POLSKI JUBILER » NUMERY » 2014 » 04/2014

To dopiero początek

Dziewiątka to nowopowstała grupa zajmująca się projektowaniem i tworzeniem biżuterii. W skład grupy wchodzi dziewięć projektantek: Edyta Andrejczyk, Beata Ciesielska, Elżbieta Kurkiewicz, Małgorzata Podleśna-Zdunek, Waleria Ługowska, Aleksandra Rybak, Ewa Chmielewska-Manaj, Marta Gronowska i Katarzyna Zięba. Członkinie grupy poznały się na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego, gdzie wspólnie studiowały…

04/2014, OPINIE

Zegarki na czasie

Zegarek powinien być modny. To jedno z podstawowych kryteriów, jakie przyjmują klienci salonów zegarmistrzowskich w Polsce. Czasomierze, podobnie jak biżuteria, w ostatnim czasie stały się chętnie kupowanym akcesorium modowym, a nie przyrządem do wskazywania czasu. Modowe marki – Armani, Calvin Klein, Tommy Hilfiger czy Gucci – zdominowały rynek zegarmistrzowski. Polacy…

04/2014, ZEGARKI

Wycinanie srebrnej blachy wodą

Zaprojektowanie nowoczesnej, skomplikowanej biżuterii jest dopiero początkiem drogi ku oddaniu do rąk odbiorcy gotowego produktu. Im trudniejszy wzór, tym bardziej skomplikowane jest jego wykonanie. Bez precyzyjnych maszyn wykonanie wielopłaszczyznowej biżuterii wydaje się zadaniem niemal niemożliwym. Dlatego też coraz częściej zdarza się, że twórcy biżuterii decydują się na wykorzystanie w swojej…

04/2014, PRODUKT

Kreator własnego świata

Rozmowa ze Sławą Tchórzewską, projektantką biżuterii, absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na kierunku stylista mody – projektant biżuterii. Tworzeniem biżuterii zajmuje się od 13 lat. Głównymi materiałami w jej pracach są srebro i skóra. Należy do Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych. Polski Jubiler: Jak by się pani opisała? Kim pani…

04/2014, DOBRE BO POLSKIE

Przekłucie uszu u jubilera

Wprowadzenie nowych produktów oraz usług do tradycyjnych salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią to inwestycja, która dobrze przemyślana i zaplanowana może przynieść znaczące profity. Unowocześnianie salonów jubilerskich poprzez wprowadzanie nowych produktów należy traktować nie tylko jako działania mające na celu przyciągnięcie nowych klientów, ale także jako promocję dla salonu oraz…

04/2014, NARZĘDZIA

Hurtownie złota

Oferta hurtowni złota dostosowana jest do oczekiwań właścicieli salonów jubilerskich. Skoro wybierają oni przede wszystkim biżuterię lekką i tanią, hurtownie ją właśnie oferują. Hurtownicy w swoim asortymencie posiadają najchętniej kupowane przez klientów detalicznych wzory biżuterii – pierścionki z brylantami, obrączki z białego złota, bransoletki, przywieszki i dewocjonalia. W asortymencie hurtowni…

04/2014, PRODUKT

Srebro nadal w modzie

Właściciele salonów jubilerskich decydując się na zamówienie srebrnej biżuterii mają olbrzymie możliwości. Mogą kupić biżuterię pochodzącą od polskich producentów, importowaną z Włoch, Turcji i Tunezji, ale także biżuterię z Chin czy Rosji. Oferta na rynku srebrnej biżuterii jest zróżnicowana, każdy można znaleźć w niej coś dla siebie. Dokonując wyboru srebrnej…

04/2014, PRODUKT

Moda z Włoch

Rozmowa z Piotrem Kompaniejcowem, współwłaścicielem firmy Laneve Moda Italiana, którą prowadzi razem z siostrą Magdą. Polski Jubiler: Czym jest biżuteria modowa? Jak można ją zdefiniować? Piotr Kompaniejcow, Laneve Moda Italiana: Prawdziwa biżuteria modowa to biżuteria, która jest uzupełnieniem stroju. Nie pełni ona funkcji symbolicznej, jak np. krzyżyk na łańcuszku, ale…

04/2014, TEMAT MIESIĄCA

Zabawa MODĄ

Akcesoria modowe to doskonałe narzędzie służące kreowaniu własnego wizerunku. Ogólnoświatowe tendencje niemal nakazujące kobiecie posiadanie własnego stylu sprawiają, że biżuteria modowa cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Pozwala na ukazanie się jako osoby niezależnej, nadążającej za zmieniającą się modą, odważnej. Każda kobieta korzystając z dostępnych na rynku ozdób może indywidualnie dostosować…

04/2014, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria na wakacje

Miesiące wakacyjne są doskonałym czasem na sprzedaż biżuterii. Znudzeni plażą turyści poszukujący pamiątki z wyjazdu bardzo chętnie korzystają z oferty sklepów z biżuterią. W każdym polskim wakacyjnym kurorcie biżuteria sprzedaje się bardzo dobrze. Jednym z najlepiej sprzedających się rodzajów biżuterii jest ta z bursztynem, której wzornictwo przyciąga nowych klientów. Bursztynowa…

04/2014, TEMAT MIESIĄCA

Moda na biżuterię modową

Biżuteria modowa pojawiła się na masową skalę w Polsce stosunkowo niedawno i od razu podbiła serca Polek. Można kupić ją niemal wszędzie – na bazarkach, w salonach odzieżowych, butikach, a nawet sklepach spożywczych. Jej walory estetyczne oraz jakość wykonania znacznie różnią się między sobą, jednak można znaleźć dla niej wspólny…

04/2014, TEMAT MIESIĄCA

Reprezentacja Polski na świecie

Rozmowa ze Stanisławem Całką z Amber-Ring na temat konkursu TERAZ POLSKA, bursztynu i kondycji polskiej branży. Amber-Ring to rodzinna firma Agaty i Stanisława Całków, założona w 1967 roku przez Mieczysława Elisa. Specjalizuje się w projektowaniu i wykonywaniu biżuterii srebrnej zdobionej bursztynem. Jej nowoczesne wzornictwo znajduje zwolenników przede wszystkim za granicą,…

04/2014, RAPORT
Strona 1 z 3123