Artykuły z działu

Przeglądasz dział PRAWO (id:40)
w numerze 06/2020 (id:182)

Ilość artykułów w dziale: 2

pj-06-2020

Szansa na rozwój w nowej sytuacji

Firmy jubilerskie, które zostały w wyniku pandemii zmuszone do zamknięcia swojej działalności, będą miały szansę na powrót na rynek, dzięki funduszom Unii Europejskiej.

pj-2010-06v-19

Program „Nowy start” finansowany z funduszy unijnych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, skierowany jest do przedsiębiorców, którzy ponieśli porażkę biznesową i ponownie rozpoczęli działalność gospodarczą.

Wsparcie dla przedsiębiorców

Przedsiębiorcom, którym nie udało się utrzymać swojej firmy i ponownie rozpoczną działalność gospodarczą mogą liczyć dofinansowanie w wysokości nawet 100 proc. Program zapewnia także wsparcie przedsiębiorców w zakresie analizy przyczyn wcześniejszej porażki, rozwój umiejętności i zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia firmy oraz uzupełnienie braków pracowników. Z pomocy mogą skorzystać przedsiębiorcy z sektora Mikro i Średnich Przedsiębiorstw (MSP), którzy w ciągu 24 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu zaprzestali prowadzenia działalności gospodarczej, a następnie w okresie 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu ponownie podjęli działalność gospodarczą w formie jednoosobowej działalności gospodarczej lub jako wspólnicy spółki prawa handlowego. A także przedsiębiorcy z sektora MSP ponownie rozpoczynający działalność gospodarczą, którzy w ciągu 24 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu zaprzestali prowadzenia działalności gospodarczej, która była aktywna przez co najmniej 18 miesięcy.

Założenie programu

Przedsiębiorcy mają szansę na uzyskanie pomocy w poznaniu przyczyn niepowodzenia i rozwój kompetencji w zakresie prowadzenia firmy, aby uniknąć kolejnej porażki w przyszłości, mogą także liczyć na pomoc w adaptacji do ciągle zmieniających się uwarunkowań rynkowych oraz konkurencji oraz na przeszkolenie już zatrudnionych pracowników oraz zmniejszenie braków kadrowych. Przedsiębiorcy mogą zgłaszać się do jednego z czterech projektów realizowanych przez operatorów – „Akademia pozytywnej zmiany” – nabór do 30 czerwca 2021 roku „Profesjonalny restart” – nabór do 31 grudnia 2021 roku oraz „Nowy start – nowe perspektywy” – nabór do 30 maja 2022 roku. Ostatni projekt „Ster na cel” – nabór do 30 listopada 2022 roku skierowany jest do przedsiębiorców z województw mazowieckiego, lubelskiego i łódzkiego. Pozostałe mają charakter ogólnopolski. Szczegóły na stronie: www.parp.gov.pl/nowy-start-dla- -przedsiebiorcow.  Opracowała Marta Andrzejczak

Biżuteria w komórce

Firmy informatyczne oferują swoim klientom nowe usługi, których celem jest nie tylko zwiększenie sprzedaży i usprawnienie pracy personelu salonu jubilerskiego, ale także ułatwienie dokonywania zakupów klientom detalicznym.

pj-2010-06v-18

Biżuteria na smartfonie

Polskie społeczeństwo niezwykle szybko przyswaja sobie wszelkie nowości informatyczne. Lubi korzystać z udogodnień oferowanych przez firmy informatyczne. Dlatego też zdziwienie budzi fakt, że branża jubilerska niezwykle rzadko wykorzystuje tę cechę Polaków do promocji biżuterii. Odnotowania wymaga fakt, że na świecie coraz więcej marek jubilerskich wprowadza aplikacje, które pozwalają osobą zainteresowanym kupnem biżuterii na zapoznanie się z ofertą znanych firm biżuteryjnych oraz łatwe i bezpieczne zakupy. Aplikacje jubilerskie z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem, dlatego też są one stale rozbudowywane i udoskonalane, aby spełniały oczekiwania konsumentów. Najczęściej nowoczesne aplikacje wprowadzane są przez internetowe platformy sprzedaży biżuterii. Jedną z ciekawszych jest aplikacja AR Jewellery try-on.

