Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

02/2013 | Polski Jubiler






Artykuły z działu

Przeglądasz dział TARGI (id:44)
w numerze 02/2013 (id:117)

Ilość artykułów w dziale: 1

2013-02-pj

INHORGENTA MUNICH – 40 lat mineło…

Jubileuszowa 40. edycja targów INHORGENTA MUNICH już za nami. Tegoroczne targi pod wieloma względami można ocenić jako udane. Jak na dojrzałą i pewną siebie 40-latkę przystało targi zaprezentowały się w tym roku z wyjątkowym rozmachem. W obliczu historii targów nie sposób nie sięgnąć do początków tej ważnej dla europejskiej branży jubilerskiej imprezy. Pierwsza edycja targów INHORGE NTA odbyła się w kwietniu 1974 roku.

 

Zgromadziła ona 210 wystawców z 19 krajów. Jednak już pierwsze targi były projektem zakrojonym na dużą skalę i wróżyły rozwój imprezy w kierunku rynku międzynarodowego, przyciągnęły bowiem 4350 odwiedzających z aż 29 krajów.

 

Targi w statystyce

Podczas 40. edycji targów INHORGE NTA MUNICH 2013 w lutym 2013 aż 1237 wystawców (+9 proc. w stosunku do roku 2012) zaprezentowało swoje najnowsze kolekcje na powierzchni 34528 mkw. (+3,6 proc. w stosunku do roku 2012), a targi odwiedziło blisko 30 tys. branżowych odwiedzających z 89 krajów. INHORGE NTA MUNICH 2013 kontynuowała zmiany struktury i layoutu rozpoczęte w roku 2012. Motywem przewodnim tych zmian jest wyraźniejsza segmentacja i koncentracja tematycznie powiązanej oferty w poszczególnych halach, a także odświeżenie wizerunku targów i dostosowanie go do zmieniających się na rynku trendów. Po raz pierwszy targi zdecydowały się powiększyć obszar wystawy o jedną dodatkową halę B3, w której zlokalizowana została część marek z dynamicznie rozwijającego się segmentu lifestyle jewellery & watches. Hala B3 ma docelowo stać się platformą prezentacji marek lifestyle’owych oraz miejscem, w którym rodzą się trendy. Klimat tej hali wyznaczał futurystyczny design i multimedialna komunikacja. Przykładem była ulokowana w sercu hali przeszklona redakcja, w której, na oczach odwiedzających, powstawała gazeta DAILY INHORGE NTA MUNICH. Nowością i niewątpliwym highlightem targów, który zachwycał swoją świeżością był nowy layout hali C2 (Design Hall). Dzięki koncentracji 3 platform przeznaczonych dla różnych grup wystawców w tej hali (Forum Silversmith’s, Forum Innovation oraz Brand New), powstała długa, przestronna aleja, wzdłuż której odwiedzający mogli podziwiać nowoczesny i kreatywny design młodych projektantów biżuterii z całego świata.

pj-2012-02-14

Polacy na INHORGENTA MUNICH

pj-2012-02-1540. edycja targów to edycja rekordowa pod względem udziału polskich firm. W tym roku na targach wystawiało się aż 37 polskich wystawców (w tym 13 nowych firm) na powierzchni 500 mkw. Tym samym była to edycja rekordowa pod względem ilości polskich wystawców. Nie tylko ilość rodzinnych firm zmieniła się jednak „in plus”, ale także sposób prezentacji oferty. Polscy wystawcy z coraz większą dbałością przygotowują aranżację stoiska na monachijskich targach. Z panoramy targowej znikają zatem powoli dowe stoiska, na rzecz zindywidualizowanej zabudowy. Polscy wystawcy prezentowali w Monachium bardzo różnorodną ofertę. Oprócz biżuterii srebrnej z bursztynem, liczne grono firm wystawiało się z biżuterią srebrną oraz biżuterią z kamieniami naturalnymi, a także z biżuterią designerską (18 projektantów w hali C2). Nie zabrakło też firm z zegarami oraz ofertą techniczną. Krzepiąca jest także coraz bardziej zauważalna w Monachium obecność młodych adeptów polskich szkół branżowych, którzy w tym roku byli licznie reprezentowani na platformach: Brand New (Martyna Tejwan, Ania Kanicka oraz Katarzyna Sobieszczyk) oraz Forum Innovation (Karolina Bik, Sebastian i Ada Buchwic, Marta Włodarska). Dzięki programowi wsparcia naszego Ministerstwa Gospodarki, którego założeniem jest promocja branży jubilerskiej na rynkach eksportowych, Polska po raz pierwszy była bardziej widoczna na targach. Już na samym wejściu odwiedzających witała reklama dużego formatu z unikatową kreacją jubilerską autorstwa Sławka Fijałkowskiego (S&A) oraz hasłem Jewellery from Poland – Simply Outstanding! W hali A2 ulokowane było także stoisko informacyjne Konsorcjum „Bursztyn Skarb Polski”, na którym odwiedzający mogli zaopatrzyć się w pięknie wydany przewodnik po polskim wzornictwie jubilerskim w języku angielskim i niemieckim. Kolejna edycja targów INHORGENTA MUNIC H 2014 odbędzie się w dniach 14-17 lutego 2014.

pj-2012-02-16