vicenza we Włoszech czy szwajcarski Basel Word, i choć to jeszcze nie ten sam poziom organizacji, jakości a w szczególności prestiżu, Juvelir to największa impreza tego typu w Rosji Wrzesień to początek kolejnej tury jubilerskich imprez targowych.…

10/2008, TARGI

Nie jesteś sam przed świętami

W okresie szczytu sprzedaży z okazji Bożego Narodzenia właściciele sklepów jubilerskich działających na zasadzie franczyzy otrzymują silne wsparcie promocyjne od franczyzodawcy O tym, w jaki sposób firma YES Biżuteria wspiera swoich franczyzobiorców, z Karmeną Roztocką, marketing menedżerem w poznańskiej firmie, rozmawia Bogusława Baczewska Jak firma YES wspiera swoich franczyzobiorców w…

10/2008, SKLEP

Wrześniowy “Choice” w Vicenzie

Magdalena Kwapińskakierownik ds. zakupu W.KRUKW dniach od 6 do 10 września światowa branża jubilerska ponownie spotkała się w Vicenzie, aby zweryfikować swoje przygotowania do grudniowego szczytu sprzedaży i sprawdzić, czy targi te będą inne od poprzednich, jak obiecywali organizatorzy majowej edycji imprezy zatytułowanej “Nothing as before” A jak faktycznie było?…

10/2008, TARGI

VAT przy wewnątrzwspólnotowej dostawie biżuterii

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowyRegulacje ustawy o podatku od towarów i usług wskazują na procedurę tzw. czynności wewnątrzwspólnotowej dostawy wyrobów. Jej stosowanie pozwala na opodatkowanie dokonywanej dostawy według stawki w wysokości 0 procent Stosownie do regulacji ustawy o podatku VAT jedną z czynności podlegających opodatkowaniu VAT jest wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów,…

10/2008, SKLEP

Targi w Londynie

Mimo niepewności na rynkach dóbr luksusowych targi zaliczyć należy do udanych. Sprzyjał temu termin imprezy, który umożliwia złożenie zamówień z realizacją przed grudniem. Jednak druga przyczyna sukcesu tkwi w świetnej organizacji W dniach 31 sierpnia – 3 września odbyły się jubilerskie targi International Jewellery London 2008. Ta cyklicznie odbywająca się…

10/2008, TARGI

Radość z tworzenia współczesnej biżuterii

Rób to, czego nie robi wielki przemysł, określ tożsamość swoich wyrobów, niech twoje rzemiosło wyróżnia się na tle pozostałych – twierdzi Carles Codina, który najlepiej odnajduje się we współczesnej sztuce jubilerskiej Karolina Bik rozmawia z Carlesem Codiną, znanym hiszpańskim artystą jubilerem Czy mógłby pan w kilku zdaniach opisać pański warsztat?…

10/2008, WZORNICTWO

Konkurs na prezenty dyplomatyczne z bursztynem

Na początku października prezydent Gdańska Paweł Adamowicz ogłosił konkurs na prezenty dyplomatyczne. Zgłoszenia należy nadsyłać do 15 listopada Komisja konkursowa przyzna trzy główne nagrody w trzech kategoriach o wartości 2000 złotych brutto każda. Nagrodzone lub wyróżnione przez komisję konkursową prace mogą zostać zakupione przez Miasto Gdańsk na podstawie odrębnych umów…

10/2008, PANORAMA

Bezbarwne syntetyczne brylanty HPHT

dr Włodzimierz Łapot Autor prowadzi Laboratorium Gemmologiczne na Uniwersytecie Śląskim Fig. 2. Pierścionek projektu Stevena Kretchmera z syntetycznym brylantem HPHT oferowany przez D.NEA Diamonds Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do możliwości natknięcia się na bezbarwne syntetyczne diamenty jubilerskie wyprodukowane metodą CVD. Tymczasem na rynku pojawiają się coraz częściej wysokiej jakości bezbarwne…

10/2008, GEMMOLOGIA
Strona 2 z 3123