Artykuły z działu

Przeglądasz dział TARGI (id:44)
w numerze 05/2017 (id:159)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2017-05

Bursztyn w Gdańsku

Kreatywne pomysły, nowoczesny design, najlepsza jakość wykonania – tak prezentowały się kolekcje biżuterii na sezon jesienno-zimowy na zakończonych 2 września w Gdańsku Międzynarodowych Targach Bursztynu.

pj-2017-05at-08

W imprezie udział wzięło 221 wystawców z dziewięciu krajów – w tym 82 z zagranicy oraz ponad 3 tys. odwiedzających z 47 krajów – głównie z Chin, Niemiec, Łotwy, Rosji, Szwecji, USA, Wielkiej Brytanii i Węgier.

Kierunek zmian

– Zauważyliśmy mniejszą liczbę kupców z Polski, znacznie natomiast zwiększyła się różnorodność krajów, z których przyjeżdżają osoby zainteresowane bursztynem. To ważne zjawisko, zważywszy na zasadnicze zmiany, jakie zachodzą obecnie w kierunkach dystrybucji bursztynowej biżuterii i spadku zainteresowania nią w Chinach. Być może taka sytuacja wpłynie na stabilizację i wyważenie cen surowca i pomoże odbudować tradycyjne kierunki eksportu do krajów EU i do Stanów Zjednoczonych – podsumowała statystyki targowe Ewa Rachoń, dyrektor projektu.

Aby zwiększyć swoje szanse w tej globalnej konkurencji, producenci stawiają na najlepszą jakość i nowoczesny design biżuterii z bursztynem. – Naszym celem jest tworzenie biżuterii z najwyższej półki jubilerskiej, która śmiało mogłaby konkurować ze znanymi światowymi markami. Zapowiadające ją krótkie serie, które powstały we współpracy z projektantem Mironem Kutarbą, zostały pozytywnie ocenione przez naszych klientów na targach Ambermart. Z tym większą więc motywacją przygotujemy pełną kolekcję na targi Amberif 2018 – zapowiada Ryszard Węsierski z firmy A2 Studio Biżuterii.

Na efekty nie trzeba było długo czekać: to właśnie zaprojektowany przez Mirona Kutarbę i wykonany w firmie A2 Studio Biżuterii pierścień Beijing został laureatem konkursu na najatrakcyjniejszą biżuterię z bursztynem prezentowaną na targach Ambermart 2017. Międzynarodowe jury pod przewodnictwem Suzanne Eid, redaktor naczelnej bejruckiego magazynu „Collection. Pan-Arab Luxury Magazine”, doceniło innowacyjną formę i wyeksponowanie piękna bursztynu. – Jest to przykład na to, jak duży postęp nastąpił w wytwórstwie biżuterii, nawet przy wykorzystaniu dawnych materiałów, i jak technologia pomaga wynieść bursztyn poza ramy, w których typowo go widujemy. Jest to de facto wizja przyszłości, która prezentuje bursztyn z innej perspektywy, dając głęboki wgląd w różnorodne możliwości, jakie oferuje ten wspaniały dar natury – czytamy w werdykcie jury.

Wiedza i prakt yka

Przyszłość nie może jednak istnieć bez przeszłości i bez świadomości dotychczasowych dokonań. Dlatego tak ważne jest znaczenie najnowszej publikacji Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników „Bursztyn. Złoża – właściwości – kolekcje”, która miała swoją premierę na targach Ambermart. Jest to zbiór referatów wygłoszonych przez uznanych ekspertów w trakcie Międzynarodowego Sympozjum Badaczy Bursztynu, które towarzyszyło Targom Amberif w 2013 r. – Polskojęzyczna monografia nie jest wiernym odtworzeniem materiałów z roku 2013, ponieważ nie wszystkie referaty zostały w niej zamieszczone, a część z nich została opublikowana w szerszej niż uprzednio formie – wyjaśnia prof. Barbara Kosmowska-Ceranowicz.

Przykładem połączenia teorii z praktyką były towarzyszące targom Warsztaty Biżuterii z Mistrzami: Marcinem Tymińskim i Andrzejem Kupniewskim. Pod ich czujnym okiem na trwających pół godziny zajęciach indywidualnych chętni mogli wykonać zawieszkę z bursztynem oprawionym w srebro lub stal szlachetną. – W naszym warsztacie swoich sił próbowali nie tylko amatorzy, ale – ku naszemu zaskoczeniu – również zagraniczni kupcy, a nawet paru wystawców zainteresowanych zagadnieniami warsztatowymi – podsumował Andrzej Kupniewski.

Media społ eczno ściow e

Media społecznościowe to potęga, dlatego warto wiedzieć, jak skutecznie wykorzystywać je w strategii biznesowej i jak skutecznie komunikować się z klientem. Na zorganizowanym przez Oliwską Grupę Konsultingową seminarium „Budowanie marki w mediach społecznościowych krok po kroku” wykładowcy dzielili się swoim doświadczeniem w rozwijaniu biznesu poprzez social media (Marek Skrętny) i na Instagramie (Michael Bajorek), a także w korzystaniu z dostępnych możliwości reklamowych (Michał Reda).

Mar iacka po d żagla mi

Parady, koncerty, czytanie poezji, snucie opowieści, spotkania z ludźmi morza, wystawy grafiki, rysunku i plakatu, specjalne atrakcje dla dzieci – tak w tym roku świętowała najpiękniejsza gdańska uliczka: Mariacka, zwana też Bursztynową Piąta Aleją. W 2018 roku Targi Ambermart odbędą się w terminie 6-8 września.

Opracowano na podstawie materiałów prasowych Ambermart