Artykuły z działu

Przeglądasz dział PANORAMA (id:47)
w numerze 12/2010 (id:93)

Ilość artykułów w dziale: 8

Wybrano Klejnot Polskiej Biżuterii

„Koronkowe bransolety ” Magdaleny Kieruzel zostały wyróżnione tytułem „Klejnot Polskiej Biżuterii 2011”. W internetowym konkursie Klejnot Polskiej Biżuterii tytułem klejnotu uhonorowane zostały równorzędnie trzy prace zgłoszone do konkursu. Są to „Koronkowe bransolety” Magdaleny Kieruzel, naszyjnik „Marry me” Agnieszki Niewiadomskiej oraz wisiorek „Jantarowy kłos” Joanny Stencel. Zwycięska praca Magdaleny Kieruzel ujmuje delikatnością i niewinnym urokiem starych koronek, nawiązując do stylu retro – wykonana jest z naturalnej koronki, pokrytej miedziowaniem i złoceniem. W czasach, kiedy modne są duże, masywne formy i błyszczące dodatki , ta praca jest jak oaza spokoju wśród oceanu krzyżujących się mód i trendów.


Magdalena Kieruzel jest absolwentką ASP w Łodzi na Wydziale Tkaniny i Ubioru w Katedrze Biżuterii o specjalności projektowanie biżuterii oraz formy złotnicze. Projektowaniem biżuterii zajmuje się już 7 lat. Kolekcja biżuterii Koronki z przeszłości jest jej pracą dyplomową na ASP. Inspiracją do stworzenia kolekcji vintage były przedwojenne, francuskie koronki z Calais. W kolekcji składającej się z bransolet, naszyjników i pierścionków, dzięki zastosowaniu autorskiej techniki metalizowania koronek, udało jej się oddać piękną grę wątku i osnowy.

Joanna Stencel to najmłodsza laureatka konkursu. W tym roku (2010) ukończyła szkołę zawodową o profilu złotnik-jubiler. Przez 3 lata praktykowała w jednej z największych gdańskich firm złotniczych (S&A SA), a teraz pracuje tam na stanowisku złotnika-jubilera i uczy się zaocznie w liceum. Tworzy używając przede wszystkim srebra i bursztynu.

Agnieszka Niewiadomska tworzeniem biżuterii zajmuje się od trzech lat. Tworzy w technikach wire-wrappingu, haftu koralikowego i sutaszu. Biżuteria wykonywana tą metodą należy do jej ulubionych. Pochodzi z Gliwic, jest absolwentką SHG, ale ukończyła również Studium Plastyczne i Akademię Fotografii

Miliony w diamentach

Warte kilkadziesiąt milionów złotych eksponaty zaprezentowane zostały na wystawie diamentów i wyrobów jubilerskich zorganizowanej przez Diamonds International Corporation w Warszawie. Zwiedzający mogli podziwiać m.in. koronę MISS UNIVERSE 2010, luksusowe klejnoty diamentowe, kamienie o wielkości od jednego do 12,5 karatów, a także ekskluzywne zegarki. Diam enty na wystaw ie Uroczyste otwarcie wystawy nastąpiło 25 listopada, a ekspozycję będzie można oglądać do 7 grudnia. – Celem wystawy jest uświadomienie szerokiej publiczności, że poza walorami estetycznymi diamenty są także jednymi z bezpieczniejszych instrumentów inwestycyjnych – mówi Dawid Franke z firmy D.I.C. Polska. Wśród eksponatów można podziwiać autentyczną koronę MISS UNIVERSE 2010, wysadzaną 268 diamentami i wzbogaconą przepięknymi ametystami oprawionymi w 180 gramach czternastokaratowego złota. Wartość tej unikatowej korony to ponad 300 tys. zł. Wszyscy, którzy zdecydują się na odwiedzenie wystawy, będą mieli możliwość obejrzenia diamentowego jajka Fabergé, które stanie się częścią rzeźby-pomnika Salvadora Dali naturalnej wielkości. Rzeźbę 35 lat temu wykonał słynny czeski rzeźbiarz Josef Nálepa. Złote jajko wysadzane jest tysiącem diamentów o ogólnej wadze 100 karatów. Wartość samych diamentów przekracza 650 tysięcy złotych. Wystawę będzie można obejrzeć w showroomie D.I.C. przy ul. Miedzianej 3a od 25 listopada do 7 grudnia.


