Artykuły z działu

Przeglądasz dział PRODUKT (id:118)
w numerze 01/2014 (id:128)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2014-01-01

Indywidualnie dobrane pudełko

Opakowanie jubilerskie jest równie ważne jak wyrób jubilerski znajdujący się w środku. Klienci przywiązują olbrzymią wagę do sposobu przekazania im obrączek czy pierścionka zaręczynowego. Jednak znalezienie odpowiedniego opakowania jubilerskiego w salonach jubilerskich jest niezwykle trudne. Nie można zapominać, że Polakom zależy na oryginalności i chcą, aby ich wymarzony przedmiot prezentował się odpowiednio w wyjątkowym pudełku.

pj-2014-01-24

Właściciele salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską powinni pamiętać, że w pudełku zamykają nie tylko zakupiony przez klienta pierścionek, ale także wyobrażenia z nim związane. Nie mogą zatem pozwolić sobie, aby opakowania jubilerskie były złej jakości. Może warto zastanowić się nad wprowadzeniem do swojej oferty opakowań jubilerskich „szytych na miarę”?

Projektowanie opakowania

– Zaręczyny są jedną z najważniejszych chwil w życiu dwojga kochających się ludzi – mówi Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu. – Dlatego ważny jest każdy szczegół z nimi związany – dodaje. Mężczyznom kupującym pierścionek zaręczynowy zależy nie tylko na zakupie idealnego pierścionka, ale także na tym, by jego opakowanie było oryginalne i podkreślało rangę wydarzenia. – Modne stały się ostatnio oryginalne zaręczyny – zauważa Katarzyna Miśkowska. – Mężczyzna klękający przed kobietą z pierścionkiem zaręczynowym zamkniętym w pudełku stara się zrobić jak najlepsze wrażenie i co najważniejsze zaskoczyć ukochaną – dodaje. Dlatego też klienci oczekują od właścicieli salonów jubilerskich pomocy w doborze oryginalnego opakowania. – Klientów salonów jubilerskich szukających pierścionków zaręczynowych, można podzielić na dwie grupy – tradycjonalistów, którzy wybierają klasyczne opakowania jubilerskie i na osoby, którym zależy na oryginalności – mówi Bogdan Wyżykiewicz, jubiler. – Ci drudzy szukają niekonwencjonalnych opakowań, które będą pasowały nie tylko do biżuterii, ale także do okoliczności, w jakich będą odbywać się zaręczyny bądź do upodobań wybranki serca – dodaje. Nowoczesne pudełko jubilerskie musi nieść ze sobą dodatkowy przekaz, nierzadko podkreślać cechy charakteru obdarowanej osoby. Dlatego też w salonach jubilerskich nie może zabraknąć zarówno klasycznych opakowań jubilerskich, jak i opakowań tworzonych na zamówienie klientów.

Klasycznie i elegancko

– Tradycyjne pudełko jubilerskie przeznaczone na pierścionek zaręczynowy jest czerwone, welurowe, w kształcie serca – mówi Katarzyna Miśkowska. – Większość z nich ma nadrukowane logo salonu jubilerskiego – dodaje. Bardzo dobrze pierścionki zaręczynowe prezentują się także w welurowych pudełkach w kształcie okręgu. W ofercie większości salonów jubilerskich wybór opakowania jubilerskiego na pierścionek zaręczynowy uzależnione jest od ceny biżuterii.

Panuje zasada, że im droższa biżuteria, tym droższe pudełko, co oznacza, że opakowanie to musi być wykonane z drewna, skóry i jedwabiu. Najczęściej można spotkać się z matowymi pudełkami drewnianymi, na których umieszczone zostało logo salonu jubilerskiego. Nieco inaczej sytuacja wygląda w galeriach z biżuterią autorską. Tam najczęściej wykorzystywane są opakowania kartonowe i welurowe, na których umieszczony jest znak firmowy danej galerii. – Zdarza się także, że właściciele galerii z biżuterią artystyczną wykorzystują opakowania artysty, który wykonał dany pierścionek zaręczynowy – zauważa Katarzyna Miśkowska. – Artyści oferują klientom niekiedy oryginalne opakowania stworzone pod konkretny model pierścionka – dodaje.

Pudełko na miarę

Zdarza się także, że właściciele salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską, starając się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, projektują pudełko jubilerskie pod konkretne zamówienie klienta. – W niektórych salonach można znaleźć pudełka z pozytywką, na której nagrana jest ulubiona piosenka pary – mówi Katarzyna Miśkowska. – Koszt wyprodukowania takiego pudełka nie jest wysoki, jedna sztuka to wydatek około 6 złotych, natomiast korzyści płynące z przywiązania klienta do salonu są bezcenne – dodaje. Niektórzy klienci chcą opakowania, które będzie pasowało do temperamentu i zainteresowań wybranki serca, stąd na rynku pojawiają się o p a k owa n i a w kształcie s amo c h o d u, książki czy bukietu kwiatów. Właściciele salonów jubilerskich powinni zastanowić się nad zamówieniem pudełek wydrążonych w kawałku drewna, w kształcie butelki lub mapy do serca. Na rynku pojawiają się także srebrne opakowania w kształcie skrzynek czy kwiatów, które podkreślają piękno ukrytego w nim pierścionka.

– Warto wprowadzić w salonie jubilerskim usługę polegającą na indywidualnym projektowaniu opakowania – mówi Katarzyna Miśkowska. – Opakowanie może być wykonane z metali szlachetnych w kształcie zamówionym przez klienta – dodaje. „Spersonalizowane” opakowania jubilerskie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Wielu klientów samodzielnie poszukuje na rynku pudełka, które odpowiadałoby ich potrzebom. Warto więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom coraz liczniejszej grupy odbiorców i wprowadzić do swojej oferty pudełka „na miarę”. – Właściciele salonów jubilerskich muszą wyróżnić się na tle konkurencji, posiadać w swoim asortymencie usługi i przedmioty na tyle wyjątkowe, aby zachęcić klientów do zakupów – mówi Katarzyna Miśkowska. – Wprowadzenie do asortymentu „oryginalnych” opakowań z całą pewnością zwróci uwagę odbiorców, a co jeszcze ważniejsze, przyczyni się do zbudowania pozytywnego wizerunku naszej firmy, która będzie utożsamiana z nowoczesnym i elastycznym przedsiębiorstwem – dodaje.