Artykuły z działu

Przeglądasz dział AKTUALNOŚCI (id:116)
w numerze 03/2013 (id:121)

Ilość artykułów w dziale: 10

pj-2013-03-01

Spełnione marzenie

Firma ALLSILVER wprowadziła na rynek kolekcję biżuterii konceptualnej „Spełnione marzenie”.

pj-2013-03-11

Kolekcja składa się z delikatnych naszyjników i bransolet wykonanych ze srebra 925, rodowanych i złoconych. Naszyjniki i bransolety inspirowane są skandynawskim designem. Cechuje je prostota i minimalizm. Firma ALLSILVER wyszła naprzeciw oczekiwaniom rynku, gdyż spersonalizowana biżuteria jest coraz chętniej kupowana przez Polki.

Konkurs biżuterii autorskiej z krzemienia pasiastego

Od 7 września do 30 października w Sandomierzu odbędzie II Festiwal Krzemienia Pasiastego – Kamienia Optymizmu. Imprezie towarzyszyć będzie Ogólnopolski Konkurs Biżuterii Autorskiej „Krzemień Pasiasty” – Kamień Optymizmu. Do udziału w konkursie mogą zgłaszać się wszyscy, którzy zajmują się złotnictwem i biżuterią, czują potrzebę przekazywania innym swoich wewnętrznych emocji, idei i przemyśleń. Organizatorzy nie narzucają tematu ani użytych materiałów z zastrzeżeniem, że autorzy do swych realizacji użyją technik złotniczych. Termin nadsyłania prac upływa 17 czerwca.

Targi Sztuki i Designu ART SFERA

25 maja w Warszawie odbyły się Targi Sztuki i Designu ART SFERA . Na drugiej edycji targów swoje prace zaprezentowało 100 wystawców. Na targach odwiedzający mogli zaopatrzyć się w biżuterię, torby, autorską odzież. ART SFERA była także miejscem, gdzie swoją ofertę zaprezentowały pracownie wnętrzarskie – artystyczne lampy, designerskie i ręcznie robione meble.

AMBERIF 2013 zakończony sukcesem

20. Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF 2013 odwiedziło 6437 kontrahentów z 54 krajów świata. Swoje produkty zaoferowało ponad 450 wystawców.

pj-2013-03-12

26 procent kontrahentów targowych stanowili goście zza granicy. Przyjechali głównie z Niemiec, Rosji, Chin, Włoch i Wielkiej Brytanii. W tym roku targi obserwowało i relacjonowało 82 dziennikarzy, m.in. z Europy, Stanów Zjednoczonych, Chin, Japonii i Libanu.

 

Imprezy towarzyszące

Odnotowania wymaga fakt, że w tym roku w ramach targów odbyło się dwudniowe Międzynarodowe Sympozjum Badaczy Bursztynu „Złoża – Kolekcje – Rynek”, które zgromadziło ponad stu zajmujących się bursztynem specjalistów z całego świata – geologów, chemików, archeologów, paleontologów, historyków sztuki, projektantów, muzealników i branżę jubilerską. Silnie zaznaczył swoją obecność podczas tegorocznych targów program „Bursztyn. Skarb Polski”. W jego ramach realizowane są zakrojone na szeroką skalę projekty promocyjne, m.in. udział polskich firm w targach jubilerskich na świecie, wizyty zagraniczny dziennikarzy branży jubilerskiej w Polsce, kampania w mediach konsumenckich w Niemczech, Włoszech, Stanach Zjednoczonych i Chinach. I tak na targi do Gdańska zjechało 9 dziennikarzy ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Włoch, Chin i Japonii, reprezentujących wiodące tytuły branżowe i ponad 100 kupców z tych państw. „Bursztyn. Skarb Polski” firmował podczas AMBERIF dwa pokazy biżuterii i mody, wydawnicto „Book Trendy 2013+” oraz wspomniane już Międzynarodowe Sympozjum Badaczy Bursztynu „Złoża – Kolekcje – Rynek”. W latach 2012–2014 polskie Ministerstwo Gospodarki, przeznaczy na promocję bursztynu prawie 7 milionów złotych.

 

Nowa siedziba

Jubileuszowe targi odbyły się po raz pierwszy w nowym AmberExpo. To jedno z najnowocześniejszych centrów wystawienniczo-kongresowych w Europie. Dysponuje trzema zintegrowanymi halami wystawienniczymi o powierzchni 12 tys. mkw, centrum konferencyjnym z czterema salami dla 1058 uczestników z możliwością mobilnego kreowania przestrzeni, restauracją i parkingiem na 430 miejsc.

