Artykuły z działu

Przeglądasz dział ZEGARKI (id:53)
w numerze 03/2019 (id:173)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2019-03

Zegarek przez internet

Klienci przyzwyczaili się do zakupów przez internet. W sieci chętnie kupują odzież, biżuterię, sprzęt elektroniczny, a badania przeprowadzone przez Global Industry Analysts, Inc. (GIA) pokazują, że coraz częściej kupują także zegarki.

pj-2019-03gv-22

W ostatnich latach wydatki konsumentów dokonujących zakupów online znacznie wzrosły. Szansa na wzrost sprzedaży zegarków przez internet zmusiła dostawców do usprawnienia procesów zakupu pod względem bezpieczeństwa i niezawodności, co z kolei napędziło popyt na te produkty.

Bezpieczeństwo w sieci

Klienci kupują zegarki w sieci, gdyż nie mają żadnych powodów do obaw. Mogą wybrać interesujący ich model, zamówić go, a w razie potrzeby zwrócić bezzwłocznie do sklepu. Należy także zauważyć, że powoli zmienia się rynek czasomierzy. Klienci coraz chętniej kupują zegarki inteligentne, które przede wszystkim oferowane są w sklepach internetowych. Tradycyjne sklepy nie mają bowiem w swoim asortymencie iwatchy czy smartwatchy, posiadają natomiast produkty znanych marek zegarmistrzowskich. Warto zauważyć, że producenci zegarków tacy jak Fossil Group, Rolex, Ralph Lauren, The Swatch Group mają silną pozycję w sklepach tradycyjnych oraz wirtualnych. I wydaje się, że w najbliższym czasie nie mają powodów do obaw. Odnotowania godne jest pojawienie się na rynku zegarków nowego podmiotu, który staje się w ostatnim czasie liderem w sprzedaży zegarków – firmy Apple. Wprowadzony przez amerykańską firmę iwatch sprzedaje się najlepiej za pośrednictwem sieci. Co więcej, firma wprowadziła szeroką ofertę akcesoriów do sprzedawanych przez siebie zegarków, które dostępne są tylko online. Tym samym rewolucjonizuje rynek zegarmistrzowski, pokazując, że zegarek może zmieniać się z sezonu na sezon, a nawet z miesiąca na miesiąc za sprawą aktualizacji i wymiany choćby paska. Niewielki koszt zmiany powoduje, że większość posiadaczy iwatcha, kupuje oferowane produkty w sieci.

Prognozy na przyszłość

Analiza przeprowadzona przez Global Industry Analysts, Inc. ukazuje, że w 2020 r. wartość rynku zegarmistrzowskiego na świecie wyniesie ponad 60 mld dolarów. A gros udziału w rynku zdobędą marki wprowadzające zegarki inteligentne, dostępne przez internet. Analitycy GIA zakładają, że 70 proc. zakupów zegarków będzie w 2022 r. następowało online. Przewidują tym samym, że tradycyjny rynek w ciągu najbliższych lat zmieni się diametralnie, gdyż nawet najlepsze, najbardziej prestiżowe marki zegarmistrzowskie przeniosą swoją sprzedaż do świata wirtualnego, pozostawiając w realnym świecie showroomy dla najbardziej wymagających klientów.  Karol Kulej