Artykuły z działu

Przeglądasz dział SKLEP (id:43)
w numerze 10/2007 (id:63)

Ilość artykułów w dziale: 1

Opakowanie – narzędzie wizualnego marketingu

Z Joanną Karolak, menedżerem działu sprzedaży firmy Westpack
Sp. z o.o., o podstawowych regułach i praktycznych wskazówkach prezentowania biżuterii rozmawia Seweryn Ścibior

W jaki sposób opakowanie może podkreślić piękno wyrobu jubilerskiego?

Im tańsze opakowanie, tym taniej będzie wyglądał produkt. Jeżeli producent używa bardziej ekskluzywnego lub bardziej charakterystycznego pakowania, które podkreśla styl danego wyrobu jubilerskiego, to klient także będzie odbierał ten wyrób jako bardziej ekskluzywny i bardziej wartościowy. Na przykład przy wyrobach z bursztynu błędem będzie użycie opakowania plastikowego lub z tak zwanej wytłoczki. Bardzo ważnym jest określenie, co chce się zasygnalizować zarówno daną biżuterią, jak i jego opakowaniem.

Co należy uwzględnić w pierwszej kolejności, przygotowując ekspozycję biżuterii?

Okno wystawowe jest pierwszym elementem, które potencjalny klient widzi, przechodząc ulicą. Wystawa jest zatem pierwszym i najważniejszym kryterium, które przesądza o tym, czy ma się ochotę wejść do danego sklepu i przyjrzeć się bliżej produktom. Poza tym okno wystawowe odzwierciedla wizerunek i styl danego sklepu.
Okno wystawowe ma dwie funkcje: przyciągać nowych klientów oraz eksponować nowości dla już pozyskanych, którzy zanim wejdą do sklepu, z przyzwyczajenia często “rzucają jeszcze okiem” na witrynę.

Co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż wyrobów cieszących się mniejszym zainteresowaniem klientów?

Produkt, który nie sprzedaje się dobrze, prawdopodobnie nie jest wystarczająco dobrze wyeksponowany. Proste “przemeblowanie” ekspozycji wystawowej może w dużej mierze przyczynić się do wzrostu zainteresowania danym produktem. Ważne jest przy tym, by często zmieniać ekspozycję i wystawiać także te produkty, które nie należą do najpopularniejszych.