Otwarcie butiku

Równolegle z otwarciem wystawy D.I.C. uruchamia pierwszy w Polsce profesjonalny showroom diamentów, gdzie będzie można kupić biżuterię diamentową na każdą okazję, a także kamienie szlachetne o różnej wielkości na cele inwestycyjne. Diamonds International Corporation D.I.C. a.s. to czeska, dynamicznie rozwijająca się firma, której spółki-córki działają na Słowacji, w Polsce, Belgii, Serbii, Chorwacji, Bułgarii, Rumunii, Hongkongu, Wietnamie, Chinach, Rosji, na Węgrzech i Ukrainie. D.I.C. jest członkiem i akcjonariuszem Giełdy Diamentowej Beurs Voor Diamanthandel w Antwerpii. Najważniejszą działalnością firmy jest produkcja i sprzedaż oryginalnej biżuterii diamentowej, diamentów inwestycyjnych oraz handel hurtowy drogimi kamieniami. Wszystkie wyroby jubilerskie pochodzą z własnych pracowni i chronione są znakiem ochronnym rejestrowanym w ramach całej Unii Europejskiej, marką producenta D.I.C. oraz znakiem probierczym według obowiązującej legislatywy.

Bursztyn w Senacie

24 listopada w siedzibie Senatu RP otwarta została wystawa „Gdańsk światową stolicą bursztynu”. Uroczystego otwarcia dokonał marszałek Bogdan Borusewicz. Na wystawie zaprezentowano kilkadziesiąt fotogramów ukazujących zbiory Muzeum Bursztynu w Gdańsku, przedstawiających m.in. bryły bursztynu i jego odmiany barwne, inkluzje roślinne i zwierzęce, poławianie bursztynu, obiekty archeologiczne i pochodzące z XIX i XX wieku, a także przedmioty sakralne. Znalazły się tam także przedmioty użytkowe i biżuteria z kolekcji gdańskich artystów „Nasz bursztyn”, w tym prace znanych mistrzów współczesnej sztuki bursztynniczej: Mariusza Drapikowskiego, Lucjana Myrty i Bogdana Mirowskiego. – Dla Gdańska bursztyn zawsze był ważny. Stanowi nie tylko symbol tego miasta, ale także towar eksportowy – powiedział podczas otwarcia wystawy Bogdan Borusewicz. – Wystawa ukazuje nie tylko piękno bursztynu, ale i możliwości twórców – artystów i rzemieślników zajmujących się wyrobem pięknych przedmiotów z bałtyckiego złota – dodał.

Pierścionki jubileuszowe

Jubileusz to rocznica ważnego wydarzenia,
wyróżniający w sposób indywidualny
każdego człowieka.
Jest to okazja do szczególnie
uroczystego uczczenia
i zapamiętania.
Wychodząc
naprzeciw
swoim klientom, Firma
Jubilerska Górecki
przygotowała pierścionki
specjalnie na
takie okazje.
W pierścionki wmontowane
są rzymskie
znaki X, które wykonane
są z białego złota. Każdy
znak X służy jako oprawa,
w którym są obsadzone diamenty.
Kolejno zestawione znaki
X symbolizują rocznicę, która jest
w ten sposób podkreślona. Jest to nadzwyczajny
prezent z okazji rocznicy ślubu czy
też poznania się,
pierwszej randki,
a także
narodzin
dzieci
i innych
okazji.

