POLSKI JUBILER » NUMERY » 2013 » 02/2013

Sesja naukowa o wzornictwie

Toruński Oddział Stowarzyszenia Historyków Sztuki zaprasza do udziału w XIV Sesji Naukowej z cyklu „Rzemiosło artystyczne i wzornictwo w Polsce” poświęconej zegarom mechanicznym, która odbędzie się w kwietniu 2013 roku. To kolejne spotkanie specjalistów różnych dziedzin zajmujących się zegarami rozmaitych typów w różnych kontekstach: historycznym, artystycznym, technicznym, kultury i obyczaju,…

02/2013, AKTUALNOŚCI

INHORGENTA MUNICH – 40 lat mineło…

Jubileuszowa 40. edycja targów INHORGENTA MUNICH już za nami. Tegoroczne targi pod wieloma względami można ocenić jako udane. Jak na dojrzałą i pewną siebie 40-latkę przystało targi zaprezentowały się w tym roku z wyjątkowym rozmachem. W obliczu historii targów nie sposób nie sięgnąć do początków tej ważnej dla europejskiej branży…

02/2013, TARGI

Popyt na diamenty wzrasta

Polscy jubilerzy i złotnicy najczęściej kupują kamienie do 0,50 Ct, w czystościach VS-SI oraz barwach G-H. Kamieniami o wyższych masach zainteresowani są złotnicy. Polacy zmieniają także swoje upodobania dużo częściej niż jeszcze kilka lat temu. Decydują się na zakup diamentów o barwach i szlifach fantazyjnych. Klienci salonów jubilerskich stają się…

02/2013, RAPORT

Kamień z metryką

Rozmowa z Adélą Brabcovą – prezesem Diamonds International Corporation Polska Sp. z o.o. oraz Jiřím Švestkiem – D.I.C. na temat rynku diamentów.   Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą diamentów. A jak podkreślają właściciele firm jubilerskich funkcjonujących na polskim rynku, to właśnie diamenty są najlepiej sprzedającymi się…

02/2013, RAPORT

Blask bizuterii

Zainteresowanie sprzedażą biżuterii za pośrednictwem sieci jest coraz powszechniejsze. Wykorzystanie nowoczesnych sposobów komunikowania się z klientami wiąże się z problemem ukazania oferowanej biżuterii możliwie jak najdokładniej. Sprzedawcy muszą zadbać o wizualizację biżuterii, dzięki wykonywaniu zdjęć biżuterii oraz animacji. Sprzedając biżuterię w sieci zarówno właściciele salonów jubilerskich, jak i galerii z…

02/2013, PROBLEM BRANŻY

Budowanie wizerunku w sieci

Sprzedaż biżuterii przez internet stała się niezbędnym elementem oferty. Projektanci, właściciele salonów jubilerskich coraz chętniej zamieszczają swoje produkty na stronach sieci. A znawcy rynku podkreślają, że klienci częściej kupują kosztowności wykorzystując komputer czy telefon komórkowy.   Internet stał się miejscem nie tylko dokonywania zakupów biżuterii, ale także wymiany poglądów na…

02/2013, TEMAT MIESIĄCA

Umiejętność zapominania jest konieczną podstawą uczenia się wciąż od nowa

Rozmowa z profesorem Sławomirem Fijałkowskim, dziekanem Wydziału Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Polski Jubiler: Biżuteria od wieków utożsamiana jest z bogactwem i władzą. Czasy kryzysu spowodowały, że przed twórcami biżuterii postawiono nowe zadania. Projektanci, szczególnie młodzi, tworzą kolekcje biżuterii „alternatywnej” i zrywają z tradycją złotniczą przekazując odbiorcom…

02/2013, LUDZIE BRANŻY

Złote krzyżyki i medaliki

W niemal każdym salonie jubilerskim w asortymencie znajdują się złote i srebrne dewocjonalia. Klienci są zainteresowani ich kupnem, co powoduje, że producenci biżuterii sakralnej dość dobrze, pomimo odczuwalnego kryzysu, funkcjonują na polskim rynku jubilerskim. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że ozdoby w postaci krzyżyków i medalików są jednym z lepiej sprzedających…

02/2013, TEMAT MIESIĄCA

Pierścień w Otwartej

W Galerii Otwartej Mariusza Pajączkowskiego odbędzie się wystawa będącą efektem 12. Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej „2012” pt. PIERŚCIEŃ. Prace będzie można oglądać od 29 marca do 25 kwietnia w Sandomierzu, Rynek 5. Wystawie towarzyszy starannie wydany katalog.  …

02/2013, AKTUALNOŚCI

Moda dla wszystkich

Polski rynek jubilerski niezwykle szybko reaguje na zmiany, dostosowuje się do wymagań klientów. A ponieważ w ostatnim czasie diametralnie zmieniło się podejście Polaków do biżuterii, musiało mieć to swoje odzwierciedlenie w reakcji producentów. Biżuteria powoli przestaje być utożsamiana z luksusowym dobrem a staje się akcesorium modowym. Powstaje w wyniku inspiracji…

02/2013, TEMAT MIESIĄCA

Grawerowanie i SketchUp w Wytwórni Antidotum

Wytwórnia Antidotum wypełniła pustkę na rynku i zaproponowała wszystkim zainteresowanym kurs grawerowania. Kurs odbywa się w Warszawie, w pracowni Wytwórni Antidotum. Obejmuje 5 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu po 4 godziny. Zajęcia poprowadzi Robert Szklarski. Jednocześnie Wytwórnia uruchomiła także inny kurs „SketchUp dla początkujących”, umożliwia poznanie podstaw komputerowego…

02/2013, AKTUALNOŚCI

Współczesna sztuka złotnicza w muzeum

Muzea w całej Polsce, niezwykle rzadko decydują się na zaprezentowanie współczesnej sztuki złotniczej. Biżuteria i obiekty biżuteryjne, które można w nich znaleźć zazwyczaj uzupełniają narrację na temat dawnych czasów. Powoli przełamywana jest ta tendencja i w nielicznych placówkach ukazywane są zbiory biżuterii współczesnej. Rozmowa z kustoszem Muzeum Okręgowego w Sandomierzu…

02/2013, PRODUKT
Strona 1 z 3123