Artykuły z działu

Przeglądasz dział SKLEP (id:43)
w numerze 04/2012 (id:109)

Ilość artykułów w dziale: 1

Luksusowe wyposażenie

Salon jubilerski jest miejscem, od którego klienci oczekują elegancji. Powinien zostać zaprojektowany tak, aby nie tylko skłaniał do zakupów biżuterii, ale także był miejscem nowoczesnym i luksusowym…

 

 

Inwestycja w odpowiednie wyposażenie salonu jubilerskiego przynosi ich właścicielom korzyści finansowe i pomaga w budowaniu wizerunku marki.

 

Wejście do świata marzeń

– Już od progu salonu klient musi wiedzieć, że znajduje się w eleganckim i prestiżowym miejscu – mówi dr Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu WSBiA. – Właściciele salonów jubilerskich muszą zadbać nie tylko o odpowiednie wyeksponowanie biżuterii, ale także o nadanie miejscu charakteru – dodaje. Wyposażając salon jubilerski należy przede wszystkim zadbać o stworzenie „klimatu” danego miejsca, nadaniu mu tożsamości. – Niemal wszystkie salony jubilerskie w Polsce wyglądają podobnie – zauważa dr Katarzyna Miśkowska. – Brak im indywidualnego stylu, ich właściciele nie decydują się na podkreślanie swojej marki – zauważa. W większości salonów jubilerskich w Polsce można spotkać się ze standardowym wyposażeniem, dominują w nich jasnobrązowe meble z przeszklonymi gablotami. Właściciele salonów jubilerskich zazwyczaj decydują się na ciepłą, spokojną kolorystykę i nastrojowe światło, które wypełnia całą przestrzeń. Punktowe jaskrawe światło umieszczane jest zazwyczaj w gablotach jubilerskich w celu podkreślenia walorów estetycznych biżuterii.

– Salony są umeblowane w sposób standardowy, dominują w nich klasyczne meble jubilerskie, przeszklone gabloty i lady jubilerskie – mówi dr Katarzyna Miśkowska. – Przez co często przestrzeń nie jest w pełni zagospodarowana – zauważa. Jak podkreślają specjaliści ds. marketingu, aby zmaksymalizować sprzedaż należy wykorzystać niemal każdy metr kwadratowy powierzchni sklepu. – Można to osiągnąć poprzez wprowadzenie do salonu meblowych „puzzli”, o różnych kształtach geometrycznych, tworzonych pod konkretne miejsce – mówi dr Katarzyna Miśkowska. – Meble te nie tylko będą podkreślały charakter miejsca, ale także sprawią, że będzie w nich można eksponować różnego rodzaju kosztowności – dodaje. Zachodnie trendy w zakresie projektowania wnętrz, szczególnie ekskluzywnych butików, ukazują, że coraz częściej projektanci decydują się na wykorzystanie krzykliwych kolorów. Coraz częściej możemy spotkać się z salonami, w których znajdują się kolorowe – czerwone, wiśniowe, białe, czarne, srebrne a nawet złote meble i elementy dekoracyjne. Salony jubilerskie ze sklepów z produktami zamieniają się w miejsca kontemplacji sztuki złotniczej. Projektanci starają się stworzyć nowoczesne wnętrza, w których każdy klient czuje się niecodziennie, może podziwiać i kupić biżuterię, ale także usiąść i porozmawiać ze sprzedawcą. – Zaprezentowanie klientowi biżuterii w nowocześnie zaprojektowanej przestrzeni ułatwia nie tylko jej sprzedaż, ale także buduje pozytywny wizerunek salonu, który wyróżnia się na tle konkurencji – komentuje dr Katarzyna Miśkowska.

 

Błyszcząca biżuteria

Najważniejszym elementem wyposażania salonu jubilerskiego jest oświetlenie. – Warto zdecydować się na metalohalogenkowe lampy – mówi Paweł Bal, firma Oświetlenie. – Są one cztery razy silniejsze niż halogenowe a czas ich pracy wynosi około dziesięciu tysięcy godzin, a co najważniejsze sprawiają, że biżuteria w ich blasku wygląda spektakularne – dodaje. Na rynku można znaleźć trzy rodzaje lamp stosowanych do oświetlania biżuterii, są to ceramiczne lampy metalohalogenkowe, halogenowe i fluorescencyjne. Lampy metalohalogenkowe są energooszczędne, silne (6000 lumenów), dostępne w kolorach ciepłych i chłodnych (3000K do 4200K). – Lampy halogenowe są gorące i nie utrzymują swojego koloru przez cały okres eksploatacji żarówki – mówi Paweł Bal. – Fluorescencyjne są energooszczędne, ale mają niewystarczającą moc, aby być użyteczne w sklepie jubilerskim – dodaje. Wybierając oświetlenie warto zwrócić uwagę, że każdy rodzaj biżuterii wymaga innej oprawy świetlnej. – Diamenty muszą zostać oświetlone białym światłem o zakresie 4000-4200K – mówi Paweł Bal. – Daje ono piękny biały kolor a nie nieprzyjemny dla oka niebieski – dodaje. Natomiast złoto i biżuteria z kolorowymi kamieniami szlachetnymi wymaga światła cieplejszego, czyli świateł 3000K do 3500K. Należy pamiętać, że oko ludzkie lepiej reaguje na światło najjaśniejsze, co oznacza, że światła w gablotach muszą być jaśniejsze niż światło w salonie. Decydując się na oświetlenie biżuterii w gablotach najlepiej zdecydować się na oświetlenie LED . – Trzeba jednak sprawdzić, czy kolor światła nie będzie niebieski, czyli czy nie będzie miało zakres większy niż 5500K – mówi Paweł Bal. Oświetlenie LED należy zamontować w tylnej przestrzeni gabloty a punkty centralne trzeba oświetlić oprawami halogenowymi lub metalohalogenkowymi.

 

Salon tłem dla biżuterii

Umeblowanie i oświetlenie salonu jubilerskiego musi komponować się z prezentowaną w nim biżuterią. Odpowiednie wyposażenie sprawi, że klienci będą chętniej dokonywali w nim zakupów. Nie należy zapominać, że we współczesnym świecie jednym z podstawowych sposobów zaistnienia na rynku jest wypracowanie marki i promocja wizerunku firmy. Dzięki nadaniu salonowi jubilerskiemu niepowtarzalnego stylu można nie tylko zwielokrotnić sprzedaż biżuterii, ale także stworzyć prestiżowe miejsce obcowania z działami sztuki jubilerskiej. Niezależnie jednak od sposobu umeblowania i wyeksponowania biżuterii należy pamiętać, że klienci przekraczając próg naszego sklepu muszą znaleźć się w świecie luksusu, gdzie niemal każdy znajdzie coś dla siebie. Wiktoria Wilk