POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 167)

Perły i kamienie szlachetne przy ołtarzu

Biżuteria ślubna to nie tylko pierścionek zaręczynowy i obrączki, to przede wszystkim naszyjnik, bransoletka, kolczyki, diadem i biżuteryjne wsuwki do włosów. W tym dniu nie wolno zapominać także o panu młodym, który powinien mieć na sobie elegancki zegarek i spinki do mankietów Biżuteria ślubna nie może być zbyt ekstrawagancka, jednak…

05/2009, TEMAT MIESIĄCA

Spotkanie branży

Za miesiąc będziemy mieli okazję uczestniczyć w drugiej edycji Letnich Targów Trendów Jubilerskich i Zegarkowych Jubinale, które odbędą się w Krakowie między 5 a 7 czerwca Na targach znaleźć będzie można ofertę całego sektora jubilerskiego – biżuterię srebrną i złotą, biżuterię z kamieniami ozdobnymi, bursztynem, kamienie szlachetne, oryginalne projekty indywidualnych…

05/2009, TARGI

Globalne spotkanie branży jubilerskiej i zegarmistrzowskiej

Międzynarodowe Targi Zegarków i Biżuterii w Bazylei, które zakończyły się 2 kwietnia, po raz kolejny udowodniły swoje znaczenie dla branży jubilersko-zegarmistrzowskiej na całym świecie. Na targach było 1952 wystawców z 45 krajów, czyli o 100 mniej niż rok wcześniej. Dopisali zaś odwiedzający, którzy przybyli znacznie liczniej, niż oczekiwano w czasach…

05/2009, TARGI

Modna narzeczona

Projektanci pierścionków zaręczynowych prześcigają się w wymyślaniu odpowiedniego pierścionka, który zaspokoiłby oczekiwania nawet najbardziej wymagającej kobiety. W swoich poszukiwaniach wzoru na idealną biżuterię muszą pamiętać, że będzie ona towarzyszyła obdarowanej przez lata. Stąd też w większości sklepów jubilerskich oferowane pierścionki zaręczynowe można określić jednym zdaniem – są klasyczne Nie można…

05/2009, TEMAT MIESIĄCA

Obrączkowanie klientów

Absolutnym hitem wśród wybieranych obrączek w poprzednim sezonie były te, wykonane z białego i żółtego złota. Klienci wybierali taką biżuterię, która odzwierciedlała osobowość małżonków i ich sposób życia Podobnie jak w każdej innej dziedzinie życia, również w modzie obrączkowej istnieją pewne trendy, które sprawiają, że dane rzeczy wybierane są przez…

05/2009, TEMAT MIESIĄCA

Kilogramy kamieni szlachetnych

Na polskim rynku jubilerskim jak grzyby po deszczu pojawiają się coraz to nowe hurtownie kamieni szlachetnych i półszlachetnych. Ich liczba świadczy o dużym zainteresowaniu kupnem kamieni, ponieważ, jak wiadomo, popyt wzmaga podaż Polski rynek stale się rozwija i pojawiają się na nim nowi gracze, którzy zaostrzają konkurencję między sobą, walcząc…

05/2009, RYNEK

Jubiler – rzemieślnik czy artysta

Trudno rozgraniczyć, czy jubiler powinien być rzemieślnikiem, czy artystą. Jednak z całą pewnością można powiedzieć, że artysta nieznający rzemiosła nie potrafiłby zrobić idealnej biżuterii, natomiast tylko rzemieślnik wytwarzałby wszystko mechanicznie. Prawdziwą sztuką jest połączenie tych dwóch rzeczy i sprawne wykonanie biżuterii z duszą Ustawodawca jednak zręcznie podzielił kompetencje pomiędzy artystą…

05/2009, WARSZTAT JUBILERSKI

04/2009

04/2009

Wierzę w sens pracy organicznej, a nie spekulacyjne gry

Rozmowa z Ewą Rachoń, komisarz Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif Polski Jubiler: Przed targami dało się słyszeć opinie, że kryzys finansowy spowoduje, że targi Amberif nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Czy zauważyła pani, że kryzys finansowy wpłynął na targi? Ewa Rachoń, komisarz targów: Niewielka część wystawców zrezygnowała z…

04/2009, TARGI

What is Jewellery?

Biżuteria odgrywa ważną rolę w życiu wielu ludzi, ale jej znaczenie i przyczyna noszenia są powszechnie niedostrzegane. Dlatego też w 1994 roku za sprawą londyńskiego Crafts Council powstała wystawa “What is Jewellery?”, której kuratorem był artysta jubiler David Poston Wystawa miała dać odpowiedź na pytanie: what is jewellery? (co to…

04/2009, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Błyszczący mężczyzna

Ulice europejskich miast powoli opanowują mężczyźni, którzy nie boją się nosić biżuterii. Coraz częściej można zobaczyć ich w kolczykach i naszyjnikach, które do tej pory zarezerwowane były wyłącznie dla kobiet. Światowe trendy pokazują, że mężczyźni przestają zakładać jedynie złote obrączki i markowe zegarki, ale coraz śmielej sięgają po inne rodzaje…

04/2009, RYNEK

Męska biżuteria okiem artysty

Jego biżuteria znajduje klientów nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim w Nowym Jorku czy Londynie. Znakiem firmowym Adama Hadrysia jest męski pierścień “Rosyjska ruletka”. A przed czytelnikami “Polskiego Jubilera” Adam Hadryś podzieli się tajemnicami swojego tworzenia, zwłaszcza męskiej biżuterii Adam Hadryś: Odbiegam od wszelkich kanonów i zasad poprawnego projektowania.…

04/2009, RYNEK