POLSKI JUBILER » NUMERY » 2008 » 03/2008

03/2008

03/2008

Mroczna podróż

15 marca 2008 odbędzie się światowa premiera najnowszego zegarka TX World Time. Czasomierz został pomyślany jako doskonały towarzyszem podróży: wskazuje godzinę we 24 strefach czasowych świata. Autorem zainspirowanego współczesną awioniką wzornictwa jest włoski projektant Giorgio Galli. Postanowił utrzymać zegarek w mrocznych barwach, rozjaśnianych akcentami z 18-karatowego różowego złota. Matowo czarna…

03/2008, PANORAMA

Summary

Amberif to take fives It comes 15th anniversary of the International Fair of Amber, Jewellery and Gemstones AMBERIF. It will be the show with many fives: 500 exhibitors on 5.000 sq. meters of stands and – among many other accompanying events – finals of five important contests. p. 14 The…

03/2008, SUMMARY

Nowa Polpora

Pierwsze modele czasomierzy Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej znalazły nowych właścicieli bardzo szybko. Od zaprezentowania pierwszej kolekcji – 1 grudnia 2007, dnia św. Eligiusza, patrona zegarmistrzów, złotników i numizmatyków – nie minął nawet miesiąc i wszystkie zegarki, poza numerem “Jeden” Gnesna G01/09, zostały sprzedane. Tymczasem producent przygotowuje nową “Kolekcję 2008” – liczba…

03/2008, PANORAMA

Umiar jest passe! Hiszpański Bisutex 2008

W dniach 17-21 stycznia w Madrycie odbyły się międzynarodowe targi biżuterii, zegarków, toreb i akcesoriów Bisutex 2008. Targi, zorganizowane przez hiszpańskie przedsiębiorstwo targowe IFEMA, są skierowane przede wszystkim do klienta detalicznego oraz właścicieli sklepów z upominkami. Polska biżuteria cieszyła się w Madrycie dużym zainteresowaniem Jeszcze w ubiegłym roku w Madrycie,…

03/2008, TARGI

Włoski wzrost First 2008 w Vicenzie

Pierwsze targi w roku, przed wszystkimi innymi. Prawie 1700 wystawców z całych Włoch i 30 innych krajów zaprezentowało się na pierwszej edycji First, na blisko siedemdziesięciu tys. metrów kwadratowych przestrzeni wystawowej W dniach 13-20 stycznia tego roku Targi Vicenza zorganizowały First – międzynarodową wystawę biżuterii i złota – wydarzenie rozpoczynające…

03/2008, TARGI

Kreatywny eksport. Polacy na targach inhorgenta 2008

Zakończone 18 lutego europejskie święto biżuterii, czyli monachijskie targi inhorgenta 2008 dowiodły, że mimo niepewnej koniunktury na rynkach światowych oraz silnego złotego, eksport polskiej biżuterii może być bardzo opłacalny. Sukces wymaga jednak dużego nakładu pracy i kreatywności. Polscy wystawcy w Monachium to przede wszystkim projektanci prezentujący swoje prace w prestiżowej…

03/2008, TARGI

Amberif na 5

Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF obchodzą 15 urodziny. Wiele wskazuje na to, że będzie to impreza na piątkę – w trwających 5 dni targach organizatorzy przewidują udział 500 firm wystawiających się na 5 tys. mkw. Poza wieloma imprezami towarzyszącymi, podczas targów zakończy się też pięć konkursów Coraz…

03/2008, TARGI

Nowości marki VERONA

CRYSTAL Kryształ – bezbarwny – jest teraz na czele rankingów popularności wśród “błyskotek” poszukiwanych przez Panie. Dlatego w naszej nowej kolekcji – jest bohaterem. Naszyjniki, kolczyki, zawieszki, bransoletki z kryształem fasetowanym, w różnych kształtach i wielkościach. Np. na srebrnych, zawsze rodowanych lub stalowych linkach. To biżuteria świeża, lekka i efektowna.…

03/2008, PANORAMA

Francja i tajemnicza Polska

Choć Polacy praktycznie nie mają kontaktu z francuskim rynkiem jubilerskim, jest on bardzo interesujący. W Paryżu obywają się dwie najistotniejsze imprezy biżuteryjne, każda ma zupełnie inny profil, innych wystawców i zwiedzających. Oba wydarzenia targowe oddają zasadniczy podział francuskiego rynku Moda przede wszystkim – Eclat de Mode Tegoroczne wydanie styczniowych targów…

03/2008, TARGI

Kruk się wznosi

W 2007 grupa W. KRUK otworzyła sześć nowych salonów jubilerskich (oraz siedem pozostałych swoich marek Deni Cler i jedna Cacharel). Na rok 2008 zaplanowano dalszy rozwój sieci detalicznej (m.in. otwarcie dziewięciu salonów KRUK, z czego większość powstanie pod koniec roku. Przewidywane nakłady inwestycyjne to 12 mln zł, z czego 9,7…

03/2008, PANORAMA

Święty biznes Biżuteria religijna w Polsce

Polska jako kraj ludzi przywiązanych do religijnych obrzędów jest potencjalnie świetnym rynkiem dla dewocjonaliów. Z drugiej jednak strony tradycja ogranicza popyt do konkretnych pór roku i zachowawczych form. Co ciekawe, osoby reprezentujące firmy działające na rynku biżuterii religijnej różnie oceniają sytuację i kierunek zmian Wśród osób z branży panuje zgoda…

03/2008, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 3123