Jest to aplikacja, która pozwala kupującym wirtualnie „przymierzyć” pierścionki, bransoletki czy naszyjniki przed ich zakupem. Wystarczy zrobić sobie zdjęcie i możemy „przymierzać” biżuterię z całego świata dostępną w aplikacji. Zdjęcia w nowej biżuterii można udostępnić za pośrednictwem Facebooka, Twittera czy maila swoim znajomym i cieszyć się wirtualnym widokiem swojej biżuterii. Zakupy dokonywane za pośrednictwem aplikacji są także niezwykle proste – wystarczy zrobić zdjęcie założyć na „wirtualną” postać wymarzoną biżuterię i dodać ją do koszyka. Ciekawą aplikacją jest także Say Yes!, czyli oprogramowanie pozwalające na znalezienie odpowiedniego pierścionka zaręczynowego.

Wystarczy za pomocy kamery znajdującej się w naszym smartfonie zrobić zdjęcie dłoni i już można „przymierzać” pierścionki zaręczynowe oferowane przez marki jubilerskie z całego świata. Korzystanie z aplikacji pozwala na wybranie najodpowiedniejszego pierścionka zaręczynowego w zaciszu swojego domu. Do dyspozycji miłośników biżuterii jest nie tylko oprogramowanie dla sklepów z nową biżuterią. Ostatnio na wirtualnym rynku pojawiła się aplikacja pozwalająca na zakupy biżuterii dawnej. Vintage Engagement Ring jest oprogramowaniem przeznaczonym na urządzenia mobilne wprowadzonym na rynek przez The Estate Diamond Jewelry Showroom z Nowego Jorku. Aplikacja pozwala jej użytkownikom nie tylko na „wirtualne przymierzenie” biżuterii znajdującej się w asortymencie sklepu, ale także na kontakt z rzeczoznawcami jubilerskimi, który dzięki przesłanym przez klientów zdjęciom dokonują wstępnych oględzin posiadanej przez nich biżuterii. Oczywiście za pośrednictwem aplikacji można dokonywać zakupów biżuterii a także wymieniać się informacjami z innymi jej użytkownikami.

Sklepy w sieci

Warto zauważyć, że coraz więcej sklepów internetowych sprzedających biżuterię, oferuje swoim klientom aplikacje pozwalające na wizualizację przedmiotu którym są zainteresowani, na swoim urządzeniu mobilnym. Rozwiązanie to sprawia, że klient ma możliwość przekonania się czy dany przedmiot pasuje do niego i jego kreacji a także umożliwia znacznie wygodniejsze dokonywanie zakupów w sieci. Sklepy internetowe traktują aplikacje jako dodatkowe narzędzie marketingowe pozwalające na zwiększenie sprzedaży wyrobów jubilerskich. Jednak jak pokazują badania korzystanie z aplikacji mobilnych silnie wiąże jej użytkownika z firmą ją oferującą. Stały kontakt z użytkownikiem pozwala na zbudowanie więzi emocjonalnej pomiędzy producentem biżuterii a jej odbiorcą, buduje wzajemne relacje oraz zwiększa świadomość konsumentów. Jest to więc nie tylko kolejne narzędzie sprzedaży, ale kanał komunikacji pomiędzy użytkownikiem biżuterii a jej twórcą.

Korzystanie z AR w Polsce

Niestety polskie marki jubilerskie niezwykle rzadko korzystają z możliwości jakie daje AR ( Augmented Reality), czyli rzeczywistośc poszerzona w swojej działalności handlowej. A wydaje się, że przyszłość dla sprzedaży biżuterii znajduje się w wirtualnej rzeczywistości. Aplikacje pozwalające na łączenie świata rzeczywistego z generowanym komputerowo, które uzyskiwane jest dzięki obrazowi z kamery na który nałożona jest, generowana w czasie rzeczywistym, grafika 3D, stanowi krok w rozwoju branży jubilerskiej. Możliwość zobaczenia się w biżuterii nie ruszając się z domu a także łatwość z jaką można ją nabyć powoduje, że coraz więcej konsumentów jest zainteresowanych posiadaniem aplikacji na swoim urządzeniu mobilnym. Warto więc przyjrzeć się ofercie firm informatycznych funkcjonujących na polskim rynku i zastanowić się nad rozszerzeniem swojej działalności o świat wirtualny.  Marta Andrzejczak