Artykuły z działu

Przeglądasz dział SKLEP (id:43)
w numerze 11/2007 (id:64)

Ilość artykułów w dziale: 1

Markowa biżuteria szturmuje internet

Perfumy, zegarki i biżuterię można kupić w internecie już od dawna. Jednak to właśnie teraz duzi i uznani producenci luksusowych dóbr decydują się na otwieranie swoich internetowych sklepów. To reakcja na potrzeby klientów, którzy chcą mieć możliwość kupowania markowej biżuterii online

Rosnąca fala coraz większego znaczenia sklepów internetowych w wymianie handlowej nie ominęła tradycyjnych wytwórców dóbr luksusowych. Klienci przyzwyczajeni do wyszukiwania i kupowania za pośrednictwem internetu sprzętu AGD, muzyki czy filmów zapragnęli nabywać w ten sam sposób markową biżuterię.

Ich głos musiał zabrzmieć stanowczo, skoro we wrześniu tego roku francuski Jewelers Boucheron www.boucheron.com zapowiedział uruchomienie sklepu internetowego, a w jej ślady poszła włoska Bulgari www.bulgari.com. Bulgari zobowiązała się uruchomić sklep online do końca tego roku (będzie dostępny jedynie dla klientów w Stanach Zjednoczonych), natomiast Boucheron zdecydował się na okres próbny, w trakcie którego udostępnił sklep jedynie wybranym klientom. Firma postanowiła też nałożyć ograniczenia na sprzedaż online.

Dotyczą one wartości transakcji, jaką można przeprowadzić przez internet – tą drogą będzie można nabyć towary o wartości do 50 tys. euro.

Jeśli kwota zakupu wyniesie nie więcej niż 10 tys. euro, transakcję sfinalizujemy przez internet, jeśli jednak przekroczy 10 tys., zakupy będziemy mogli dokończyć telefonicznie u konsultanta. Na sprzedaż przez internet zdecydowała się już amerykańska firma Tiffany www.tiffany.com, natomiast nadal nie wiadomo, czy tę formę sprzedaży, mimo wcześniejszych zapowiedzi, wybierze Van Cleef & Arpels www.vancleef-arpels.com.

Choć wielcy otwierają sklepy online, nie będzie można w nich kupować biżuterii wartej miliony

W Polsce wśród trzech największych firm jubilerskich: W.Kruk www.wkruk.pl, sieci salonów Apart www.apart.pl oraz Sklepów Jubilerskich YES www.yes.com.pl jedynie ta ostatnia dołączyła do swojego serwisu e-sklep, w którym można kupić m.in. biżuterię złotą, srebrną i brylanty. Nie oznacza to, że biżuteria w internecie jest dostępna w ograniczonym zakresie. Wprost przeciwnie.

Wystarczy w którejkolwiek porównywarce cen (np. Ceno.pl lub Skąpiec.pl) wpisać hasło “biżuteria”, by otrzymać adresy wielu e-sklepów kuszących wisiorkami, pierścionkami, biżuterią ślubną czy adresujących swoją ofertę do specyficznego odbiorcy. Przyglądając się rodzimej internetowej ofercie, nietrudno dostrzec dwa zjawiska. Wiele sklepów oferuje biżuterię artystyczną, której atutem jest niepowtarzalne wzornictwo, często dopasowane do wąskich grup odbiorców.

Drugim trendem jest bogata oferta wyrobów z bursztynu, tradycyjnego surowca do wyrobu biżuterii, cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony odbiorców. Niejako uzupełnieniem oferty e-sklepów z biżuterią, jest propozycja internetowych sklepów adresowana do osób, które chciałyby samodzielnie zaprojektować i wykonać biżuterię – nabędą w nich niezbędne do tego narzędzia i półfabrykaty.

Decyzja o uruchomieniu internetowych sklepów, trochę wymuszona przez potrzeby przyzwyczajonych do nowoczesnych technologii klientów, to dla dużych graczy kolejny etap rozbudowywania obecności swoich marek w internecie. Część zazwyczaj konserwatywnych i przyzwyczajonych do tradycyjnego kontaktu z klientem firm broniła się przed tym posunięciem, jednak zwyciężyło zapotrzebowanie odbiorców.

Nie akceptowali oni tego, że pomimo istnienia firmowych serwisów, na których mogą obejrzeć najnowsze kolekcje biżuterii, nie mogą ich tam kupić. Owe serwisy to często małe dzieła sztuki webmasterskiej, korzystające nie tylko z nowoczesnych, dynamicznych środków przekazu i technik, ale też mistrzowsko operujące obrazem, filmem i dźwiękiem. E-sklepy będą więc tu naturalnym dopełnieniem już istniejących witryn.