Artykuły z działu

Przeglądasz dział RAPORT (id:59)
w numerze 04/2016 (id:151)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2016-04

Wakacje z polskimi projektantami

Młodzi artyści starają się wypromować swoją markę. Jednym z podstawowych narzędzi, jakie wykorzystują, jest internet, dzięki któremu pozyskują nowych klientów. Jednak doskonałą okazją do promowania swojej marki są wakacje i możliwość sprzedaży biżuterii w butikach w polskich kurortach.

pws-2016-08h-09

W miejscowościach wypoczynkowych pojawia się coraz więcej punktów, w których znudzeni turyści mogą nabyć ubrania i biżuterię wykonaną przez polskich projektantów. Pod wspólną marką Polscy Projektanci na Wakacjach w nadmorskich i górskich uzdrowiskach znajdziemy przedmioty wykonane przez młodych twórców, którym zależy przede wszystkim na promocji swojego logo.

Zobacz, przekonaj się i kup

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska, po produkty made in Poland sięga coraz więcej osób. Polacy doceniają przede wszystkim wyroby spożywcze oraz rękodzieło. Podkreślenia wymaga fakt, że wśród najbogatszej części społeczeństwa możemy zaobserwować swoistą modę na ubrania i biżuterię stworzoną przez polskich twórców. Jak podkreślają specjaliści, zainteresowanie polskimi markami to alternatywa wobec kultury masowej. Potrzeba wyróżnienia się i posiadania przedmiotów niebanalnych sprawia, że Polacy coraz chętniej kupują odzież i biżuterię wykonaną przez młodych projektantów. Przy wyborze kierują się jakością produktu, ale nie bez znaczenia pozostaje dla nich cena. I to wcale nie musi być niska. Najbogatsi Polacy skłonni są zapłacić za ubranie czy biżuterię, o ile będzie ona wyprodukowana w Polsce. Jak podkreślają specjaliści, wykształca się swoisty snobizm na rodzime produkty, co przekłada się na zwiększone nimi zainteresowanie. Nie dziwi zatem fakt, że butiki z przedmiotami wykonanymi przez projektantów pojawiają się już nie tylko w większych miastach, ale i kurortach.

Wynajęcie sklepu

Młodzi twórcy, starając się po pierwsze przekonać Polaków do swojej oferty, a po drugie wypromować swoją markę, otwierają butiki w polskich kurortach. W bardzo przystępnych cenach oferują turystom swoje wyroby, a także dzięki możliwości rozmowy z klientami szeroko informują o swojej ofercie. Sprzedaż wyrobów, a także rozmowa z klientem, sprawiają, że znacznie szersze grono Polaków dowiaduje się o danej marce. – Moim zdaniem wakacje są doskonałą okazją do promocji marki odzieżowej i biżuteryjnej – mówi Monika Wójcicka, projektantka ubrań i biżuterii. – Spacerując po deptakach w miejscowościach wypoczynkowych nikt się nie spieszy, co znacznie ułatwia rozmowę o sprzedawanym produkcie, sposobie jego wytworzenia oraz filozofii marki – dodaje. Polacy, w okresie wakacyjnym, chętnie eksperymentują i dowiadują się nowych rzeczy. – Jak wiemy najlepszym rodzajem marketingu jest marketing szeptany, czyli przekonując choćby kilka osób do naszych wyrobów, z całą pewnością pozyskaliśmy kilkunastu stałych klientów – mówi Monika Wójcicka. – Nie można jednak zapominać, że wynajęcie miejsca w polskim kurorcie sporo kosztuje – dodaje. W związku z powyższym rozwiązaniem najczęściej stosowanym przez polskich projektantów jest wspólne wynajmowanie butików. Co oczywiście przekłada się na zróżnicowanie oferty oraz większe zainteresowanie klientów.