Ze
względu na precyzyjne,
pomysłowe i piękne wykonanie
biżuteria ta przyozdobi
palec każdej
kobiety. Wzory stanowią
wartość intelektualną
Firmy Jubilerskiej
Górecki Sp. z o.o. i są
zastrzeżone. Pierścionki
uzupełniają nowy katalog biżuterii
złotej z kamieniami szlachetnymi,
który zostanie wydany na początku roku
2011.
Można będzie
z n a l e ź ć w nim
wiele innych, jakże interesujących
wyrobów, m.in. kolekcję męską,
czyli spinki do mankietów i krawata. Uwagę
zwrócą najwyższej jakości, wykonane
ręcznie pierścionki z kolekcji „Rubinowe
tango”, która ciągle ewoluuje, ponieważ
cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Rok 2011 będzie jubileuszowym – to już
20 lat na rynku w służbie swoich klientów.
Z okazji rocznicy swego istnienia firma
przygotowuje jubileuszową kolekcję, która
zostanie zaprezentowana na targach Złoto
Srebro Czas 2011. Odkryje ona dla rynku
polskiego nowy piękny kamień, który
zasługuje na uwagę.

Laur Klienta

Szwajcarska marka zegarków ATLANTIC zwyciężyła w konkursie konsumenckim Laur Klienta w kategorii zegarki ekskluzywne. Klienci zgodnie ocenili produkty tej marki jako doskonałe i najwyższej jakości. Po raz pierwszy konkurs przeprowadzono w 2004 roku. Plebiscyt jest podzielony na około 150 kategorii, w których skład wchodzą zarówno produkty, jak i usługi. Z każdej z nich wyłaniani są trzej laureaci, którzy otrzymują złote, srebrne i brązowe laury. Niektórych wyróżnia się także mianem Odkrycia. – Nagroda Laur Klienta 2010 to dla marki Atlantic ogromne wyróżnienie – mówi Jarosław Guzek, brand manager marki Atlantic. – Jest szczególnie cenne, ponieważ bezpośrednio wyraża uznanie naszych konsumentów. To dla nich staramy się być coraz doskonalsi. Są naszą siłą napędową i nieustanną motywacją do optymalnego zaspokajania ich potrzeb – dodaje.

Biżuteria na cały rok

30 listopada w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się prezentacja kalendarza marki YES. Tegoroczna edycja kalendarza to ukazanie trzech dzieł sztuki: biżuterii, top modelki Ani Jagodzińskiej oraz talentu fotografa Mateusza Stankiewicza. Ideą Kalendarza YES jest prezentacja luksusowej biżuterii za każdym razem w nowym, świeżym świetle, dlatego też co roku marka YES zaprasza do pracy przy projekcie innego fotografa oraz inną modelkę.

Katarzyna Bogucka, Ania Jagodzińska-Wilson,
Mateusz Stankiewicz, Mateusz Madelski

Udział w edycji 2011 zaproponowano znanej na całym świecie Ani Jagodzińskiej oraz Mateuszowi Stankiewiczowi, jednemu z najbardziej rozchwytywanych fotografów mody.

Ania Jagodzińska

Kolejne otwarcie w Warszawie

26 listopada PANDORA, duńska marka biżuterii, otworzyła kolejny sklep w Warszawie. Nowy salon powstał w Centrum Handlowym Arkadia. Marka Pandora powstała w 1982 r. w Kopenhadze. Zatrudnia ponad cztery i pół tysiąca pracowników. Pierwsze butiki duńskiej marki pojawiły się w Polsce w zeszłym roku i od tego czasu biżuteria Pandory podbija serca Polek i Polaków.

Jedne z największych targów w Europie

Od 25 do 28 lutego w Monachium
odbędą się 38.
Międzynarodowe Targi
Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii,
Kamieni Szlachetnych, Pereł i Wyrobów ze
Srebra oraz Technologii Inhorgenta 2011
Messe München GmbH, organizator targów,
podkreśla, że przyszłoroczna edycja targów
będzie niezwykle udaną imprezą targową
dla przedstawicieli branży z całego świata.
– Perspektywy na rok 2011 są bardzo
korzystne – mówi Klaus Dittrich, prezes
zarządu targów monachijskich. – Unikalna
kompetencja targów w dziedzinie biżuterii
i wzornictwa, usytuowanie imprezy w sercu
Europy, jak również poprawiająca się sytuacja
ekonomiczna w Niemczech są czynnikami,
które gwarantują sukces kolejnych
targów dla naszych partnerów z międzynarodowej
branży jubilerskiej i zegarkowej,
jak i dla ich dostawców – dodaje Klaus
Dittrich.