Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

05/2013 | Polski Jubiler






Artykuły z działu

Przeglądasz dział WARSZTAT JUBILERSKI (id:48)
w numerze 05/2013 (id:124)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2013-05-01

Galeria z pomysłem

Na polskim rynku pojawia się wiele sklepów, które oferują klientom ciekawą, oryginalną, niekonwencjonalną biżuterię. Właściciele nowo otwartych punktów stają przed dylematem, w jaki sposób urządzić salon, w którym oferowana będzie biżuteria współczesna.

pj-2013-05-27

Nowoczesna biżuteria musi być eksponowana we wnętrzach o nietuzinkowym wystroju. Właścicielom sklepów zależy, aby sprzedawana biżuteria oraz wystrój salonu korespondowały ze sobą.

pj-2013-05-28

Zaskoczyć klienta

– Galerie, w których oferowana jest biżuteria współczesna, muszą zostać urządzone w zaskakujący sposób – mówi dr Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu. – Przypominać mają one bardziej atelier artystyczne niż sklepy – dodaje. Biżuteria autorska, podobnie jak malarstwo i rzeźba, musi zostać odpowiednio wyeksponowana, ale jednocześnie wnętrze musi spełniać wymagania klientów chcących obcować ze sztuką wysoką. Kosztowności mają być widoczne, ale jednocześnie nie można dopuść do powstania chaosu, z którego trudno będzie wydobyć konkretne okazy biżuteryjne. Nie można zapominać, że w galerii należy podpisywać dzieła poszczególnych artystów. – Dobrym rozwiązaniem jest poświęcenie poszczególnych gablot pod biżuterię artysty – mówi Katarzyna Miśkowska. – Biżuteria musi zostać uporządkowana i posegregowana, aby potencjalny klient mógł zapoznać się z dorobkiem artystycznym projektanta – dodaje. Dlatego też wydaje się, że „zadedykowanie” gablot poszczególnym artystom wydaje się rozwiązaniem najwłaściwszym. Zdarza się także, że właściciele galerii szeregują biżuterię według materiału, z jakiego dany obiekt biżuteryjny został wykonany. I tak w gablotach możemy znaleźć biżuterię złotą, srebrną czy plastikową. – Nie można zapominać, że każdy rodzaj biżuterii wymaga innego sposobu ekspozycji – mówi Katarzyna Miśkowska. – Warto więc zamówić do galerii różnego rodzaju gabloty, które wykonane będą z innych materiałów, będą miały różne kształty i kolory. Pozwoli to nie tylko na wydobycie walorów poszczególnych okazów biżuteryjnych, ale także na stworzenie ciekawego wnętrza – dodaje.

Stylowo i nowocześnie

Galerie z biżuterią współczesnych twórców muszą mieć swój charakter. Klienci i odwiedzający muszą z jednej strony móc obejrzeć biżuterię, z drugiej mieć miejsce, aby o biżuterii współczesnej porozmawiać. Nowoczesne galerie muszą wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i stwarzać miejsce, przeznaczone nie tylko do sprzedaży biżuterii, ale także do spotkania ze sztuką współczesną. Stąd dobrym pomysłem na wystój wnętrza jest umieszczenie w nim współczesnego malarstwa bądź rzeźby, która będzie wpisywała się w klimat miejsca. Można także zdecydować się na zaaranżowanie miejsca chłodnego, nowoczesnego. – Niezależnie od prywatnych preferencji właścicieli galerii odnośnie do wyboru sposobu urządzenia wnętrza, nie można zapominać, że galeria musi mieć swój własny styl – mówi Katarzyna Miśkowska. – Nie może zamienić się w tradycyjny sklep z biżuterią – dodaje. Dlatego też warto zastanowić się nad wprowadzeniem do galerii możliwości spotkania przy kawie i ciastku.