Odznaczenia dla rzemieślników artystów

29 maja w Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się uroczystość wręczania przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego honorowych tytułów „Mistrza Rzemiosł Artystycznych” dla wybitnych rzemieślników. Tradycja przyznawania tych wyróżnień została reaktywowana po 23 latach przerwy.

Tytuły nadane zostały jubilerom – złotnikom Iwonie Lis – Filipczyk, Paulinie Bindek, Karolowi Kowalskiemu, Maciejowi Słuczanowi – Orkuszowi, Pawłowi Wasiowi a także pozłotnikowi.

Krzysztofowi Godlewskiemu oraz bursztynikowi Lucjanowi Myrcie. W sali warszawskiego Zamku Królewskiego wystawiono prace niektórych nagrodzonych m.in. dzieła sopockiego bursztynnika Lucjana Myrty, autora m.in. Bursztynowego Skarbca – ważącej blisko tonę szkatuły ozdobionej rzeźbionymi scenami z życia Chrystusa. Zgodnie z ustawą o rzemiośle minister przyznał wyróżnienia mając na względzie wspieranie zanikających zawodów oraz promocję umiejętności istotnych dla funkcjonowania wielu dziedzin kultury i sztuki, jak również ochrony dziedzictwa narodowego. Tytuły honorowe przyznawane są rzemieślnikom mającym znaczący i uznany dorobek w zakresie wytwarzania, odtwarzania, naprawy i konserwacji przedmiotów o charakterze artystycznym lub zabytkowym a także naprawy i konserwacji takich przedmiotów, naprawy i konserwacji zabytkowych obiektów budowlanych oraz świadczenia usług związanych z artystycznym zdobieniem obiektów budowlanych. Z wnioskiem o nadanie tytułów mogą wystąpić organy administracji publicznej, władze statutowe ogólnopolskich organizacji społecznych, stowarzyszeń, fundacji prowadzących statutową działalność kulturalną, osoby kierujące placówkami dyplomatycznymi lub konsularnymi RP oraz Związek Rzemiosła Polskiego.

Salon Noble Place

W 22 maja w warszawskiej Galerii Mokotów swoje nowe oblicze odsłonił salon Noble Place – miejsce, gdzie znaleźć można jedne z najbardziej ekskluzywnych marek świata.

pj-2013-03-10

Wyrafinowane arcydzieła sztuki zegarmistrzowskiej i jubilerskiej tak prestiżowych i unikatowych marek, jak Cartier, Chopard, Boucheron, Piaget, Roberto Coin, Montblanc, Baume&Mercier, ST Dupont, Raymond Weil, Tag Heuer, podziwiały zaproszone gwiazdy i dziennikarze. Uroczyste otwarcie poprowadziła znana z wyrafinowanego stylu Joanna Horodyńska.

Nowy wystrój salon Noble Place uzyskał dzięki projektowi włoskiego architekta, wychodząc naprzeciw najnowszym trendom wystroju wnętrz, tak by jeszcze bardziej uwydatnić piękno oferowanych dóbr. Produkty oferowane w salonach Noble Place z pewnością zaspokajają gusta nawet najbardziej wymagających klientów, dzięki swojej wysokiej jakości i niepowtarzalnemu wzornictwu.

Światło zmienia się na zielone

CERTINA z okazji swoich 125 urodzin zdecydowała się na wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej swojej marki. Nowe logo szwajcarskiego producenta sportowych czasomierzy odzwierciedla najistotniejsze wartości firmy oraz wprowadza rewolucyjną zmianę z czerwieni na zieleń.

pj-2013-03-09

CER TINA może pochwalić się długą i bogatą historią. Bracia Kurth założyli firmę w Grenchen w 1888 roku. Nowa identyfikacja wizualna producenta sportowych czasomierzy sięga głęboko do dziedzictwa firmy. Jej twórcom przyświecało hasło „Powrót do korzeni”. Nowe logo wykorzystuje liternictwo, które tradycyjnie zdobiło tarcze zegarków CERTINA. Taka harmonizacja zapewnia większą spójność wizerunku całej marki. Znak żółwia wykorzystany w modelach DS -1 i DS -2 z lat 60-tych XX wieku będzie teraz widoczny w logotypie marki. Żółw jest symbolem odporności, trwałości i jakości. Od 2013 roku będzie zdobił nie tylko najbardziej sportowe modele CER TINA , ale całą kolekcję zegarków. Będzie stemplowany na kopertach specjalistycznych sportowych modeli oraz grawerowany na wszystkich pozostałych. Nobliwa zieleń będzie nowym kolorem marki CER TINA . To barwa symbolizująca świeżość, szczęście i sukces. Nowy znak handlowy oraz nowa kolorystyka doskonale korespondują z wartościami promowanymi przez markę CER TINA . Należycie zobrazują wiodącą pozycję oraz indywidualność marki na rynku zegarmistrzowskim.

