Artykuły z działu

Przeglądasz dział PRODUKT (id:118)
w numerze 06/2017 (id:160)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2017-06

Pomysł na męskie ozdoby

Biżuteria męska pojawiła się niemal we wszystkich salonach jubilerskich w Polsce. Jednak po chwilowym zainteresowaniu nią rynek zdaje się być nasycony. Polacy nie przekonali się do bransolet czy naszyjników. Wybierają dodatki tradycyjne – zegarek, spinki do mankietów czy krawatu. A jeżeli eksperymentują, to z formą tradycyjnej biżuterii.

pj-2017-06e-12

Sytuacja ta w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie. Właściciele salonów jubilerskich powinni zatem eksponować w swoich salonach tradycyjne męskie ozdoby, które zaskakują swoim wzornictwem.

Prezent dla mężczyzny

Mimo że największe marki jubilerskie wprowadziły do swoich salonów męską biżuterię i aktywnie ją promowały, Polacy niechętnie decydowali się na jej zakup. Bransoletki i naszyjniki, pomimo początkowego skoku sprzedaży, nie znalazły wielkiego grona entuzjastów. Jak wynika z badań preferencji konsumenckich, biżuteria męska kupowana jest przede wszystkim jako prezent. A wybierane są przeważnie spinki do mankietów czy krawatu. Tradycyjne dodatki wykonane z metali i kamieni jubilerskich, bardzo często grawerowane, kupowane są z okazji jubileuszy czy imienin. Promocja „nowej” męskiej biżuterii na niewiele się zdała. Okazała się ona modowym gadżetem, który równie szybko jak się pojawił – zniknął. Polacy po raz kolejny udowodnili, że są tradycjonalistami, którzy nie zamierzają ozdabiać swojego ciała biżuterią. Nie można jednak nie zauważyć, że na polskim rynku jubilerskim pojawiło się wiele ozdób, które zaskakują swoim wzornictwem i są chętnie kupowane przez klientów. Największym zainteresowaniem cieszą się kolorowe, niejednokrotnie dowcipne w wyrazie i treści, spinki do mankietów. Srebrne czy aluminiowe ozdoby przyciągają uwagę nie tylko młodych mężczyzn, ale także panów w średnim wieku. Zabawna konwencja, nawiązanie do filmowych motywów czy też wykorzystanie przedmiotów ready made sprawiają, że spinki cieszą się dużym zainteresowaniem i można je znaleźć nie tylko w salonach jubilerskich, ale także w sklepach z modą męską czy gadżetami.

Zegarek i ob rączka

Najczęściej kupowanym, ale i noszonym przez mężczyzn rodzajem biżuterii jest obrączka. Można powiedzieć, że obecnie mamy do czynienia z powrotem do noszenia obrączek przez Polaków. Jeszcze kilka lat temu męska obrączka niemal zaraz po ślubie trafiała do pudełka i wyjmowana była tylko z okazji wielkich świąt. Teraz Polacy manifestują swój stan cywilny, nosząc obrączkę. Podkreślenia wymaga fakt, że zmieniła się moda na wzory obrączek męskich. Przede wszystkim męska i damska obrączka mogą się różnić, a nawet być wykonane z innych materiałów. Mężczyźni wybierają żółte złoto albo barwiony tytan. Najczęściej ich obrączki są matowe. Kobiety natomiast wybierają biżuterię z diamentami. Mężczyźni wciąż nie decydują się na kamienie szlachetne, które w polskiej biżuterii zarezerwowane są dla biżuterii damskiej. Nie można jednak zapominać, że Polacy za najelegantszy rodzaj biżuterii uważają zegarki. Traktują go jako uzupełnienie stroju, który pozwala na podkreślenie statusu społecznego.

Uwaga na nadgarstek

Należy zauważyć, że w dzisiejszych czasach zegarki męskie przestały być przedmiotami funkcjonalnymi, a stały się niemal niezbędnym dodatkiem dla każdego mężczyzny. Biżuteria męska to – jak podkreślają specjaliści – przede wszystkim czasomierze. Od stroju, zajmowanego stanowiska bądź sytuacji zależy to, jaki rodzaj zegarka należy założyć. Wyznacznikiem podczas wyboru męskiego czasomierza staje się jego cena – im droższy, tym lepszy. Oczywiście nie należy zapominać także o stosowności. Inny zegarek założymy na spotkanie firmowe, inny na niedzielny spacer. Nie należy zapominać, że na rynku męskich zegarków panuje moda. Każda licząca się marka zegarmistrzowska niemal w każdym sezonie wprowadza nowe kolekcje zegarków, które kolorystyką i wzornictwem wpisują się w trendy. Czy Polacy gonią za modą? I tak, i nie. Z jednej strony, wybierają tzw. zegarki na czasie, w danym momencie są to wszelkiego rodzaju „zegarki inteligentne”, które poza walorami modowymi, są także funkcjonalne – pozwalają na odebranie maila, połączenie się z internetem czy monitorowanie funkcji życiowych, niezbędne podczas codziennych treningów. Z drugiej strony, pozostają wierni klasyce. Tradycyjne czasomierze znanych szwajcarskich marek to wciąż sprzedażowe hity. Polacy przeznaczają na zakup zegarka średnio 3 tys. zł. Jak podkreślają sprzedawcy, coraz częściej w salonach zdarzają się zakupy o wartości przekraczającej 10 tys. zł, szczególnie w dużych miastach. Mężczyźni, którzy dbają o swój wizerunek, chcą posiadać zegarki odpowiednie do swojego statusu społecznego. I co godne odnotowania, starają się mieć w swojej kolekcji co najmniej dwa czasomierze – tradycyjny i sportowy.

Mo da męska

Jak wynika z obserwacji rynku, Polacy nie przekonali się do zakupów męskich dodatków biżuteryjnych. Moda modą, a Polacy pozostali wierni tradycji i podstawowym rodzajem ozdoby, na jaki się decydują, są zegarki. Jednak i na tym rynku niezwykle rzadko eksperymentują. W salonach jubilerskich najchętniej wybierają klasyczne wzory, których uniwersalność sprawi, że będą mogli korzystać z nich przez lata. Bransoletki czy naszyjniki męskie nie znalazły w Polsce fanów. Nie można jednak wykluczyć, że w najbliższym czasie sytuacja ta ulegnie zmianie i eleganccy mężczyźni przekonają się do biżuteryjnych dodatków