Wielki sukces jubilerów z częstochowskiego plastyka

Podczas Międzynarodowych Targów Gdańskich Amberif, które odbyły się pod koniec marca, ogłoszone zostały wyniki i przyznane nagrody w konkursie „Bursztynowe Rzemiosło” – kategoria juniorzy, temat „szczęśliwa 13”. W konkursie licznie wzięli udział uczniowie Zespołu Szkół Plastycznych w Częstochowie. Swoje prace zaprezentowały Katarzyna Ciesielska, Anna Szewczyk, Zuzanna Nowicka, Ewa Klimczak, Joanna Sroga, Karolina Dąbrowska, Katarzyna Lesiak i Alicja Ziental.

pj-2013-03-08

Największy sukces odniosła Alicja Ziental, zajmując trzecie miejsce w konkursie. Sukces jest tym większy, iż grono, w jakim się znalazła, to w zasadzie „profesjonaliści”, gdyż konkurs skierowany był do osób, które nie ukończyły 22. roku życia, w związku z tym Alicja Ziental konkurowała z adeptami rzemiosła i studentami akademii sztuk pięknych w całej Polski. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy Pomorskiej Izby Rzemieślniczej, natomiast Alicja Ziental otrzymała dyplom od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego.

Zegarkowy pod koniec czerwca w Polsce!

pj-2013-03-07Atlantic Worldmaster 1888 „The Original” jeszcze nie trafił na sklepowe półki, a już wzbudza bardzo duże zainteresowanie wśród fanów klasyki i stylu retro.

 

Nowość będzie dostępna w polskich salonach z zegarkami od czerwca 2013 roku. Zegarek wzorowany na klasycznym modelu produkowanym w latach 40. ubiegłego wieku będzie można kupić w dwóch wersjac: mechanicznej oraz automatycznej. Czasomierz jest ściśle związany ze 125-leciem marki Atlantic. Poszukiwacze stylu retro będą mogli cieszyć się nie tylko z „dawnego” wyglądu, ale również z wnętrza z duszą. Wszystko za sprawą mechanizmu z ręcznym naciągiem ETA 2804-2. Wskazówka sekundnika w zegarku mechanicznym wykonuje bardzo płynny ruch, który dla amatorów takich właśnie czasomierzy często jest elementem decydującym o jego wyborze. Zwolennicy werków automatycznych także znajdą coś dla siebie. Na rynek trafi wersja z mechanizmem automatycznym ETA 2824-2. Obie wersje czasomierzy zostaną wyprodukowane w limitacji liczącej po 1888 sztuk. Nowa odsłona kultowej już linii Worldmaster posiada dużą, 42 mm kopertę ze stali szlachetnej oraz odporne na zarysowania szkiełko. Wszystkie modele, tak samo jak archiwalny odpowiednik, posiadają skórzany pasek

60 urodziny Westpack!

W tym roku firma Westpack obchodzi swoje sześćdziesiąte urodziny. Z tej okazji przygotowała dla swoich klientów wiele niespodzianek.

pj-2013-03-06

Westpack to duńska firma, której 60-letnie doświadczenie w branży jubilerskiej i zegarmistrzowskiej gwarantuje wysoką jakość. Szeroki asortyment o bogatej kolorystyce i oryginalnym wzornictwie w połączeniu z konkurencyjnymi cenami zadowala nawet najbardziej wymagających klientów na całym świecie. Westpack to nie tylko opakowania jubilerskie, ale również ekspozytory, kasety jubilerskie, opakowania składane, torebki, sakiewki, karty podarunkowe, kuferki, cenówki, papier do pakowania, artykuły ozdobne oraz środki do pielęgnacji biżuterii. W kwietniu 2013 Westpack otrzymał certyfikat FSC , który jest najbardziej znanym certyfikatem przyznawanym wyrobom z drewna i papieru.